Så ankom der en prinsesse…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2010 Så ankom der en prinsesse…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    DitsenDitsen
    Medlem

Uhh hvor går tiden hurtigt…

Det er nu en uge siden at vores lille prinsesse blev født. Det er næsten ikke til at forstå!

Hun blev født den 8. kl. 04.30 efter 30 timers veer!!! Det var rigtig hårdt og gjorde afsindigt ondt, men thank god for anæstesilæger!!! Efter 20 timer med kraftige og ikke særligt effektive veer, fik jeg endelig en epidural. Det var en lettelse så kæmpe stor at jeg kunne have giftet mig med lægen på stedet 🙂

Med vestimulerende drop og velfungerende epidural til hjælp kom presseveerne og var meget effektive. Efter bare fire presseveer var hun ude. Hun havde ligget med armen over hovedet og det var det der havde lavet rod i det hele. Men pyt nu med det, vi fik vores lille perfekte prinsesse 🙂 Hun er 51 cm og vejede ved fødslen 3560.

Nu er vi hjemme og har allerede haft besøg af sundhedsplejersken der gav mange gode råd til bl.a. amningen (av!).

Vi er glade og lykkelige med vores lille navnløse prinsesse 🙂

Tillykke til alle jer andre der har lagt fødslen bag jerog held og lykke til dem der stadig venter, håber det vil gå rigtig godt for jer 🙂

Kh Ditsen

AnneMette4AnneMette4
    Medlem

Stort tillykke med prinsessen!

Det lyder som en sej fødsel, men godt at det er veloverstået. Jeg giver dig fuldstændig ret: Epidural er bare lykken;-)

Du skriver av om amning… har du fået sår? Som du kan se i en anden tråd havde jeg sår de første dage, men faldt et plaster der virkede hurtigt… Mepilex til sår…

Hel dog lykke med denne specielle første tid!

KH Anne Mette

Katjes3Katjes3
    Medlem

Stort tillykke med prinsessen! Jeg håber, at du snart er over smerterne ved amningen!

babywishbabywish
    Medlem

Stort tillykke herfra med den lille prinsesse. =0)

Hilsen Rikke og Tobias – 12 dage

DitsenDitsen
    Medlem

Hej igen og tak 🙂

Amningen går meget bedre nu…det gjorde virkelig ondt i starten og jeg fik et par sår. De er helet nu og nu er jeg bare lidt øm. Det er noget man  skal vænne sig til 😉

Tak for tips!

Kh Ditte og prinsessen 8 dage

MarilynMarilyn
    Medlem

Kære Ditte.

Stort, stort tillykke med den lille bandit. Sikke noget rod, at hun i bar begejstring over sin forestående fødselsdag, allerede havde hævet armene før hun var født ;o) Godt hun kom ud til Jer, og at I begge har det godt.

Min ammestart var også ret sej. Jeg nåede at blive rigtig kold på gr. af for let påklædning, en af de første dage, med en tæt-på-brystbetændelse til følge. Av siger jeg bare. Men jeg fik heldigvis taget det i opløbet med varme omslag, massage af mælkeknuder og amning-amning-amning med ret ømme brystvorter til følge…

Kh M & Lillebror 9 dage gammel

babygfbabygf
    Medlem

Gad vist hvor mange frierier sådan nogle anestesilæger får på en dag, for jeg var ogå klar på at gifte mig med min sidst 🙂

Stort tillykke med din lille prinsesse. Jeg håber i får en rigtig dejlig jul, på trods af en lidt sej start.

Kh Katja 39+5

Hejsa:-)

Stort tilykke med prinsessen og ja tiden går bare stærkt!:-)

Mvh.Ingermarie

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.