Hvordan laver man en god navngivningsfest?

Alt om Børn Fora Debatfora Livet med børn Hvordan laver man en god navngivningsfest?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Lone-boneLone-bone
    Medlem

Vi vil holde navngivningsfest, men jeg ved ikke rigtig hvad vi skal gøre for at få et slags ritual eller lignende, når nu vi ikke skal i kirke.

Nogle ideer?

Hvordan gør jeg det til babyens fest, og ikke bare en hvilken som helst familiefest?

Lone

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Jeg tænker lidt, at man kunne enten have et tom lærred til at stå, hvor alle gæsterne kunne skrive/tegne noget, hvorefter det færdige billede kan komme op og hænge på barnets værelse eller man kunne have en hvid body til at ligge, hvor man kunne få gæsterne til at skrive en hilsen på med vandfast tuscher…? Men om det ligefrem gør det til barnets fest – det ved jeg som ikke… Det ku bare være meget fint at have et eller andet at være fælles om til barnet 🙂

Held og lykke med projektet, håber det bliver en dejlig dag 🙂

Kh Helle

Gosvig85Gosvig85
    Medlem

Da vi skulle holde navngivningsfest, overvejede vi også om vi skulle gøre et eller andet specielt, præcis som du skriver.

Vi havde også rigtig svært ved at finde på noget. Og endte med at lave en slags gæstebog.
    Forrest i bogen lavede vi et billede af Elias, med hans navn og datoen for festen. Dernæst et billede af os alle tre fra dagen. Og ved siden af, en hilsen fra os (mor og far). 
    Vi delte den op så der var to sider pr. par/familie/person. Der blev så taget et billede af dem på selve dagen, som efter fremkaldelse skulle på den ene side. Og på den anden side skulle de så skrive deres personlige hilsen. Nogle af de mange sider der var tilbage i bogen, har vi så brugt til at putte de kort ind som han fik den dag. Og vi har også taget nogle billeder af lokalet og lignende. Så når han bliver ældre, kan vi vise ham hvordan hans navngivningsfest var. 

Er rigtig glad for bogen, og håber at Elias også vil blive glad for den når han bliver ældre.

Gosvig85

anjohaanjoha
    Medlem

Gosvig – det var da bare en god idé!

Vi står også og er i vildrede med at holde en fest for Falk. Han når så nok at blive 1½ inden vi har muligheden for det – men sådan en fest til at fejre livet kan vel aldrig holdes for sent.

🙂 Anjoha

Hej

Da vi skulle holde Frederikkes navngivning lejede vi et festlokale og pyntede det fint op med lyserødt og jeg skrev “Hvad børn dog siger”-citater på dugene rundt omkring.

Så havde vi fået lavet en konditorkage, hvor vi selv valgte hvad der skulle stå på. Det virkede rigtig godt.

Vi lavede også en gæstebog til Frederikke, hvor alle gæsterne skrev i – og den er jeg rigtig glad for at jeg lavede.

Hilsen Pernille

Lone-boneLone-bone
    Medlem

Ihh! Sikke gode ideer…

Nu glæder jeg mig til at begynde på planlægningen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.