Tøj til dagpleje/vuggestue

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Tøj til dagpleje/vuggestue

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Hej

Nu nærmer tiden sig…..med gru! Jeg er noget spændt. Vi har foet tilbudt en dagpleje plads men står stadig på venteliste til integreret institituion, som nummer 2..så vi håber. Det ville være det allerbedste for os pga de mere fleksible åbningstider.

Men nu til pointen. Hvad giver i de små med af tøj..altså udetøj. Alexander sidder men kravler ikke endnu. Jeg er meget i tvivl om sko..mon det er nok med de der bløde vandtætte futter til sandkassen eller skal vi have gang i et par rigtige kravlesko….hvad køber ind? og regntøj nogen der kan anbefale et godt mærke til brug af så små poder?

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Hej

I dagplejen har Jonas følgende med, regntøj (str 92 fra føtex) Vi kunne ikke få det mindre, det er med “overalls” så han ikke skiller på midten. Vores dagplejer sagde da vi var på første besøg at det ikke var så nødvendigt i starten. Derudover har han termotøj, overtræksfutter og hjemmesko med til udendørs brug. Når han er ude i dagplejen sidder han oftest i barnevognen og leger, men det er nok meget forkelligt.

Jeg har fået at vide i en sko butik at jeg ikke skulle købe sko før Jonas begynder at gå indtil da er det bedst med hjemmesko med bløde såle, dem han har med som han kan bruge udenfor er med læderbund og så er de strikket så de kan tages ud over bukserne, de går ca halvt op til knæerne.

kh Anne-Mette

nikkeneje1nikkeneje1
    Medlem

Regntøj (også med overalls), thermotøj, udendørssko (Camilla går), hjemmesko, lille trøje til at sove i, hue og solhat (alt efter vejret). Egentligt ville det nok være godt med gummistøvler til Camilla, de dage hvor det har regnet, da de tit er på legeplads med masser af græs, men dem nægter hun simpelthen at have på.

MVH

Anette

thrupsthrups
    Medlem

Vi har det samme med som de andre skriver, dog suppleret med et par vogeleins regnbukser med fødder i – meget praktisk til et barn der ikke går men rumper afsted. 

Som noget nyt har hun sko og sandaler med, men kun fordi fysioterapeuten anbefaler sko pga hendes hypermobilitet. Celina gå absolut ikke og sidder hun i barnevognen nupper hun en powernap og vil så ikke sove til middag.

Trine

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.