Herlev eller Hillerød?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Januar 2012 Herlev eller Hillerød?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    minimuminminimumin
    Medlem

Nu har vi første lægebesøg snart, og skal jo vælge hospital. Vi havde grinet over at i hvertfaldt kender vi godt jordemoderne og fødegangen og ikke vil fare vildt på gentofte den her gang….

Men nej, de har lige lukket fødegangen på Gentofte Hospital.  

Nærmeste hospital er vist Hillerød, men vi har ikke bil og det tager evighed at komme derop med det offentlige. Så jeg tror jeg vil heller vælge Herlev, jeg arbejder / læser ind i byen så passer bedre mht transport.  

Jeg ved alle hospitaler kan give gode & dårlige oplevelser, men jeg kender intet til de to steder. Har I nogle erfaringer?

Anonym
    Gæst

Hej.

Jeg skal føde på herlev, men kender heller ikke meget til stedet. 

Men jeg er sikker på at du kan finde både gode og dårlige fortællinger fra Herlev hospital, og det gælder nok samtlige hospitaler i Danmark.

Min mor har født på Hillerød, og det var vist fint.

Men jeg tror jeg følger med i din tråd, og ser om nogen har noget spændende at fortælle om Herlev. Håber ikke at fødegangen ligger på øverste etage. I så fald, skal jeg ikke kigge ud af vinduet. Det er Danmarks højeste bygning og jeg har højdeskræk.

vaksiboyvaksiboy
    Medlem

Jeg kan varmt anbefale Hillerød, da jeg selv har født 4 børn der og nr 5 også skal fødes der. Man er i trygge rammer, og der er dejligt familiehotel hvor man kan bo, håber du kan bruge dette indlæg.

Ninie87Ninie87
    Medlem

Jeg er jordemoderstuderende og har lige haft 5 mdr praktik på Herlev fødegang.. Jeg synes det var et rigtig godt sted, og eftersom jeg bor i Gentofte skal jeg nok selv føde derude.. Og det har jeg det helt fint med 🙂 

Men ja, der er nok både gode + dårlige erfaringer fra alle fødesteder. 

Og til Dina kan jeg fortælle at fødegangen ligger på 4. etage.. hehe.. men midt inde i bygningen, så der er ingen vinduer. 

BlåbærBlåbær
    Medlem

Jeg bor også ca. midt mellem Hillerød og Herlev og hørte oprindeligt også til Gentofte. Jeg har læst på begge hospitalers hjemmeside. Der er jo vild svært at vurdere, men umiddelbart synes jeg bedst om Hillerød. Jeg kender ikke nogen der har født på Hillerød, men en der har født på Herlev og som var glad for det. Ud over at hun blev sendt meget hurtigt hjem, selvom hun var førstegangsfødende. 

Glæder mig til at følge denne tråd og se om der ikke er nogen der har erfaringer vi kan lære af.. 

majapemajape
    Medlem

jeg har født der 2 gange og synes godt om stedet.

Utolig dygtigt personale.

majape

Anonym
    Gæst

Jeg har født på Hillerød og jeg synes de var meget hjælpsomme og søde specielt bagefter, hvor min mand og jeg havde vores egen stue i 2 nætter og fik fred of ro samt hjælp til amning. Men det kommer jo an på hvor mange fødende der er lige når du skal føde.

Parkeringsforholdene er dog ikke så gode og det kan være svært at finde en plads.

Jeg synes ikke så godt om den jordemoder, der tog imod min datter, da jeg synes hun skulle have anbefalet mig noget smertestillende. Hun spurgte om jeg vil have fyldt vand i et badekar eller akupunktur, men da jeg havde så mange smerter kunne jeg ikke svare og fik derfor ingenting.

Næste gang vil jeg bede om smertestillende i god tid.

Jeg tror dog jeg vil føde på Hillerød igen, men håber på en anden jordemoder.

Held og lykke

DitsenDitsen
    Medlem

Jeg fødte på Hillerød i december ’10 og var super glad for hele forløbet!

Vi fik også lidt over to døgn på enestue efter fødslen, med plads til både far og gæster 🙂

Vi blev fulgt af flere meget kompetente jordemødre og sygeplejersker – en rigtig god oplevelse som vi også vælger næste gang.

Jeg har en veninde der fødte på Herlev lige inden og hun var ret misundelig på vores oplevelse på Hillerød. Hun oplevede ikke samme niveau på Herlev…..

Men det er selvfølgelig individuelt og der er erfaringer med det hele fra begge steder.

Vælg ud fra din mavefornemmelse og informationsniveauet!

Held og lykke 🙂

MABONIMABONI
    Medlem

Jeg fødte min dreng på Hillerød og var godt tilfreds. Jeg var godt nok med i et projekt “kendt jordmoder” så jeg havde sammen jordmoder som jeg gik til i løbet af graviditeten og derfor var jeg jo i trygge rammer. Jeg nåede faktisk at få 3 nætter for sygehuset før jeg røg hjem, og også sødt og rart personale på barselsgangen!

Jeg skal helt sikkert føde der igen – også fordi det er tættest på 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.