Hvor meget må de sove?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2010 Hvor meget må de sove?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    AnneMette4AnneMette4
    Medlem

Hej med Jer!

Juliane har en del dage hvor hun sover rigtig meget og ikke har ret lange vågne perioder. Hvor mange timer skal/må de sover i denne alder? Hun er 5½ uge.

KH Anne Mette

Lone-boneLone-bone
    Medlem

De må sove rigtig meget! – bare de tager på i vægt og ikke er fuldstændig passive, når de er vågne.

Min datter har også hele tiden sovet meget, og jeg kender fornemmelsen af, at man tænker:”Skal hun ikke være mere vågen, så hun kan lære alle de nye ting?” Men nej, hun kan ikke koncentrere sig ret lang tid af gangen, og så ser jeg det som et sundhedstegn at hun sover rigtig godt, og ikke bliver forstyrret alt for meget af prutter og bøvser. (Det gør hun dog nogle gange).

Nu, hvor hun er 2 måneder, har SP rådet mig til at begynde at styre hendes søvn lidt mere. Det indebærer dog stadig ikke at vække hende. Jeg skal bare holde øje med at hun får måltider nok, mindst 6-8 i døgnet. Hun har dog ikke taget så meget på, så hvis hun fortsætter med at falde i vægtkurver, skal jeg til at vække hende fra næste gang SP kommer forbi. Jeg tror dog at faldet i vægt skyldtes, at jeg havde troet at jeg skulle skifte bryst oftere om aftenen.

Altså tror jeg bare du skal nyde, at du har et barn, der kan slappe af og sove! – Også selv om man gerne vil lære dem at kende med det samme.

Lone

DitsenDitsen
    Medlem

Hej Anne-Mette

Augusta har også sovet helt utrolig meget her de første 4 uger. SP siger at det er helt normalt og som Lone skriver er det vigtigste at de ikke er passive når de er vågne.

Jeg blev også lidt nervøs for om hun sov alt for meget, men det er kun godt 🙂 Nu har hun så lige taget et døgn, hvor hun næsten ikke har sovet pga. maven 🙁 Det er absolut bedre med et sovende barn skulle jeg hilse at sige 😉

Kh Ditte (som er MEGET træt)

martinskymartinsky
    Medlem

Jeg spurgte SP og hun sagde, at 2 mdr gamle børn sover ca. 15 -17timer,det passer godt på mine twins. De sover fra 20.00-06.30-med opvågninger til maden,en længere middagslur på 2 timer, form. og eftermiddagslur ca. 1 time samt nogle små powernap…

Da twins  var 5 uger, sov de virkelig hele tiden, de var  vågne kun når de spiste!!!

kh martina 

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.