Tid til status?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    DitsenDitsen
    Medlem

Hej med jer

Jeg tænkte at det kunne være meget sjovt med en lille statusrunde. Alle har jo fået travlt og jeg har lidt mistet overblikket over alle de dejlige decemberbørn og deres mødre.

Jeg starter med en lille update:

Navn: Augusta

Født: 8. december

Vægt/mål ved fødsel: 3560 g og 51 cm.

Status: Augusta er nu 5 uger og vejer 4200 g. (for 1 uge siden) så hun tager rigtig fint på. Jeg ammer hende og det går fint. Hun er meget nem og sød og sover rigtig godt. Hun sover 3-4 timer af gangen om natten. Sover om formiddagen og gerne et par timer om eftermiddagen 🙂 Det virker som meget, men som der også er beskevet i en tråd her- det gør de jo! Hun har de sidste dage haft lidt problemer med maven. Det virker som om prutterne ikke rigtig vil ud. HUn kan blive meget gal især på puslebordet. Det lader til at hun trykker og så sker der ikke noget. Jeg ved slet ikke om de kan trykke bevidst så tidligt, men det ser sådan ud.

Ellers er Augusta glad og tilfreds. Vi hygger os herhjemme med at lege lidt på gulvet, når den lille dame altså ikke sover.

Jeg skal lige vænne mig til at gå hjemme med sådan en lille en. Hvad laver man med dem osv. Det kommer stille og roligt. Skal snart gå til efterfødselsgymnastik og babysvømning og så starter min mødregruppe i næste uge – så der kommer nogle aktiviteter til os begge to 🙂

Glæder mig til at høre fra jer andre 🙂

Kh Ditte

AnneMette4AnneMette4
    Medlem

Hej med Jer!

God ide Diette, med en lille status.

Juliane er født d. 2 dec og målte ved fødsel 51 cm og vejede 3610 g.

Idag er hun 6 uger og måler 56 cm og vejer 4650 g, så det går også fremad her -dejligt! De første 5 uger sov hun bare væk, men de sidste dage har hun været meget vågen og også været lidt ked af det ind imellem. Idag har hun lavet 13 gange i bleen og ikke kunnet få ro til at sove. Jeg håber ikke der kommer mange dage af den slags -det er ret udmattende.

Men ellers er hun blevet mere opmærksom, holder øjenkontakt længere tid og er blevet interesseret i at kigge på legetøj. Især spejlet er et hit -men hun er jo også skø at se på;-) HUn har også fået øje på sin egen hånd, og bliver helt skeløjet når den skal studeres;-) Et helt bevidst smil venter jeg stadig længselsfuldt på!!

Jeg skal også starte i mødregruppe næste uge og glæder mig! men min tid er nu også godt fyldt ud med de to store som også skal nyde godt af at jeg er hjemme. Det er lige med at finde ud af hvor meget de skal være hjemme… Hvad gør I andre der har store børn?

Det var vist det for nu!

KH AnneMette og den skønne Juliane

DitsenDitsen
    Medlem

Ha ha ha hvor skønt at hun har ‘opdaget’ en hånd 🙂 Augusta har ikke ‘fundet’ nogen legemsdele endnu, til gengæld smiler hun bevidst og det er jo helt vidunderligt!!!

Anonym
    Gæst

Synes det er en kanon idé! 🙂

Hjalte blev født d. 17. december ved planlagt kejsersnit. Vejede ved fødslen 4300 gram og var 51 cm lang. Har netop haft sundhedsplejersken på besøg for første gang tirsdag d. 11. januar, hvor han vejede 4800 gram og var 54,5 cm lang. Så han vokser pænt og som han skal, så det kunne ikke være bedre.

Jeg ammer, og vi har haft en del problemer med at han simpelthen gylpede hvad jeg troede var hele måltidet op bagefter – til stor gene for ham, da mavesyren driller og gør ondt i halsen på ham. Vi er nu begyndt at bøvse en 3-4 gange i løbet af hvert måltid, og det hjælper en del, men han gylper stadig forholdsvist store mængder op igen.

Ellers er han utroligt nem og veltilpas. Han hygger sig på sit legetæppe, og elsker lyset fra stuelampen, som han sagtens kan ligge og kigge på i over en time ad gangen, imens han pludrer løs – den mest fantastiske lyd! Han sover godt om natten, kun afbrudt af 2-3 opvågninger, fordi han er sulten. Han kan sagtens sove til klokken 10-11 stykker om fomiddagen, til morens store glæde! 🙂 derefter er han vågen og opmærksom i en til to timer, hvorefter han får sig en middagslur på alt imellem en halv time og 3 timer. Han sover igen sidst på eftermiddagen, og herefter en del små lure i løbet af aftenen.

På mandag skal han til sit 5-ugers tjek hos lægen, det glæder vi os til! Han elsker mennesker, og han nød rigtig opmærksomheden, da jeg havde ham med hjem til min fasters begravelse i weekenden. En rigtig lille selskabspapegøje! 🙂

Kh. Louise og Hjalte, 28 dage gammel

martinskymartinsky
    Medlem

Jeg fødte d.11/11/10 Adam på 2400gr og Sarah på 2700 gr.

Nu, 9 uger senere er de hhv. 4900 gr og 5100 gr

De er fuldsynkroniseret, de spiser og sover samtidig, efter 3-4 timer.

allerede nu har de en vis rytme- det har jeg sørget for 😮

Sover fra 20-07, får mad 2 gange om natten-lægger sig og sover….de ville sove længere tid, hvis de fik mulighed, men jeg vækker dem for at opretholde deres fine sovetid og ro efter kl. 20 om aften.

Lille formiddags lur ca. 9-10, middags lur 11.30-14.30/15,eftermiddagslur, 16.30-17.30….

De er begge nemmere sammen end min 1ste fødte datter var alene !!!

Jeg kan tydeligt mærke forskel når de var 5 uger og nu. Der sov de hele tiden!!! Nu er man mere på… ;-O

kh martina og smølferne 

Go Ide!:-)

Navn: Abelone

Termin: 22-12

Født: 28-11

Fødselvægt: 2900 gram og 50 cm. Hun tabte sig ned til 2610 gram den første uge,n men var i Tirsdags oppe på 4100 gram og 54 cm:-)

Abelone har jo allerede haft en noget fortumlet tilværelse,pga. indlæggelserne,så en entenlig rytme har vi aldrig fået men jeg begynder at kunne ane lidt.

Hun spiser ved en 7 tiden om morgenen og sover om formiddagen og så har hun desværre oftes mavekneb om eftermiddagen..Hun sover max 2-3 timer af gangen,kun en gang har hun sover fire timer, hun har altid været meget vågen..

Hun er meget kvik og opmærksom,smiler bevidst,følger legetøj med øjene,kigger på sig selv i spejlet og følger hendes hænder. Når hun ikke er sur over en prut, er hun meget mild og stille selvom der er begyndt at komme spæde pludrelyde – Skønt! (Hun har fundet ud af at hun kan “prutte” med munden)

Hun fik gulsot da hun blev født og er stadig gul – selvom hun var i lys,så hun skal have taget blodprøve fordi lægen mener hun lider af en sjælden leversygdom, der gør det svært at udskille stofferne fra leveren – Det skulle være helt udskadeligt, og hun vil vokse fra det siger han,så jeg er rimlig rolig indtil videre..

Jeg synes vi har det godt, selvom det er hårdt at blive mor igen (Skal lige vænne mig til trætheden) Fordi hun er så vågen får jeg desværre ikke rigtig sovet mere end 2 timer af gangen zzzzzz…..

Jeeg har desværre fået ondt i min nyrer igen,så jeg skal i gang med nye undersøgelser… Men jeg prøver for så vidt ikke at tænke på det og nyde den tid vi har sammen:-)

Vi er ikke startet i mødregruppe endu,da jeg bor ude på landet,er der langt imellem de fødende;-))

Mvh.Ingermarie og Abelone 48 dage

skurvognskurvogn
    Medlem

Hej alle

Lillebror født den 26 december

vægt 4040 g

længde 55

navn:??? 

De første par dage lavede han ikke ret meget andet end at sove, og jeg blev helt nervøs, for min datter sov kun ca 8 timer i døgnet, da hun lige var blevet født. Men han spiste fint, og da sundhedsplejersken kom havde han taget 400 gram på, men til gengæld var han krympet en cm 😉

Han er stille og rolig og let, og det sætter jeg stor pris på, for det er en stor lettelse i forhold til at få hverdagen til at fungere. 

Faren har været her to gange og se ham, og nu har vi aftalt, at han kommer hver onsdag og hver anden weekend og er sammen med begge børn. Jeg er meget spændt på, hvordan det kommer til at gå, og jeg synes, det er enormt svært at have ham på besøg, for jeg føler mig virkelig meget svigtet af ham, men han er jo stadigvæk far og skal se sine børn for deres skyld, men det er svært for mig! Han viser ingen forståelse for, at det er svært at få enderne til at nå sammen i hverdagen og at det er en svær situation for mig, han synes ikke det praktiske er noget problem, og  mener kun, at det er synd for ham selv, fordi han ikke ser sin søn nok….. Men han har jo selv valgt det fra. 

Nå men ellers går fint i vores lille familie, og storesøster har klaret alt forvirringen over alt forventning. Hun hjælper med det hele og er sød ved lillebror – det er kun mor, hun er sur på og slår og synes, er dum, og så siger hun tit ” jeg savner far og det gør lillebror også”. Det gør ondt og er svært for mig at håndtere, men vi snakker om det en gang i mellem, og det virker som om, det hjælper, så vi skal nok få det godt og hyggeligt på sigt, når det hele er kommet til at køre på skinner.

GOd weekend herfra

Skurvogn

martinskymartinsky
    Medlem

ham faren er en giga fjols!!!!!! Godt du er så indforstået med situationen….

I mit næste liv vil jeg være en mand!!!!

kh martina

DanSofDanSof
    Medlem

Navn: Tristan

Født: 14. december

Vægt/mål ved fødsel: 4250 g og 57 cm

Herhjemme er der sket en del. synes først nu, at det hele begynder at blive lidt mere stille og roligt, trods kæresten stresser over eksamen og jeg tænker en del over dåb..

Jeg startede med at få ødelagte bryser, og da de endelig var helet, fandt vi ud af, at Tristan havde tabt sig, så skulle stoppe med amning, og begynde med erstatning. Vildt frustrende!
    Heldigvis er han glad for flasken, så har taget pænt på. For 1 uge siden blev han vejet til 4740 g, og er nu 59 cm lang 🙂

Vi har ikke de store rutiner endnu, men det skal nok komme.
    Han er stille og rolig 🙂

Sofie og Tristan 5 uger i dag 🙂

Sikke en fantastisk ide 🙂 🙂

Laura blev født den 22 dec ved et planlagt kejsersnit, den dag vejede hun 3980 gram og målte 51 cm.

Hun er heldivis en mild og nem pige(vores mellemste havde kolik) jeg eer oppe og give hende noget mad klokken 3 hver nat(hendes indre ur virker) også oppe igen klokken 6, derefter sover hun til klokken 11 og er mega aktiv og glad, hun smiler meget og er bare skøn.

Det eneste problem er at hendes numse bliver ved med at være rød, i starten havde hun små sår men de er helet nu og rumpen er bare rød… men hun s….. også hele tiden også når hun ingen ble har på. Så min  teori er at hun sniger sig til at komme lidt i bleen når jeg er faldet i søvn eller at hun har lidt sart hud

til hendes 5 ugers undersøgelse vejede hun 5400 gram og målte 56 cm, så det mælk jeg render rundt med i mine “jader” må været spækket med fløde og vi har da også mange mange fyldte bleer 🙂

December2010December2010
    Medlem

Ja super ide, dejligt at læse lidt om hvordan det går andre steder ;O)

Termin 30/12-2010

Født d. 25/12-2010

Vægt ved fødsel 3100g

Længde ced fødsel 49 cm

Navn : Nicolai

Herhjemme går det efterhånden godt, det skal ikke være nogen hemmelighed at de første 3 uger næsten tog livet af mig ;O) Min kæreste har ikke haft barsel, så jeg var alene fra dag 2 og det har været hårdt for mig. Søvn har været en by i rusland, og endnu mere pga. fustrationer.. Men nu begynder jeg at se et mønster og Nicolai kan mærke min ro og den smitter heldigvis af på ham også :O)

Han er ikke helt sikker på hvornår han vil put sove for natten, men alt mellem 20.00 og 01,00 og ja vi står op kl 07,30-08,30 og ja jeg er oppe 2-3 gange om natten, ca hver 3 time for at amme 10-15 min og ja derefter ligger jeg ham med det samme og vi sover videre, dog tagder jeg ham op i sengen den sidste gang, så vi putter om morgen og han kan spise mens jeg halv sover ;O) og ja så ligger han gerne og pludre for sig selv indtil vi står op ..

Så vi oppe og hygger gerne ved puslebordet hvor han tager en time hvor han ligger med bar numse og bare hygger selv, kigger på ko og får som er tøjbamser der hænger over bordet :O) ( godt råd til dem der har børn der kan have svært ved at komme af med luft/afføring -> lad dem ligge med bar mås, det gør de bedre kan bevæge benene og arbejde systemet igang ;O))  Når vi har puslet og snakket spiser han og ja ved 11,00 tiden går han omkuld og sover gerne 3 timer også  har vi nogle hyggelige eftermiddagstimer og han tager gerne en skraver sidst på eftermiddagen, især hvis vi lige skal ud og kører ;O)

Han er så skøn ;O) Meeenn hvor går tiden stærkt og hvor vokser de hurtigt!!! På hans 1 mdr.s fødselsdag var sundhedsplj. her og han vejede hold nu fast : 4600 g…

1,5 kg på en måned ;O) God mad jeg har i de små madkasser ;O)

53 cm var han blevet, så han trives .. det er skønt.. elsker at se på ham og som i andre også oplever ja så øjenkontakten er stor og hans bevidsthed om bevægelser mv. om ham er stor… det er så fedt <3

God lørdag til jer alle ;O)

Dec.MomDec.Mom
    Medlem

Super hyggelig ide, specielt fordi jeg er kommet lidt sent igang med det her netmødregruppe!

Navn: Elias

Termin: 18/12-2010 Født d. 27/12-2010

Fødselsvægt: 3650g

Længde: 55 cm

Elias blev taget ved akut kejsersnit efter mange lange hårde veer. Han er vores barn nr. 1 og han er en rigtig lille guldklump. Anede ikke det var så givende at blive mor.

Alt forløber stille og roligt nu, men vi havde en stormfuld start med skrigeri og meget lidt søvn. Men efter vi desværre måtte konstaterer at madpakkerne ikke var så fyldte som man kunne ønske går det nu super godt. Han får nu udelukkende flasker med erstatning, malkede ud i starten så han fik så meget af min mælk som muligt, men efter min kæreste er begyndt på arbejde er der bare ikke tid til det.

Personligt synes jeg godt om min tilværelse som flaskemor, jeg har 100% styr på hvad han får at spise og han sover så dejligt 3-4 timer ad gange = søvn og voksentid til forældrene ;o) Til sin 5 ugers undersøgelse blev han målt til 56 cm og vejede 4800g.

Jeg vil gerne lige kaste en bold op. Hvordan reagerer fædrene i jeres forhold? Jeg vil ikke sige min kæreste reagerer dårligt, men Elias er nu 6 uger gammel og det er ikke rigitg gået op for min kæreste at tingene nu går en del langsommere end før og at han nok ikke kan fortsætte med det liv vi havde før og ALLE de aktiviteter der var. Er det normalt?

Hvis der er nogen af jer og jeres dejlige børn der bor hernede sydpå, kunne det da være hyggeligt at mødes over en kop kaffe en dag :o)

Hygge :o)

December2010December2010
    Medlem

Hvor er det dog pudsigt ;O) Jeg sad netop og tænkte jeg ville lave et oplæg hvor jeg lige ville stille spørgsmålet til alle jer andre om hvordan i synes det går med rollen som forældre? Nogen af jer ved jeg har prøvet det før, men alligevel tænker jeg i har en mening ;O)

Jeg må sige at jeg har det lige som Dec.mom, han var helt vild de første dage og stod gerne på hoved for mig.. Nu kører han i samme fart som inden vi fik Nicolai, jeg kan dårligt følge med.. Det skal siges han arbejder meget i hverdagene, så jeg er meget alene… Og i weekenderne synes han så vi skal drikke kage hos gud og hver en mand, eller i bilka osv.. det skal bare ske noget konstant.. og det konstatere i at hver mandag skal jeg kører Nicolai ind i rutiner igen.. han er helt udkørt efter weekenderne.. Der sker simpelthen for meget :O( Jeg synes det hårdt, har prøvet at snakke med ham, han siger han godt kan forstå det og 5 min. er det glemt igen !

Endnu en bold bliver lige kastet ;O) Hvordan er jeres mænd mht at hjælpe til derhjemme? Guderne skal vide vi snakkede meget om dette inden prinsen kom… og han hørte til fødselsforberedelse hvor vigtigt det var at herrerne hjalp til hjemme.. men efter de første dage er det ligesom glemt…

:O( Alt må jeg gøre selv og jeg er ved at gå til…. hjælp !!!!! ;0)

Dec.MomDec.Mom
    Medlem

Hvor er det et eller andet sted bare rart at vide jeg ikke er den eneste der har en mand der ikke dur til at sætte tempoet ned. Jeg ender bare som oftest med at blive hjemme fra alle de der weekend aktiviteter. Så beholder Elias rutinen, men jeg er alene igen igen!!

Hmm ja hvordan får man sin mand til at støvsuge? Se det er et af livets store spørgsmål. Hos os har han selv valgt at der skulle koksgrå klinker i køkken, spisestue, bryggers og bad og fik ved den lejlighed at vide at han holdt dem rene ;o) Desuden har vi en stor hund, som han havde inden han mødte mig, så væggene skal tørres for savl min. en gang om ugen og da det er hans hund…

Sorry er skrevet lidt hurtigt – Så mange stavefejl!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.