FRIvillig abort ..

Alt om Børn Fora Debatfora Ordet er frit FRIvillig abort ..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Ja jeg fik af vide ved lægen idag at jeg var gravid , havde jeg set komme da min mens er 8 dage forsent .. 

efter meget snak og tuderi , kom mig og kæresten frem til at vi ikke er klar allerede igen til en lille ny .. men sidder stadig med følelses af at jeg har noget derinde , og det kan man jo nok ikke undgå .. 

jeg synes det er utrolig hårdt at skal give slip på noget så dejligt som at skal have en lille ny .. og særligt når ordet abort indgår .. fordi :

I år 2009 da jeg var 17 , fik jeg en senabort i 20 uge .. har aldrig prøvet noget så hårdt , og derefter sagde jeg at det vil jeg ALDRIG gøre igen .. og var derefter bange for at jeg ville have svært ved at blive gravid .. 

men her står jeg .. skal til og gøre det , og kun af den eneste grund af at vi er sikkert på vi ikke vil kunne tilbyde vores datter på snart 9 måneder det liv vi vil have hun skal have .. i det jeg ikke vil kunne komme i job , og kontanthjælp er ikke sagen .. vi kan lige klare at jeg er hjemme lige nu når jeg kun får 90 % af min ELEV løn .. og det er sgu ikke mange penge .. og det sagde vi at vi klare den fordi vi kun har hende .. og at det kun er i en periode .. 

men stadigvæk .. der liv .. NÆSTEN .. der er hvert fald noget .. er sgu stadigvæk glad ,, og ved ikke om man kan være det bekendt når det alligevel ”slutter” i morgen .. 

Igor72Igor72
    Medlem

Kære MorTilCilli.

Jeg vil sende dig en kærlig tanke, det lyder hårdt!

Hvis du (og/eller din kæreste, jeg ved faktisk ikke om ens kærste/mand/partner kan komme alene) har brug for at snakke med nogen kan jeg klart anbefale mødrehjælpen. De har samtaler både hvis man overvejer at arbotere, overvejer at beholde barnet (oplyser om rettigheder og muligheder) og hvis man får det svært efter en abort.

Mange kærlige tanker

Igor

kiskis
    Medlem

Hej det er da næsten en umeneskelig beslutning at skulle tage… jeg har selv fået to drenge med 15 måneder imellem, kan godt se at det er svært at få det til at hænge sammen økonomisk for jer, men 2. barn koster jo mindre end det første, man har jo mange af de ting man ellers skulle anskaffe sig til barn nr.1, det er billigerei fx. dagpleje (søskenderabat) men det har i jo sikkert med i jeres beslutning. Var bare selv meget i tvivl, da  jeg blev gravid, da det jo var lige hurtigt nok, havde planer om at forsøge når min søn fyldte 1, men er glad for at jeg fik ham, selvom det er hårdt arbejde. Håber når nu i har taget beslutningen at det hurtigt kan blive overstået, og at muligheden for en søskende viser sig mulig senere når job situationen ser anderledes ud. tanker herfra

Anonym
    Gæst

Har selv lige fået foretaget en abort for små 2 uger siden da min kæreste ikke ønskede barnet. Vi har allerede en pige der lige ville nå at blive 2år inden den ny skulle være kommet. 

Jeg nåede at skifte mening mindst 100 gange inden aborten blev gennemført.

Det var hårdt. Specielt ventetiden imellem de første piller man skal tage og de sidste.

Jeg fortryder som sådan ikke valget da jeg tror det alligevel var det bedste for alle. Specielt min nuværende datter og det lille foster. Men noget i mig ønsker da selvfølgelig at jeg havde beholdt det.
    Tror dog ikke jeg ville have magtet et barn ti og slet ikke hvis min kæreste var gået fra mig som han sagde han ville hvis jeg beholdt det.

Jeg har hele tiden haft det sådan at mit hjerte sagde én ting og min hjerne noget andet. Og for en gang skyld lyttede jeg til min hjerne og det var nok det bedste.

Krydser fingre for dig og håber at du kan finde fred i det valg du tager. 

Hej MorTilChilli

Jeg er journalist på Norjyske Medier og undersøger, hvilke konsekvenser det har for kvinder at få foretaget en senabort efter 12. uge. Har du lyst til at fortælle om din oplevelse?

Du kan kontakte mig på marianne.roed@nordjyske.dk eller tlf 50141390

Mange hilsener

Marianne Abrahamsen 

Journalistpraktikant Nordjyske Medier

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.