Hvad er en god dagpleje?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvad er en god dagpleje?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Marisen15Marisen15
    Medlem

Hejsa

Så fik jeg anvist vores dagplejemor og forhåbentlig kan vi besøge hende i næste uge. Hun er vist nystartet som DP og mere ved jeg ikke om hende (andet end hun vist heller ikke er på Facebook for der prøvede jeg at søge på hende – mig nysgerrig, nej vel??)

Men hvad har I af krav/prioriteter til en god dagplejemor? Jeg har været ved at skrive nogle spørgsmål ned, blandt andet:

• Hvor i huset må børnene opholde sig?
    • Legestue – hvor ofte? De skal helst afsted i større forsamlinger jævnligt efter min mening
    • Ude i naturen og rode i jord? Vi bor på landet og jeg vil gerne at Frida kommer så meget ud som muligt og piller ved biller, jord, sommerfugle og blomster
    • Hvordan vil en typisk dag se ud hos hende?

Har I andre ting som I synes jeg skal vægte?

God weekend til alle jer og jeres skønne unger

Kh Maria og Frida (hvis billede som nissepige i fødselsdagskonkurrencen gerne vil have en stemme eller to)

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Maria:)

Jeg har tænkt lidt over hvad jeg selv ville spørge om og synes egentlig at det ville være de samme ting, jeg ville også prioritere at de kom meget ud i haven og også den med at de mødte andre børn bare en enkelt gang om ugen:)

Ellers er hygiejne moget som jeg er meget obs på: hvor tit bliver legetøjet vasket af.

Ellers handler det jo meget om hvilket indtryk man lige får når man er der, om der virker rent og pænt, om hun er opmærksom på Frida også imens du er med på besøg osv. Det handler virkelig meget om kemi;)

Det er altid en stor beslutning når andre skal til at passe ens vidunderbørn, kun det bedste er godt nok:)

Held og lykke med det.

Ps. Skal nok sætte min stemme, finder det lige;)

Kh Anett

thrupsthrups
    Medlem

MIn erfaring med legestue er at det er en god ting, og dog ikke for en hver pris. Her var det en overgang sådan at det foregik i nabobyen, hver anden uge og fordi de var mange dagplejere gik det på skift hvem der kom. Vore børn og DP blev kørt til og fra legestuen med taxa, så der var pludselig en  regel der hed aflevere senest kl 8 hos DP ellers fra 8.30 i legestuen og hente igen inden 15 i legestuen eller tidligst kl 15.30 hos DP og så skulle vi selv sørge for transport af barnevogn. Det var absolut ikke ideelt for vore børn da der jo var forskellige børn hver uge forsvandt idéen ved det helt .

Trine

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.