Barn nr. 3?? (bækkenløsning)

Alt om Børn Fora Debatfora Ordet er frit Barn nr. 3?? (bækkenløsning)

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    LuckyLuccaLuckyLucca
    Medlem

Hej med jer

Min mand og jeg har to dejlige tøser på hhv. 4 år og 9 mdr.

Vi havde egentlig talt om at han skulle steriliseres, men nu er vi blevet lidt hooked på måske at få et barn mere.

Vil I dele ud af jeres erfaring vedr. det at have 3 børn?

Jeg havde en super graviditet første gang, men sidst havde jeg desværre bækkenløsning + fik konstateret galdesten (og havde 10-12 galdestensanfald de sidste 2 mdr. af graviditeten). Hvis jeg skal være gravid igen skal jeg 1) have bortopereret galdeblæren (hvilket jeg nok skal under alle omstændigheder) 2) styrket mit bækken.

Er der nogle der har erfaring med hvordan bækkenet kan té sig efter endnu en graviditet?

Det sjove er jo lidt at hvis jeg kun havde et barn ville bækkenet ikke afholde mig fra at få nr. 2, men det er lidt som om at nr. 3 (og opefter) er en “luksus”.

Jeg glæder mig til at høre fra ;0)

Kh C

mussepyntmussepynt
    Medlem

Kære C!

Jeg vil godt dele mine erfaringer/oplevelser med min 3. graviditet.

Under min 2. graviditet fik jeg også konstateret bækkenløsning, hen imod slutningen. 

Jeg troede aldrig jeg skulle have flere børn, men efter 7 år, en skilsmisse og mødet med den bedste mand på jorden som jeg er gift med nu, blev det en naturlig ting at skulle have en til.

Jeg er 36 og vidste jo i princippet ikke om han og jeg kunne få børn sammen. Det kunne vi 🙂

Nu til bækkenløsningsproblematikken.

I denne graviditet meldte problemerne med bæknet sig allerede i uge 20. Det har været on and off med det bækken siden, og jeg har til tider følt det som en kæmpe belastning, da smerterne ind imellem har været ulidelige.

Smerterne har været værst når jeg har “glemt” at tænke mig om og passe på mig selv. F.eks. har støvsugning, forkert siddestilling og sex været nogle af de helt store syndere. Motion har virket uoverskueligt, da selv den korteste gåtur med hunden eller en tur op ad trappen til 1. sal er blevet “sparret” væk, pga smerter.

Forskellen på denne graviditet og den forrige er uden tvivl at symptomer har været flere og mere voldsomme, i form af stærkere smerter, følelsen af at det ene ben er gået af led oppe i hofteledet når man “vrider” kroppen f.eks når man rækker halvt bagud, følelsen af sovende ben osv.

Tilgengæld har jeg oplevet hvor stor en forskel det gør at lade være med at gøre de ting der fremprovokere det, og huske at give kroppen et hvil midt på dagen.

Jeg har til tider følt mig meget hæmmet, og er ret sikker på at min krop vil have bedst af at lade dette være min sidste graviditet.

Held og lykke med din beslutning.

Venligst

Ditte 37+6

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.