Afviser pludselig sutten?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2010 Afviser pludselig sutten?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    minimuminminimumin
    Medlem

Det har altid været svært for Hilmar at falde i sovn – helt siden han var lillebitte kunne han ikke finde ud af at sove og skulle vugges, trilles etc. For os har også virket at svøbe ham for at hjælpe ham at finde ro om aftenen. 

De sidste par uger har det været mig som putter om aftenen, ammer i seng og han falder til ro. Nogen gange falder han i sovn ved brystet og nogen gange ligger jeg bare hos ham intil han falder i sovn. Tit skal jeg ind igen flere gange, give sut og nusse. Mere og mere kunne jeg mærke at han åbner øjnene og hvis jeg er der sover han videre ellers græder han. – Hvis far går ind til ham bliver han hysterisk. 

Jeg tænkte at det kun var en fase, hvor han manglede tryghed. Men nu er han så begyndt at fuldstændig afvise sutten. Som betyder at jeg intet kan gøre for ham, han bliver hysterisk hvis jeg forsøger at give ham sutt, eller aa ham. -Tror han kun vil brystet. 

Hvorfor vil et barn på 6 måneder afvise sutten, som han ellers har været meget glad for når han er træt og har havt et stort suttebehov. 

De sidste aftener og natter vågner han igen og igen, hver anden time og skriger som gal hvor jeg ender med at vugge ham, gå rundt eller opgiver helt og ammer. I går tog det hele aftenen, hvor han vågnede op med det samme hvis jeg rejste mig fra sengen og græd ustyreligt. Kaster sig rundt, laver flitsbue og er virkelig sur. 

Føler mig helt slidt (jeg har også været syg, og derfor ekstra færdig i bland med mangel på søvn) Kan simpelthen ikke forstå at han nægter sutten så ihærdigt. 

puha skulle lige ud med det, 

Hilsen 

Asta & Hilmar 

axworthyaxworthy
    Medlem

Det kunne lyde lidt som min Olivia… faktisk lyder det meget som hende!

Hvis jeg kunne, så ville jeg fortælle dig hvorfor de gør det og hvad man kan gøre ved det, men jeg aner det virkelig heller ikke.

Den eneste trøst jeg måske kan give er, at Olivia sover bedre i perioder og at når de ikke bruger sut, så skal de heller ikke vænnes fra den, når de bliver større.

Håber de vokser sig fra de mange opvågninger, for puha, det er altså hårdt at mangle sin nattesøvn.

Mvh. Lone

Kobbel11Kobbel11
    Medlem

Det lyder rigtig hårdt :-/ stakkels jer. Håber det er en fase som ikke varer for længe, eller I finder en eller anden løsning på det.

Kobbel

Puha, søvn er bare det vigtigste. Har du tjekket om han har hvide belægninger på tungen. Trøske, kan være årsag til at han pludselig afviser sutten.

Lechampinde

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.