Baby Falck?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    minimuminminimumin
    Medlem

Jeg blev “samvittingheds angribet” forleden dag af en sød falck sælger i lyngby som spørgte om vi havde været til første hjælp kursus med den lille (og Hilmar storsmilede til ham som det var hans bedste ven i verden) 

Jeg sagde hum og ham nej, måske senere hmm, ja nej tak og aligevel og endte med at få nogle papire og hans visitkort. Han mente at det var mere besværligt at tilmelde sig på nettet. Nåh, jeg kan godt se at noget af det kan være godt, og som forsikring hvis man er i tvivl om noget eller føler sig usikker eller ens barn er tit syg og man har brug for ekstra vejledning. For os overvejer jeg det stærkt fordi vi ikke har bil – og de få gange Hilmar har været meget syg er det meget stressende at skulle til lægevagten með taxa, ringe til naboen, hvad med børnesæde etc. Og taxa er jo også dyrt, så et helt års abbonnament kostar ca. det samme som hvis vi tager taxa to gange til lægen/lægevagten om året. 

Men jeg har endnu ikke gjørt noget ved det, synes egentlig at det ikke er nødvendigt og ville lige se tiden an. 

Og nu synes Hilmar så at det er på tide at gå. Ja eller i hvertfaldt har han formodet at rejse sig et par gange ved sofabordet og Tv bænken. Han har kunnet stå op i sin seng siden han var 5 måneder, men der er han jo rimelig sikker. Det der med at kravle/trække sig rundt på maven er for kedeligt efter 3 uger. Han har jo slet ikke balancen til at stå og flyver på hovedet. Eller sidder på knæerne og strækker sig og falder på ansigtet foran sig. Mange skrig og jeg tør slet ikke kikke væk et øjeblik. Forleden dag fik han så lov til at gnave et æble, og selvom min kæreste sad hos ham, fik han et stykke galt i halsen. Jeg har set hvordan man gør, vende ham om og banke på ryggen og det kom med det samme op. Men hold da op hvor blev jeg bange da han blev lidt blå i andsigtet og kastede til sidst op. 

For nogle dage fandt han en pose bleer på gulvet og rejste sig op ad den, og faldt om på ryggen og med baghovedet lige ind i tvbænk med meget skarpe sider. Selvom jeg ved godt at børn er robuste og MEGET almindligt at de slår sig – kan man ikke lade være med at være lidt bange når han græder så meget og kæmpe bule. (panik -hjernerystelse… )  Og lige inden han skulle sove. Hvad nu hvis og ald det der. (og igen dårlig samvittighed over at ikke være expert i spædbørnførstehjælp)

Nåh, 6 måneder og 3 uger. 

Jeg kan ikke lade være med at tænke at vi kommer nok til at være jævnligt på skadestuen hvis han forsætter i den fart, alt skal smages udforskes og hvis jeg ikke holder ham så kaster han sig ud af sengen og ned på gulvet. Puha verden er bare spændende lige nu, og han er det gladeste barn i verden. (Så længe som der sker noget… 🙂 

Andre som synes det går stærkt og kunne tænke sig Falck på speed dial? 

Asta & Hilmar 

TrinescTrinesc
    Medlem

Jeg turde bestemt ikke undvære mit abonnement. Efter 12 år  (alderen på min ældste) så er Falcks visitkort brændt ind på nethinden, så speeddial er slet ikke nødvendig 😉

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.