Træt af min læge

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Træt af min læge

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    elisarinaelisarina
    Medlem

Jeg er så træt af min læge.

Min søn har lige siden fødslen haft en tung vejrtrækning og alle har kommenteret den som en kaffemaskine som trænger til at blive afkalket. Vi synes også selv at det var for meget og vi var rigtig nervøse for ham.

Min egen lillesøster døde af vuggedød, så jeg har været rigtig nervøs for ham!

Da jeg gik til lægen med det, fortalte de mig at det var helt normalt og at sådan sagde rigtig mange børn. Det undrede mig bare at folk så kommenterede det og spurgte hvad han fejlede, selv sundhedsplejersken synes det lød mærkeligt.

Vi gik til lægen 2 gange mere uden resultat. Så gik jeg så tillæge for 2 uger siden og krævede at hun undersøgte ham ordentligt, det kunne ikke være rigtigt at han skulle have besværret vejrtrækning uden at blive hjulpet!

Ganske rigtigt havde min stakkels dreng asmatisk bronkitis og det tog dem altså flere måneder at finde ud af. Straks fik jeg en recept på noget medicin til ham, som han skal have morgen og aften som minimum.

Så var der hans øje, som var fyldt med gult snask. De blev ved med at sige at det var små tårekanaler og det endte med at han blev podet. Der var ikke noget.

Da så det blev værre, og jeg igen ville have ham podet. Sagde min læge at det var synd for ham at han skulle have en vatpind tørret rundt ved øjet når hun jo godt vidste at der ikke var noget. Han var ikke rød i øjet, som nogle er ved øjenbetændelse, men et halvt minut efter at man havde tøret snasket væk, kom det igen.

Hun podet ham på min ordre og hun blevb ved med at fortælle mig at det var spild af tid. To dage efter modtog jeg en mail fra min læge om at hun havde sendt en recept ud til apotekets database, med antibiotika-øjendråber. Han havde øjenbetændelse.

Hvorfor skal det være så svært at få tjekket sit barn?

Men heldigvis er han da under behandling nu 😛

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Øv hvor har du ikke været heldig med din kontakt til lægen. Det kan ikke være rigtigt at de skal tvinges til at lave undersøgelserne, og især ikke at I skal derned flere gange. Jeg tror hvis det var mig ville jeg skifte læge, hvis det var muligt?

Vi har heldigvis kun haft gode oplevelser med vores læge og de gange vi har ringet er vi blevet godt vejledt eller også har vi fået en tid til et tjek.

God bedring med ham

Kh Anne-Mette

elisarinaelisarina
    Medlem

Har også virkelig overvejet lægeskift.

Det er dejligt at høre at man godt kan have gode erfaringer med lægerne 😉

Men altså bare det, med at det er synd at pode et barn for øjenbetændese? Hvor kommer det fra? Det er en vatpind der blidt rør ved barnets hud omkring øjet, værre er det da ikke. hehe

kiskis
    Medlem

Hej, det vigtigste er at man har tillid til sin læge, det har hun jo ligesom spoleret din kære doktor, så prøv at skifte til en anden, ikke alle læger er gode til børn ja heller ikke altid voksne. Jeg er selv typen der kun kommer til lægen når der er noget galt, og så vil man gerne tages seriøst. held og lykke med det. kis

sonne38sonne38
    Medlem

Hun er da ikke for kvik den læge!!!!

Som de andre skriver: ud med hende og ind med en anden og bedre læge.

Tænk at hun har negligeret hans vejrtrækning, hvad sker der lige.. Så har den lille stakkels mand haft bronkitis i så lang tid, hun skulle ristes langsomt over ilden!!!

Kan godt forstå din angst over for “grimt ord” den sidder dybt i mig også og sikkert også i alle de andre herinde.

God bedring med den lille fyr, håber at han bliver frisk nu hvor han får den rigtige behandling:)

Kh Anett

at du er standhaftig og stolede på din intuition / mavefornemmelse. Jeg ville skifte læge OG klage over den behandling du/I har fået. I særdeleshed mht. astmatisk bronkitis. Det er jo en total fejlvurdering fra den læge!

Mange hilsener fra Moriaugust

LofotenLofoten
    Medlem

Puha, det lyder træls.

Vi har haft en lignende oplevelse da Otto var tre. Han fik 40 i feber bare sådan BANG!, og det blev han så ved at med at have – ml. 40 og 41. Efter hhv. 2 og 4 dage gik vi til lægen, fordi det var så voldsomt. Han lyttede osv., og vi blev begge gange sendt hjem med den besked, at han ikke fejlede noget alvorligt, og at børn kan holde til at have høj feber længe. Efter fem døgn med over 40 i feber og en dreng, som hverken talte eller rørte sig med mindre vi tvang ham, ja, så hang mine nerver i laser, og vi ringede endnu en gang til lægen. Han havde dog fri den dag, fredag, så vi kom til en vikarierende læge, og gudskelov for det. Det første, han gjorde, var at tage Ottos infektionstal – ikke engang en rigtig blodprøve, bare et lille prik i fingeren! – og det viste sig at være tårnhøjt. Afsted med os til børneafdelingen med det samme. Der kunne de så fortælle os, at drengen havde lungebetændelse, og han blev indlagt til behandling. Hold kæft, jeg kan stadig mærke hvor arrig jeg blev!!! Det stakkels lille menneske havde ligget totalt underdrejet, bla. på sin 3 års fødselsdag, fordi vores egen læge ikke kunne nosse sig sammen til at tage den lille prøve!!!

Vi havde egentlig været glade for lægen indtil da, men jeg havde faktisk svært ved at beholde tilliden til ham. Kort efter flyttede vi, og så løste det jo sig selv, men hver gang en af vores unger får høj feber, så er jeg allerede mentalt klar til at banke lægens dør ind og råbe: “Infektionstal – NU!!”

Nå – budskabet med denne smøre er vist bare, at forældres fornemmelse for deres børn skal læger sgu lytte til…det “værste” der kan ske er vel, at man undersøger en gang for meget og dermed beroliger forældrene?!

elisarinaelisarina
    Medlem

Lofoten:

Det var da også noget af en historie den du havde dér. Så var jeg godt nok også blevet tosset på min læge!

Overvejer også virkelig lægeskift, nu er det jo egentlig en klinik med to læger, så jeg kunne jo faktisk starte med at skifte til den anden læge i samme klinik og håbe på at hun er bedre.

Men jeg får det bare så dårligt inde i, ved tanken om det. Hvad skal man sige hvis de spørger hvorfor jeg gør det, hvordan skal man forklare den anden læge at man ikke mener hendes kollega gør sit job godt nok?

elisarinaelisarina
    Medlem

Jeg tror du har ret signe. Hvis de én gang har vist at de ikke kan dianostisere ordenligt, vil man nok altid tvivle.

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Jeg skiftede læge i sidste måned for ungerne og mig! Jeg har længe været utilfreds med min gamle læge, da jeg ofte følte at hun ikke tog mig alvorligt. Denne graviditet, hvor jeg havde nogle problemer gjorde udslaget, da hun simpelthen gav mig en forkert diagnose, der gav mange bekymringer! Jeg stolede simpelthen ikke længere på hende og slet ikke i forhold til mine børn. Så vi er nu kommet ned til min mands læger. Vi har kun været der en enkelt gang, men umiddelbart er det et lidt mere upersonligt sted end min gamle læge, men til gengæld virker det også mere prof 🙂

Det er bare så vigtit at man har tillid til sin læge – hvis først den er brudt det mindste, vil man nok altid sætte spørgsmålstegn ved hans/hendes evner.

Signe

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.