Mmmmm Muffins

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    julemajjulemaj
    Medlem

Får spist lidt for mange af dem for tiden, men jeg har fundet sådan en dejlig nem opskrift, som giver nogle vildt lækre muffins. Så lækre at de er svære at holde fingrene fra – og der er jo ingen til at stoppe mig, når jeg er alene hjemme.
    Det er jo ikke ligefrem noget der gavner vægten. Her mangler jeg stadig at smide de famøse 5 kilo, og der sker vist ikke noget på den front før jeg dropper kagerne og hopper i løbeskoene, men det bliver hele tiden udskudt. Hold fast jeg er dårlig til at komme ud af døren – jeg er SÅ meget bedre til at spise Muffins 🙂

Ellers så går det fint her i Esbjerg. Ida Marie er blevet så glad og smilende og pludrende når hun er vågen. Søvnen går det også nogenlunde med. I går sov hun 2 x 2½ time uden afbrydelser. Hidtil er hun jo ved hver lur “vågnet” efter 45 minutter og har haft svært ved at falde til ro/i søvn igen. Det var SÅ dejligt i går, hvor hun bare sov. Til gengæld var hun så ret svær at putte i går aftes, men man kan jo tilgive meget, når hun ellers smiler og er glad 🙂

Glæder mig til weekenden – mest til ikke at skulle op kl. 06.00. Tænk at det kan være luksus at sove til klokken 07.00. 🙂
    Vi har ingen planer denne weekend – SKØNT, for ellers har oktober måned været pakket med fødselsdage og andre ting i weekenderne, så det bliver dejligt ikke at skulle noget som helst.
    Kan være at vi tager en tur i svømmestadion, hvis Elines ører er blevet gode igen. (Hun har mellemørebetændelse, men har gudskelov dræn i, så skidtet kommer ud)
    Måske bliver det bare hende og mig, eller hende og farmand. Synes ikke lige jeg har mod på at tage Ida Marie med endnu.

Det var blot en lille status herfra.
    God dag til alle jer derude – nu skinner solen i Esbjerg. Må vist hellere ud at nyde det, inden regnen kommer igen.

/Mie og Ida Marie 12 uger

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Mie:)

Det er altså også bar super svært at tage sig selv i nakken og komme ud og være aktiv,der er vi ikke beriget med den mest motiverende årstid lige nu:)

Muffins smager også bare lækkert og man kan jo altid sige til sig selv at i morgen bliver mere sund… Tror at vi alle kender til den slags;) Min datter har også de seneste dage bagt: kanelsnegle,muffins,boller!!!!! Nej,nu må det slutte altså!!!

Synd at hun er syg Eline,kender kun det med ørene alt for godt:( Godt at hun har dræn,de er guld værd når man har ørebørn:)

Det med de små`s sovevaner svinger bare meget synes jeg,når man endelig tror at der er et mønster så er det anderledes dagen efter:(

Kh Anett og Jacob 14 uger i morgen

Lyder laekkert, hvad er opskriften — kunne gdt lige bruge en laekker hjemmebagt muffin opskrift 🙂 Her har jeg forelsket mig i nogle soft baked cookies, de er godt nok kobt, men smager ogsaa frygtligt dejligt … Har bestemt mig for ikke at spise nogle i dag, eller maaske bare en enkelt…Har dog vaeret ude at gaa en rask tur i dag, det maa da taelle for lidt. Var ude at prove bukser i gaar, og blev helt deprimeret over stadig at vaere saa rund paa steder der plejede at vaere en del slankere hmm — saa nu skal jeg arbejde lidt mere paa sagen, men det bliver nok langsomt — har macaroni and cheese i min slow cooker, og det er lavet med masser af ost..men mine unger elsker det, og vi faar frugt og gront til.

julemajjulemaj
    Medlem

Her kommer da lige opskriften:

Chokolademuffins, ca. 12 stk.

250 g. mel
    1 tsk. natron
    225 g. sukker
    50 g. kakao
    1 tsk vanillesukker
    1 1/4 dl oliemargerine
    2 1/2 dl. yoghurt naturel
    1 æg
    100 g. hakket chokolade (50 g. lys og 50 g. hvid)

Bland de tørre ingredienser i en skål.
    Bland de våde ingredienser i en anden skål og pisk kort med et piskeris.
    Det flydende hældes i det tørre og blandes (pisk ikke). Det skal kun lige røres sammen, må ikke overrøres. Det virker ret tørt, men det er ikke en fejl 🙂
    Muffinsformene fyldes til et par mm under kanten (Brug rigtige muffinsforme)
    Bages ved ca. 200 grader i 15-20 minutter.

God fornøjelse og velbekomme.

/Mie og Ida Marie.

anakmananakman
    Medlem

Uhm, lyder godt og meget nemt. Min ældste har snart fødselsdag, så tror jeg disse skal prøves til uddeling i klassen. Tak for opskrift!
    Ana 

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.