Åhh hvor jeg pludselig synes det er dyrt at udvide familien :o)

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe December 2010 Åhh hvor jeg pludselig synes det er dyrt at udvide familien :o)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    MarilynMarilyn
    Member

Igår fik vi shoppet de fleste af de ting vi mangler, til lille svips melder sin ankomst. Vi fik mange skønne sager, men pyha for en udskrivning altså. At jeg så tilmed er arbejdsløs fra 1.11 gør ikke sagen rarere :o, 

Jeg kan ikke forstå det skal være så dyrt at forplante sig :op

Kh M, 34+3

phillemorphillemor
    Member

Hej

Ja det kan være en bekostelig affære… Det er bestemt ikke gratis at have børn. Men glæden ved at have børn er helt sikkert det hele værd, synes jeg.

Vi skal ikke ud at have så meget, da vi har det meste fra sidste gang. Vi skal dog have købt en tremmeseng til lillepigen, og selvfølgelig noget tøj og dyne og hovedpude, som jeg helst ikke vil have går i arv, har hørt det ikke er så godt.

Helle – 31+6 – på besøg fra januar.

AnneMette4AnneMette4
    Member

Hej Marilyn.

Ja det kan da være en bekostelig affære! Jeg har kun købt lidt tøj -denne gang. Har ikke hel udstyret på plads endnu, men regner med at få en brugt barnevogn af nogle bekendte. En babyalarm skal vi ha købt, men ellers ønsker jeg mig ting i barselsgave.

Så her hos os er det ikke bebs der koster så meget, men de to store giver da en del udgifter…flyverdragt, støvler, indretning af værelser, julegaver…osv.

KH Anne Mette

MarilynMarilyn
    Member

Vi har praktisk talt intet fra sidst, som jo er over 6 år siden. Sidst var vi heldige at arve en del udstyr, men denne gang har det været nødvendigt med nyt af det meste; autostol + baser til begge biler, vugge og vogn har været det dyreste. Men ja – jeg er helt enig i, at glæden ved at have de børn, er det hele værd. – Og så håber jeg jo på, at der ikke behøver at gå så længe mellem de to næste børn, at vi skiller os af med det hele i mellemtiden ;o)

Kh M

oktober78oktober78
    Member

Jo flere børn man får, jo billigere bliver det til at starte med, fordi man jo allerede HAR alt det man skal bruge.

Kan vist nøjes med et par nye sutter her 3. gang – dét er da lige til at klare!!

Men nu venter vi så også dreng nr. 3 og alle er født årets første 3 måneder, så tøjet passer nogenlunde med årstiden:)

Mvh. Pia 32+0 med dreng nr. 3

martinskymartinsky
    Member

Det er giga dyrt og i skal slet ikke spørge mig hvor meget vi har brugt på tvillingerne.

Vores datter er snart 5 år, så efter hende har vi næsten intet, kun noget babytøj og lidt legetøj.

Så nu skal i se hvad vi har købt påny- dobbelt:

2 senge, 2 madrasser, 2 voksi, 2 autostole, 1 giga barnevogn 😮 m 2 lifte, 2 madrasser, puslevæg, 2 dyner, tvil. puslepude

og sindsygt meget mere ligesom tøj, sengetøj, skab x 2!!!

Ja, man kunne også skaffe det brugt, men jeg har aldrig gået i noget brugt tøj- så kan jeg ikke se, at mine børn skulle gå i brugt tøj.

Alt andet inventar er svært at skaffe til tvillingerne brugt,da man skal have det hele dobbelt- og jeg vil ikke have den ene seng i bøg og anden i ahorn, hvis i forstår hvad jeg mener…..

Så jeg punger ud og lukker øjnene 😮

Martina, 37+3

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.