Røde kinder, barn på 8 måneder

Alt om Børn Fora Debatfora Livet med børn Røde kinder, barn på 8 måneder

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    7fytov7fytov
    Medlem

Min søn, 8,5 mån. pt har fået blussende røde kinder, og de bliver værre med udslæt. Ellers han er meget glad i løbet af dagen, men næsten ikke sover om natten, kinderne kløer.

Jeg ved ikke, hvis det er madallergi eller hvad. Har nogle nogen erfaring med det? Jeg har mistanker om Arla babymælk og æbler.

VH, Tina

anjohaanjoha
    Medlem

Jeg ved intet om allergier og den slags – men har du lagt mærke til om der er tænder på vej?

Her får Falk nemlig de mest hidsigt-røde kinder når han skal til at have tænder.

Håber det bare er tænder så I ikke skal trækkes med allergier.

🙂 Anjoha

nikkeneje1nikkeneje1
    Medlem

Prøv evt at google. Nikolai havde det på hagen da han var lille. Vi fik noget salve på recept, som hurtigt hjalp.

• Hvad er symptomerne på børneeksem ?

• Spædbarnet: Kløende rødt udslæt på kinderne i spædbarnsalderen. Udslættet breder sig i ansigtet, ned over halsen. Eksemet kommer også i bleregionen. Barnet er generet af kløe om natten, bliver irritable og i dårligt humør. Da barnet har kløe kan der rives hul i huden og give anledning til sår der kan blive inficeret og dermed give anledning til børnesår. Udvikler barnet væskende sår i sit eksem skal man søge læge for behandling.

MVH

Anette

oktober78oktober78
    Medlem

Hector på 6 uger har også haft mange hormonknupper/udslet i hovedet – jeg blev anbefalet apotekts A-Derma EXOMEGA creme , og den har altså bare virket SUPER godt – også til de to store som har haft noget eksem/tør hud på benene.

Mvh. Pia

7fytov7fytov
    Medlem

tak til alle,

vores shp påstår at det er vinterkinder og sådan skal de være op til sommer=(. Ellers forslog at prøve creme Decubal. Håber det virker.

kh

thrupsthrups
    Medlem

Jeg har ikke haft succes med decubal creme til Celina der er meget plaget af vinterkinder, men har til gengæld opdaget at inotyol salve som vi bruger til voldsomt røde numser her i huset også er supereffektivt imod de tørre og kløende kinder. 

Trine

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.