Større sut

Alt om Børn Fora Debatfora Livet med børn Større sut

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    nikkeneje1nikkeneje1
    Medlem

skifter bare i forhold til den alder der står på pakken. Sådan cirka. Og hun har da aldrig brokket sig endnu :-).

Jeg tror jeg engang kom til at give Nikolai en for stor sut, og da så det ud som om han var lige ved at kaste op hver gang han fik den i munden.

Nu hvor de får tænder skal man bare være ekstra omhyggelig med ofte at tjekke om der er bidt små huller i dem. Nikolai var rigtig god til hurtigt at få gnavet sig igennem dem, så jeg brugte formuer på sutter dengang.

MVH

Anette

sgjojesgjoje
    Medlem

Hej alle,

hvordan ved man, at ens barn er klar til at skifte til en større sut??? Har I bare skiftet ifølge aldersanvisningerne på pakkerne? Lader I dem have de små så lang tid som muligt eller skifter I tværtimod til de større så hurtigt som muligt? Eller hvordan?? Er der nogle fordele/ulemper ved små/store sutter?

Emil er snart 6 mdr., og vil så i princippet være “gammel nok” til næste størrelse sut i Mam-serien, men jeg blev bare lige i tvivl om, om man skulle være opmærksom på andet end alderen. Har ikke før prøvet af have en baby, der bruger sut 🙂

hilsen Britta

enna01enna01
    Medlem

Min døtre har skiftet sutte størrelser nogle gange og jeg tror, at følger du aldersanvisningen på pakken så går det ikke “helt galt”. Alligevel vil jeg bare kommentere, at hvis jeg i en periode har haft begge slags, så begynder hun ligesom at smaske på sutten eller det lyder som om tungen ligesom “smutter” på sutten når den er ved at være lidt lille. Hun foretrækker klart en sut som er stor, eller som passer til aldersanvisningen på pakken…. Prøv dig frem 😉

Enna

anjohaanjoha
    Medlem

Vi har bare fulgt aldersanvisningen. Som Anette skriver har Falk også været ved at kaste op da jeg gav ham en stor sut for tidligt.

Da han var glad for den næste sut i størrelsen – tja så røg alle de små ud uden videre.

🙂 Anjoha

FrkskrukFrkskruk
    Medlem

Vi er først lige nu blevet opmærksom på, at der fandtes en større sut, så den har vi prøvet. Det har gjort at Lauritz sover bedre i løbet af dagen, da sutten ikke så let falder ud af munden på ham 🙂 (bruger ikke sut om natten) Så prøv at købe et par stykker og se hvad drengen siger til det.

Kh Helle

thrupsthrups
    Medlem

Vi bruger udelukkende de runde der hedder fra 0-36mdr til begge piger og har altid gjort det. Dog har de forskellige mærker ikke helt samme størrelse, så den yngste bruger et mærke der er lidt kortere end dem den store bruger nu, sådan var det også med den store, hun var ca 6mdr da hun fik de “lange” om natten men brugte stadig de små om dagen til hun var godt et år, så skiftede hun til de lange hele døgnet.

Iøvrigt bruger vore børn kun sut til at sov med, den lille finder ikke megen trøst ved sutten, når hun endelig er ked af det er det meget bedre at blive holdt tæt af mor. Den store har vi vænnet fra at blive trøstet med sut.

Trine – glæder mig over sutter med navn

sgjojesgjoje
    Medlem

Hejsa,

tak for jeres svar. Jeg havde allerede den næste størrelse herhjemme og prøvede at give den til Emil for nogle dage siden. Det gik fint, uden opkast-lignende reaktioner 🙂 Faktisk havde jeg også tænkt over, at jeg synes, han smaskede på den lille sut i dagene op til. Så alt i alt var det nok bare det rigtige tidspunkt at skifte.

hilsen Britta

Det har været meget forskelligt hvornår helt præcis med vores børn. Men vi har fulgt anbefalingerne og så givet det lidt tid i overgangsfasen…

Heldigvis har vores børn taget godt i mod overgangen i størrelser, men selve suttetypen var en anden historie. Men så fandt vi bibs sutterne på en lille webshop https://lillepip.dk/collections/bibs og de virkede for os.

Men det er meget individuelt hvordan og hvorledes. Håber du får det til at virke godt for jer 😉

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.