Thomas er syg og vil ikke spise!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Thomas er syg og vil ikke spise!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej de damer,

Kunne godt lige bruge jeres mening 🙂

Thomas har været syg siden i mandags med en slem forkølelse. Var ved lægen i tirsdags, da han var meget pyldret og havde feber og fik at vide at det er bronkitis og halsbetændelse. Han får astamedicin i maske for bronkitisen, men halsbetændelsen behøvede ikke pencilin.

Vi giver ham medicinen og det virker også på hans vejrtrækning. Derudover har han fået panodil ved behov. Feberen var væk onsdag og hosten er også på retur, og han er kvikket nooget op, men er stadig temmeligt pyldret og sover lidt mere end han plejer i løbet af dagen (dvs. han nu sover som en “normal” baby ;-)). men min egentlige bekymring går på om han får nok at spise. Siden i mandags har han stort set ikke ville spise sin grød. Han har aldrig været den store spiser og vi er ikke kommet længere end til nogle ganske få grødtyper, så han er kræsen,men han plejer dog at spise tre små grødmåltider om dagen. De sidste fem dages tid bliver munden klappet i når skeen nærmer sig, Er jeg heldig kan jeg lokke 5 mundfulde i ham, med undtagelse af i går aftes, hvor han spiste et lille måltid. Han vil gerne drikke vand af kop og tage sin mme i flaske, så det har jeg tilbudt ham oftere end normalt, men er  bare bekymret for at han ikke får nok at spise. Han vil gerne lege, men er som sagt lidt mere pyldret end normalt.

Hvad siger I? Hvordan har jeres spist under sygdom?

SIgne, der bare vil have sin gamle glade baby igen.

mettemajsmettemajs
    Medlem

Hej Signe.

Stakkels Thomas – og jer:(

Hvis jeg var dig, ville jeg droppe grøden og tilbyde ham flaske lige så tit som tidligere i nogle dage, og så starte op med grøden igen. Når du så starter op, må det meget gerne være sødt, det du giver ham. Og gerne i nogle dage. Når han er blevet vant til at spise grød igen, trapper du ned med det søde til han er tilbage til normalt. – Det var i hvert fald svaret, jeg fik af min shp., da Freja ikke ville spise efter en omgang feber. Og det hjalp!

En af mine veninder fortalte en dag, at hun var stødt på et ordsprog om børn og mad: “Det de spiser inden de er 1 år er kun for sjov”. Og det er der jo noget om, til en vis grænse. Men jeg ville ikke betænke mig ved at gå tilbage til flasken for en periode:)

god bedring med ham!

Knus Mette

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Signe:)

Her har vi jo også været igennem en del (for mange) sygdomsforløb med tvebakken, oh hver gang er hans appetit også nedsat. Han har haft dage hvor han kun ville ammes og drikke vand, ingen grød overhovedet.

Så jeg ville også bare tilbyde ham flasken og se om det ikke bliver bedre når han er kommet ud på den anden side igen.

Ved godt at det er meget fy fy, men hvad med at prøve med frugtyoghurt, jummi jummi, dejligt sødt og læskende:D

Ostehaps, små bidder han selv kan samle op med de små pølsefingre, lyst brød med kødpølse er også et hit, både i små hapsere han samler op og en hel mad han kan tilbydes og tage små bidder af;) Jacob syntes at det er skægt at tage bidder.

God bedring med Thomas.

Mie: tillykke med kravleriet:)

Kh Anett og MØB Jacob på sin første pennicillin.

julemajjulemaj
    Medlem

Hej Signe.

Stakkels lille mand. Det er bare hårdt når de er syge. Ida Marie var syg med feber for et par måneder siden og i de 4 dage det varede spiste hun nærmest ikke noget andet end vand og bryst. Da feberen var væk begyndte hun stille og roligt at spise igen.
    Så længe han får væske ville jeg ikke være bekymret. Du kender det fra dig selv, når man er syg er appetitten ikke så stor.
    Her gider Ida Marie overhovedet ikke grød og mos længere og har faktisk været på familiens kost de sidste 3-4 uger. Det gør det hele noget nemmere ikke at skulle stå med babymad længere. Kunne dog godt bruge et par forslag til morgenmad som ikke er grød. Ville jo helst give hende havregrøden, men hun nægter at spise det længere. 🙂

God bedring med Thomas. Håber han snart er på toppen igen.

Kh Mie og Ida Marie – kravle debutant 🙂

elisarinaelisarina
    Medlem

Noa spiser helst ikke når han er syg. Han kan en gang imellem klemme lidt vælling ned og så går grød lidt nemmere end alm mad.. Banan kan han også klemme ned 🙂

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej Tøser,

Tusind tak for jeres svar. Har ikke lige fået meldt tilbage, da jeg har haft en travl weekend alene med begge børn.

Thomas har heldigvis fået det bedre. I løbet af igår begyndte han at spise lidt igen, men han er stadig ramt af anstrengt vejrtrækning og er helt vildt hæs. Tror han har haft ondt i halsen/ svælget lille mand. Man bliver bare så bekymret – også selv om det er andet barn. De er jo så små. Jeg havde heldigvis også kunnet få væske i ham hele ugen, den eneste dag han ikke rigtigt ville drikke gav jeg ham til sidst en flaske vand med lidt sukker, og det hjalp 😉 Men dejligt med alle jer medmødre, der altid er klar med et råd 🙂

Anett, det der med youghurten med frugt havde jeg allerede prøvet, men Thomas er ekstremt kræsen, så ikke engang det ville han spise. Men han var jo som I måske husker også meget langsom til overhovedet at ville spise andet end flaske, så mon ikke han lærer at spise andet end risgrød med tiden? Om ikke andet bliver det da en billig og nem konfirmationsmidddag, hvis det bare skal være Beauveais pulverrisgrød med pæremos 😉

Knus SIgne

sonne38sonne38
    Medlem

Super at han har det bedre Signe, du har helt ret i at selvom det er anden-tredje-fjerde gang så bliver man sgu aldrig cool når de er syge.

Jeg hader det også vildt når Jacob er syg, jeg lider frygteligt med ham og jeg analysere alting!! Bare de dog kunne sige hvor det gør ondt, så ville det være så meget nemmere at lindre de små pus:)

Kan sagtens huske at Thomas ikke er vild med mad, men det kommer nok til ham, de mænd plejer jo at æde som svin, så hvorfor ikke Thomas også:D

Kh Anett

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.