Dét navn der – ÅÅÅRHA!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2010 Dét navn der – ÅÅÅRHA!

• This topic has 0 svar, 1 stemme, and was last updated 8 months siden by Anonym.
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu havde jeg jo halvvejs bestemt mig for at bettemand skulle hedde Hjalte – det fremgår også ret tydeligt af mit blogindlæg. Og nu er jeg (igen) kommet i tvivl. Det er som om at når jeg finder et navn som jeg synes er rigtig godt – så går der er par dage, og så synes jeg ikke længere at det passer på ham! Der begynder at irritere mig at han bare går under navnet “lillemand” – han fortjener snart at få et navn 🙂

Har efterhånden været vidt omkring med de navne. Begynder sgu at føle mig lidt fjollet!

DitsenDitsen
    Medlem

DET kender jeg godt!!! Jeg var også rigtig meget i tvivl. Til sidst tog vi min kærestes favoritnavn- Augusta. Men jeg kan stadig komme i tvivl og tænke – Er det for langt, er det for kedeligt, er det for svært at stave, er det for gammeldags…hmm måske vi hellere skulle taget Karla eller Olivia eller….hehehe det er bare svært det med navne, det er jo resten af livet og der er så mange fine navne!!!

Nu er der gået et par uger og nu er det for sent – nu hedder hun Augusta og er en Augusta 🙂

Mit råd til dig: Spring ud i det – vælg Hjalte (et rigtigt flot navn i øvrigt) og om et par uger så er og bliver han en Hjalte 🙂

AnneMette4AnneMette4
    Medlem

Hej med dig!

Ja det kan bare være svært at bestemme sig! Her gik spekulationerne inden hun blev født, da jeg har haft fødslen som deadline hver gang. Denne gang var vi meget tæt på fødsel inden vi helt lagde os fast og efter mange omveje. Iøvrigt var vores valg imellem Juliane og Augusta til sidst;-)

Jeg vil tilslutte mig Ditte, jeg tror bare man må bestemme sig for et navn og så kommer det også til at passe. Vores mellemste hedder Valdemar og vi havde snakkket meget om at hvis han blev en lille splejs passede navnet ikke rigtigt. Og han ER en lille splejs nu, men kan slet ikke hedde andet;-)

Held og lykke!

KH Anne Mette

nikkeneje1nikkeneje1
    Medlem

Da vi ventede Nikolai i sin tid var vi slet ikke i tvivl om  at det var dét han skulle hedde. Da han så kom ud, synes jeg udelukkende at han kunne hedde Thomas (hvilket ellers er et navn jeg aldrig har brudt mig om). Jeg sagde det dog ikke til nogen, selvom jeg havde den følelse i næsten 1 måned. Men derefter kunne han altså kun hedde Nikolai :-), så som en anden skriver, så “vænner” mig sig til navnet når man har sagt det nok gange til sit barn tror jeg ;-)..

PØJ PØJ med at finde det helt perfekte navn til lillemanden :-).

MVH

Anette

martinskymartinsky
    Medlem

ha ha hej med dig!

Det er helt op til dig selv, hvad lillemanden skal hedde, men nu spørger du os, så vil jeg helt ærligt sige, at Hjalte kan jeg personligt ikke lide!!!!

Men det er kun min personlig mening, ligesom en eller anden ikke kan lide navne Adam eller Sarah.

Hvis jeg skulle navngive dreng igen, ville jeg satse på Elliot eller Luca…

kh Martina 

Carola27Carola27
    Medlem

Jeg har en Hjalte, som bliver 3 år på fredag, og han er den lækreste unge ;o))) Jeg kunne SLET ikke beslutte mig for om han skulle hedde Casper, Hjalte eller Mathias (storebror hedder Magne), så farmand tog beslutningen for os. Synes det var lidt mærkeligt i starten, men efter en måned kunne han ikke hedde andet.

Min svigerinde fik en dreng samtidig med med mig, og han skulle hedde Mads-Emil. Det kaldte vi ham så i TO mdr, hvorefter det blev lavet om til Halfdan. Hun var efter to mdr træt af at folk kun kaldte ham Mads eller Emil. Til dåben 3 mdr gammel endte han dog med at hedde Andreas….vi synes jo det var en værre forvirring men 3 år efter spekulerer vi jo ikke over det. De nulstillede ALLE navne efter 2½ måned og gik tilbage til den oprindelige liste fra graviditeten. Og så faldt valget på Andreas. Til min store fortrydelse, for det skulle min Hjalte havde heddet…men først til mølle….. ;o)))

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.