Dåb mm

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    anakmananakman
    Medlem

Sikke en hektisk weekend, godt det nu er hverdag igen 🙂

Svigermekanikken ankom torsdag aften fra Norge, hvorfor jeg selvfølgelig har gjort rent i en uge(!). Pigerne var ellevilde og manden diskret spændt, jeg var vel egentlig mest stresset. De kom hjem og spiste hos os og blev indlogeret på hotel (gudskelov). Fredag brugte vi på at lave mad, mad og mere mad, 8 til middag fredag aften.

Lørdag holdt vi fødselsdag for min store pige (8 år i morgen!). Endnu flere nordmænd og en masse danskere indfandt sig og huset var fuldt fra kl 13 og til sen aften. Så der var boller, kage og aftensmad til alle. Min datter havde en rigtig god dag, og så er det ligesom lidt mere okay med huset fuldt af mennesker og en masse arbejde både før, under og efter. Heldigvis havde jeg stor hjælp fra min mor og min veninde og Halfdan var eksemplarisk.

Søndag var det tidligt op da vi skulle være i kirken før kl 10! Ud over vores dåbsgæster var der faktisk en hel del almindelige kirkegængere. Da det kun var Halfdan der skulle døbes, fik vi en personlig prædiken med norsk islæt, præsten syntes vist at det var sjovt at referere til dansk/norsk historie indenfor kristendommen. Men det var en fin prædiken. Halfdan skreg sig gennem selve dåben, men hans 16-årige gudmor klarede det flot og fik sagt ja på alle de rigtige steder. Efter kirken gik turen til cafe for et bruncharrangement. God mad men dårligt arrangeret fra cafeen – øv 🙁 Vi var alle trætte, så hjem og hvile før vi skulle mødes med den norske familie på restaurant. Det gælder jo om at se dem mest muligt når de nu (en sjælden gang) er i København.

I dag er pigerne så kommet sent afsted og manden er taget i Nyhavn for at spise frokost med sin familie. Så nu – pyh – er Halfdan og jeg alene hjemme. Jeg nyder freden og tanken om ikke at skulle diske op med lækkerier til en masse mennesker. 

Min datters rigtige fødselsdag i morgen bliver stille og rolig og uden gæster. Hun har ønsket sushi, så der skal ikke foberedes noget. Muffins til uddeling i klassen er netop hevet ud af ovnen, så jeg tillader mig at læse indlæg her på aob, drikke te og bare kigge på den nullermand der er på ud under sofaen….

Kh Ana og Halfdan

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Ana:)

Tillykke med datterens fødselsdag idag:) Hurra Hurra:D

Det er da bare perfekt at i skal hygge stille og roligt med sushi,(som også er min favorit) oven på alle de dage med en masse gæster og forberedelser… Puha,du må være godt svedt oven på alt det ramasjang.

Du får mig til at sætte pris på at hele vores familie bor her på øen,så man ikke behøver at stable en masse på benene når de er på besøg…Kan godt se at man bare er nødt til at være super gæstfri når de er hos jer så sjældent,men heldigvis for dig valgte de at bo på hotel,jeg ville blive vanvittig hvis jeg skulle have gæster/familie til at flytte ind i fest situationer!!!! Så skal man være overskudsagtig hele tiden,ingen joggingdrenge om aftenen,vildt morgenhår eller tisse for åben dør,hi hi hi…

Godt at det hele gik godt med dåben ,minus Halfdans skrigeri;) surt at arrangementet ikke levede op til forventningerne:(

Hvornår tager den Norske familie hjem igen?

Og endnu vigtigere: Har nullermanden kæmpet sig ud fra under sofaen:DDD

Håber at din datter får en dejlig dag idag:)

Kh Anett og Jacob 4 mdr. idag…….

anakmananakman
    Medlem

Tak Anett! Jeg er sikker på at vi nok skal få hygget senere i dag 🙂

Det lykkedes at vækkefødselsdagsbarnet med sang på sengen (hun er seriøst a-menneske, så vi var tidligt oppe). Hun blev rigtig glad for den gigantiske sækkestol der ventede på hende i stuen. Nyt tøj på, 26 muffins med i skole og så glæder hun sig til der kommer sne senere i dag 🙂

Min (danske) familie mente at Halfdans skrigeri under dåben er et sundhedstegn: ‘han er vel en rigtig mand!’ og ‘han vil da selv bestemme’. Jeg tror nok nærmere han var sulten og muggen over at være blevet vækket og holdt af en fremmed. Tror ikke, at hverken han eller jeg får varige mén.

Nordmændene tager hjem i dag, jeg har sagt farvel,  men jeg tror manden spiser frokost med dem inden de rejser. Puh….

Nullermanden… tror den ombestemte sig og krøb ind under sofaen igen, vil sikkert bare vokse sig større og kommer nok igen med fornyet kraft. Nullermand hedder forresten hybelkaniner(!) på norsk. Rigtig godt udtryk, de formerer sig jo med lynets hast.

Kh Ana

sonne38sonne38
    Medlem

Hybelkaniner;) Den vil jeg bruge herhjemme,så kan det være at min hjemmeboende teenager glor noget når jeg siger at hun skal få styr på sine (mange)  hybelkaniner på sit værelse:D

Godt at i havde en dejlig morgen med Marie (som min teenager også hedder til mellemnavn) og endnu engang må jeg beundre dit overskud til hjemmebag;)

Og så må hun da være ekstra glad idag,nu har hun da fået alt det sne som hun kunne ønske;) Nu sidder jeg lige og tænker hvordan jeg får bukseret barnevognen med på job idag.

God dag.

Kh Anett

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.