Et barn til nu?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    elisarinaelisarina
    Medlem

Noa er snart 9 måneder og vi taler om at vi måske skal til om en månedstid at prøve at få nummer to. Så vil Noa være omkring 10 måneder.
    Vi vil godt have at der Noa og en lille ny skal være tæt på hinanden aldersmæssigt. Derfor har vi snakket om at prøve allerede i næste måned.

Jeg har ikke noget arbejde, jeg blev fyrret lige da jeg var blevet gravid og har derfor gået arbejdsløs lige siden.
    Jeg har søgt og søgt, men desværre har jeg ikke haft heldet med mig.
    Hvis jeg bliver gravid, kan jeg være næsten sikker på at jeg ikke får noget job, men samtidig, vil jeg heller ikke vente til jeg har fået et job. Jeg kan jo ikke vide om jeg først får noget om 2 år.

Det ville virke forkert for omverdenen og også lidt for os at få et planlagt barn mens man er på kontanthjælp. Specielt fordi man gør sig selv uarbejdsdygtig. Men samtidig ser jeg det også fra den side at hvis vi prøver nu, ved vi jo faktisk ikke om vi har nemt ved at blive gravide eller om det bliver en langvarig proces. Og igen, hvis jeg venter på at jeg har fået job, kan det være jeg skal vente i flere år på et job og derefter flere år, på at jeg bliver gravid.

Har i nogen holdning til om det er forkert eller ej at prøve, mens man lever på kontanthjælp?

Kh Elisabeth

julemajjulemaj
    Medlem

Kontanthjælp eller ej, børn skal man da få, når man selv er klar og har lyst, og ikke når det passer en evt. arbejdsgiver. Hvis I gerne vil have et barn mere nu, så er det da det I skal.

Kh Mie

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Bare kom i sving. Man ved aldrig hvad der sker den dag i morgen og som du selv siger, I ved ikke hvor længe I skal prøve.

Jeg er studerende og har holdt en barsel under uddannelse – og en til nu her til august. Vi har ikke alverdens penge, men så længe der kommer mad på bordet og tøj på kroppen, så er vi glade 🙂

Synes helt klart I bare skal springe ud i det.

Helle med Lauritz fra 3.marts 2010 og lillebror til august 2011.

sonne38sonne38
    Medlem

Hej:)

Ingen ved hvordan dagen ender før solen går ned:)

Vil også mene at du bare skal springe ud i det, hvis i føler at det er det helt rigtige for jer at kaste jer ud i projekt baby nr. 2.

Tillykke med at i har mod på en lillebror/søster til Noa:)

Kh Anett

elisarinaelisarina
    Medlem

Det er dejligt at se at der ikke bliver set ned på herinde at vi vil have et barn mere på trods af at jeg, som nogen kalder det, nasser på kommunen 🙂

Tak for jeres svar og oven i købet hurtige svar.

Kh Elisabeth

mettemajsmettemajs
    Medlem

Jeg synes bestemt også at I bare skal gå igang med med lillesøster/-bror, når det passer jer. Og nogle mennesker bliver jo heldigvis også ansat i jobs selvom at de er gravide:)

Men som Mie skriver, så skal man få børn når man har lyst. Der vil altid være noget, der gør at det ikke passer, også selvom du har jobbet først.

Held og lykke med familieforøgelsen:o)

Knus Mette

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Vil bare lige sige held og lykke med projektet 🙂 Ville ikke selv have skrupler med at gå igang med produktionen, for det er vel aldrig til at vide, hvornår det perfekte tidspunkt er, der kan jo sk så mange ting. Så hvis jeres egen økonomi ellers kan bære, at du evt vil skulle tage barsel på kontanthjælp, kan jeg ikke se nogen problemer 🙂

Klem Signe

SB1980SB1980
    Medlem

Kom du/I bare i sving!!!! Jeg har selv Vera fra august 2010 og er gravid med tvillinger i uge 30… Og jeg er på dagpenge… Var dog ikke planlagt… 😉 Men vi har INGEN sure/mærkelige miner fået da jeg fortalte jeg er gravid igen….

Synes i øvrigt ikke du nasser på kommunen – du har ho ikke selv valgt at blive fyret, og du har søgt Jobs, men uden held… Så væk med “skyldfølelsen” og frem med det sexede undertøj… 😉

Pøj pøj med det…

elisarinaelisarina
    Medlem

Så er du da blevet utrolig hurtigt gravid, er du ikke?

Jamen så vil jeg finde undertøjet frem 😉

phillemorphillemor
    Medlem

Hej 

Vil da også sige at du bare skal komme i gang med projektbaby igen. Her er jeg også på dagpenge pga. at jeg i januar 20 blev færdig uddannet pædagog og ikke kunne få et arbejde som pædagog. Jeg var selv i samme situation sidste forår om jeg skulle blive gravid eller ej, men vi valgte at gøre det og er glad for denne beslutning. Var selv meget bekymret for folks kommentarer, men de er udeblevet alle kunne godt forstå at vi valgte sådan.

Nu vil jeg alt i verden ikke undvære min dejlige datter på 4 mdr.

så kom du bare i gang med det.

Helle på besøg fra januar terminen

Måske , måske ikke gravid

Ja her skal vi ikke have ogle lige nu .. TROR jeg da .. 

Kæresten vil ikke .. BESTEMT ikk , men ja min mens er snart en uge forsent på den .. og jeg ved sgu ikk om jeg kan bestemme mig for om vi skal eller ej ..

Glæder mig til tirsdag .. der står det på lægen .. ved ikk om jeg skal krydse finger eller ikk .. (jeg vil godt) 🙂

sonne38sonne38
    Medlem

Nå, for søren Rikke:) Det kunne da godt lyde som om at der er bonus, hvis du er gået 1 uge over tid!

Hvad nu hvis kæresten slet ikke vil?

Hvad gør du dig af tanker?

Kh Anett

tjaa altså, han vil ikke helt tage stilling før vi ved om jeg er eller ej .. så han er lidt svær og finde ud af ..

men igår sagde han da at hvis det var kunne det måske være vi kunne klare det ..

elisarinaelisarina
    Medlem

Uha da.

Glæder mig til at høre svaret fra lægen!

SB1980SB1980
    Medlem

Jo jeg blev gravid ca 2 måneder efter fødslen…. Ikke heeeelt planlagt, men sådan er det jo når man ikke altid tænker så langt… 😉

Spændende om du er gravid igen, Rikke – og hvad kæresten siger hvis du er… Hold os lige opdateret, ik?

Stine

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.