Lidt nyt fra os på Amager:)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Lidt nyt fra os på Amager:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Godmorgen alle august mødre og bebser:)

Lidt nyt fra os:

Jacob er stadig en dejlig lille smølf,nu har han rundet de 12 uger og bliver bare sjovere og sjovere:) Han elsker legen “den store brillekamp” hvor han ligger på maven af farmand,og holder vægten på sin ene arm og langer meget koncentreret ud efter fars briller med den anden;) Det ser skide skægt ud,og han bruger utroligt mange kræfter på det… Det lykkedes ham af og til at få hevet brillen af og så fortsætter legen forfra,indtil han klasker sammen helt udmattet;)

Han sutter stadig meget på hænderne og er begyndt at savle en del. Han er også begyndt at gnide sig i øjnene med bagsiden af hænderne når han er træt.Han elsker stadig at stå på benene og ser meget stolt ud når vi roser ham i vilden sky:)

Han er begyndt at få mere personlighed og kan “skabe” sig efterhånden,han er rimelig nem,men kan sagtens sige fra!!! Men det ville da også være underligt hvis han blev jordens mildeste dreng med de forældre:) Men en nydelse,det er han:)

Vi er begyndt at putte ham om aftenen,har gjort det de sidste 2 aftener,når han viser tegn på træthed mellem 20 og 21 går jeg op i soveværelset og giver ham en babsetår og nusser ham til han sover,baby alarm på ham…. Det er gået rigtigt fint,selvom vi føler at han er meget langt væk fra os,vi tjekker til ham mange gange,men han sover trygt:) Det plejer at være sådan om aftenen at han er vågen det meste af tiden,kun afbrudt af nogle få døsere,og så går han i seng med mig ved 23 tiden… som om at han bare ventede på at moar skulle gå i seng!! Nu får han den ro han har brug for,og vi har pludselig aftenen for “os selv” hmmmm,helt underligt… men det er da også rart:)

Han vejer nu ca.5800 g. så han vokser og trives…

Jeg er kommet godt igang med at løbe sammen med to af mødrene fra min MG og vi prøver at komme afsted tirs-tors-søn ,når det ellers kan lykkedes at komme afsted fra hjemmet og bebserne,men vi prøver og det går de fleste gange… Vi løber dog stadig kun 2,5 km. og det er rigeligt siger min krop,men når kondien slår bedre igennem skal vi op på de 5-6 km. Vores mål er eremitage løbet næste år… Men lad os nu se;)

Ellers går dagene med baby hygge og arbejde nogle dage,han er blevet rigtig god til at sove i sin barnevogn 3 timer mange gange:) Så det gør det noget nemmere at tage ham med på jobbet:)

Han er stadig hele familiens øjesten og ender med at blive en super forkælet dreng;)

Kh Anett og Jacob 12 uger og 4 dage:)

anakmananakman
    Medlem

Hej Anett,

Det lyder som om Jacob er en fremmelig dreng, at han allerede bevidst prøver at række ud efter ting. Og det er jo supergod babytræning at ligge på maven på den måde. Han skal nok komme hurtigt frem i verden 🙂

Må lige spørge: Når I putter ham allerede ved 20-21-tiden, hvor længe sover han så? Helt til om morgenen? Eller må du amme ham sidst på natten? Det må da være dejligt at få sin aften igen?

Imponeret over jeres løbeaktivitet. Mine løbesko samler stadig støv. Cyklen ligeså, har kun været på småture rundt når far eller mormor har været hjemme med Halfdan. 

Et andet sted på Ama’r….

Det går også rigtig godt med Halfdan. Han har sovet igennem den sidste uge – yeahh! Ca fra kl 22/23 til 6/8. De fleste nætter har han dog skulle have sutten tidligt om morgenen, men har sovet fint videre. Jeg nyder det så længe det varer, tør ikke helt tro på at det fortsætter sådan. Han er dog blevet meget mere bevidst om hvor jeg er, så det er ikke hver aften han acceptere at hygge med far. Plus at der skal tankes godt op til sådan en nattesøvn, jeg ammer en del efter at jeg har puttet den yngste storesøster. 

Jeg tror Halfdan er en rigtig tryghedsnarkoman. Han bliver urolig og ekstrem morsyg når vi er andre steder end hjemme og har meget svært ved at koncentrere sig om at spise. En fødselsdag i lørdags var hårdt for ham og dermed også for os andre. Så han sov 9 timer om natten og 5 timer til formiddag søndag!

Halfdan har indimellem stadig lidt med maven. I går havde han et par frygtelige skrigeture og nogle meget ildelugtende prutter, han havde ikke skidt siden torsdag. Og så nu til morgen kom der en ordentlig klat i bleen og 10 minutter senere var han en helt anden, gladere og mere afslappet, dreng.

Han sutter, ligesom Jacob, rigtig meget på sine hænder. Jeg vil dig hellere at han bruger sut, så ud med hænderne og ind med sutten. Han er ikke begyndt bevidst at slå ud efter ting. Men han snakker rigtig meget og ‘synger med’ når vi synger for ham.

Jeg synes at han er en dejlig dreng og jeg nyder de dage, hvor der er tid til babyhygge.

Vi holder ikke så meget efterårsferie herhjemme. Min yngste datter er i børnehave og den store har lavet aftaler nogle dage og skal på frit nogle dage. Manden holder fri torsdag og fredag. Torsdag skal han, Halfdan og jeg hygge, måske ud og spise brunch/frokost? Og så hente pigerne tidligt. Og så tror jeg at alle bliver hjemme fredag. Jeg havde håbet på godt vejr, så vi kunne komme i skoven. Hm. Vejrudsigten kan vel stadig nå at ændre sig.

Kh Ana og Halfdan 10 uger og 2 dage

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Ana:)

Hvor er det fedt at Halfdan er begyndt at sove igennem,SKØNT… Det var Jacob jo også begyndt at gøre,men det har været slut de sidste par uger ca. Han får som oftest en babsetår ved midnats tid,og endnu engang i løbet af natten eller tidlig morgen,jeg ser ikke på klokken om natten,så jeg har meget svært ved at vurdere hvad klokken er når han får mad:)

Han er dog god til bare at sove videre straks efter eller imens vi babser,så det er ikke slemt:)Mor gør det samme:)

Synd at Halfdan stadig døjer med lidt mave besvær:( Håber at det snart slutter,nu hvor han er ved at blive større..

Lyder bare godt at farmand har et par fridage i denne uge,hvor i får mulighed for at lave lidt kæreste hygge:) Der kan være lidt laangt imellem nogen gange… Vi har jo nu nogle aften timer hvor vi bare hygger,nu hvor Jacob bliver puttet tidligere… Det er også skønt,men vi synes også at det er helt underligt at han ikke er med i aftenen som vi er vandt til;)

Man er vel svær at stille tilpas:))

Håber at i får hygget jer rigtigt godt Ana:)

Kh Anett og Jacob 12 uger,3 mdr. på lørdag:)

anakmananakman
    Medlem

Hej Anett,

Det er utroligt så hurtigt man vænner sig til at være optaget med baby hele aftenen, det er jo ikke længe siden aftenerne var fri til alt mulig. På samme måde som man næsten ikke kan huske hvad man dog brugte sine aftener og weekender på, før man fik børn 🙂

Kh Ana

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.