Træt af min læge

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Træt af min læge

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    elisarinaelisarina
    Medlem

Jeg er så træt af min læge.

Min søn har lige siden fødslen haft en tung vejrtrækning og alle har kommenteret den som en kaffemaskine som trænger til at blive afkalket. Vi synes også selv at det var for meget og vi var rigtig nervøse for ham.

Min egen lillesøster døde af vuggedød, så jeg har været rigtig nervøs for ham!

Da jeg gik til lægen med det, fortalte de mig at det var helt normalt og at sådan sagde rigtig mange børn. Det undrede mig bare at folk så kommenterede det og spurgte hvad han fejlede, selv sundhedsplejersken synes det lød mærkeligt.

Vi gik til lægen 2 gange mere uden resultat. Så gik jeg så tillæge for 2 uger siden og krævede at hun undersøgte ham ordentligt, det kunne ikke være rigtigt at han skulle have besværret vejrtrækning uden at blive hjulpet!

Ganske rigtigt havde min stakkels dreng asmatisk bronkitis og det tog dem altså flere måneder at finde ud af. Straks fik jeg en recept på noget medicin til ham, som han skal have morgen og aften som minimum.

Så var der hans øje, som var fyldt med gult snask. De blev ved med at sige at det var små tårekanaler og det endte med at han blev podet. Der var ikke noget.

Da så det blev værre, og jeg igen ville have ham podet. Sagde min læge at det var synd for ham at han skulle have en vatpind tørret rundt ved øjet når hun jo godt vidste at der ikke var noget. Han var ikke rød i øjet, som nogle er ved øjenbetændelse, men et halvt minut efter at man havde tøret snasket væk, kom det igen.

Hun podet ham på min ordre og hun blevb ved med at fortælle mig at det var spild af tid. To dage efter modtog jeg en mail fra min læge om at hun havde sendt en recept ud til apotekets database, med antibiotika-øjendråber. Han havde øjenbetændelse.

Hvorfor skal det være så svært at få tjekket sit barn?