OMG

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Oh my God – som Janice fra Friends ville sige det!

Jeg har virkelig den dybeste respekt for alene-forældre! Dennis startede op på job igen i mandags efter fire uger herhjemme. Og jeg skal da lige hilse og sige at mor her kom på arbejde! Han startede hårdt ud med at skulle være hjemmefra i 1½ døgn, så jeg stod alene med begge børn to aftener og en morgen, når Nikolaj ikke var i dp. Det startede egentligt fint ud. Jeg fik Thomas timet, så vi fik hentet Nikolaj i dagplejen og da vi kom hjem gik vi en tur med barnevognen. Nikolaj har virkelig overrasket mig positivt ved at være dygtig til at holde ved barnevognen. Normalt er han ikke til at styre, når vi er ude og gå og nægter at holde i hånd!

Da vi kom hjem sov Thomas og Nikolaj og jeg fik spist aftensmad. Men klokken 17.30 vågnede Thomas og så var han bare ked af det (hvilket ahn ellers aldrig er)! Han græd og græd, og ville kun være hos mig. Til at starte med klarede Nikolaj det flot og vi sad sammen i sofaen og så Postmand Per og læste bøger. Men Thomas blev ved og Nikolaj blev selvfølgelig påvirket og ville også have opmærksomheden fra mig, som jeg ikke kunne give ham. På et tidspunkt står Nikolaj med begge hænder for ørerne for at holde Thomas gråd ude. Åhhh det skærer i moderhjertet. Så min trodsige to-årige giver sig selvfølgelig også til sidst til at græde. Så fra kl. 18.30 til 19.30 havde jeg bare to skrigende unger og kun to arme 🙁 Fantastisk timet, var det på det tidspunkt min mand valgte at ringe hjem og spørge om han kunne tage en ekstra nattevagt – hvad tror I mit svar var? Ved halv ottetiden får jeg puttet Nikolaj. Godnathistorien blev læst med en grædende Thomas på armen og mor sprang hver anden side i bogen over – hold kæft jeg følte mig som en røv-mor over for Nikolaj. Heldigvis faldt han hurtigt i søvn. Thomas blev ved resten af aftenen. kl, 23. fik jeg endelig ro og kunne tage af bordet efter aftensmaden, ordne flasker og gå i seng! Heldigvis gik natten ok, og morgenen efter gik også som den skulle, og jeg fik afleveret Nikolaj til aftalt tid i dp.

Har sagt til min mand, at hvis han nogensinde overvejer at forlade mig, så får han ikke lov! Så skal drengene i al fald være mindst 16 år!

Håber det bliver lettere med tiden at være lejlighedsvis enlig mor. Hvordan jer med fire små børn klarer det fatter jeg ikke!

Knus Signe, der lige har fået manden hjem efter en  kort arbejdsdag og nu vil gå i bad!

anakmananakman
    Medlem

Enig! Hatten af for alenemødre!

Jeg er taknemmelig for at vi (næsten) hver dag er to voksne til aftensmad, tilberedning og spisning, og til sengetid. Men den dårlige samvittighed bliver man nok aldrig helt kvit. Det bliver dog bedre når alle vænner sig til den nye situation og alle børn bliver større og kan mere.

Kh Ana som har stavnsbundet manden herhjemme kl 16-20 🙂

Sådan har jeg det også, altså med alenemødre. Respekt! Og tvillingemødre! En af de første nætter herhjemme, hvor det stadig kneb lidt med amningen og jeg var så træt, så træt, sad jeg i sengen og kom til at tænke: “Gud, tænk, hvis der var to!”. Synes, der er så mange, der får tvillinger for tiden – et vennepar har et sæt på vej.

Dejligt, at I klarede jer igennem, men det må godt nok have været en lang aften.

🙂 Sanne, hvis mand også startede på arbejde i mandags – han er savnet herhjemme.

CountrymumCountrymum
    Medlem

Aah ja Signe, det er mage haardt! Kan saa godt genkende din aften, jeg havde “min” i torsdags, min mand skulle også arbejde til sent og jeg ment kækt at det kunne jeg sagtens…….

Jeg sagde prompte at det gør jeg ikke forløbig! Jeg synes også det var knaldhårdt og at Jakob hang på mig hele aftenen meget mere end han plejer, de to store fik en lidt muggen og meget træt mor, så det var synd for alle. Aftenen efter blev min mor indkaldt og det hjalp!

Også rspekt til enlige forældre herfra, men heldigvis er der ikke så mange med så små babyer der er alene!

Gitte

sonne38sonne38
    Medlem

Signe;)

Det er bare hård kost!!! Kan levende sætte mig ind i hvilken lorte aften det har været for dig….

Den største respekt for de enlige,og ligeså meget respekt for dem af jer som har andre små mennesker omkring jer… Det kan ikke nævnes for tit…

De 3 dage Jacob har haft i sit liv hvor han har skreget utrøsteligt i timevis,har været de aftener hvor chr. var ude og hygge med venner (bedste ven som var her fra singapore) Jeg skulle da virkelig finde en grimasse som kunne passe,men var ved at få hysteriske anfald over det!!! Styrede mig dog… Da han jo er i landet så sjældent,men for fanden hvor jeg elskede da han tog hjem igen….

Og når man så som dig har en lille Nikolaj ved siden af….. PUHAAA…

Håber at det kommer til at høre til sjældenthederne hjemme hos jer…

Kh Anett,Jacob 10 uger idag

marabou4marabou4
    Medlem

Arrrgh Signe… sikke en ilddåb du der fik!!

I skal alle lige vænne Jer til den nye situation, så skal det hele nok komme til at glide, det er jeg slet ikke i tvivl om 🙂

Jeg er alene hjemme med børnene hele weekenden, Andreas er ude at spille, det er første gang jeg prøver det, og shit jeg synes også det er hårdt. For hvad er det lige man skal gøre, når den lille ligger ved brystet og den store råber ude fra toilettet, og virkelig har brug for hjælp? .ja, selvfølgelig kan man lægge den lille fra sig, men det bliver med skrig og skrål til følge. Det gør det også, hvis man lader den store vente…

Jeppe er jo så noget større end Nikolaj, og han er meget selvhjulpen, så det er en kæmpe fordel, men alligevel er det hårdt, og jeg er fuldstændigt mast, når de 2 er faldet i søvn.

I nat sov vi alle 3 inde i den store seng, og det var bare vildt hyggeligt. Klokken 7 vågnede Jeppe, tændte lyset, ingen sagde noget, og få minutter efter slukkede han lyset igen, og vi sov alle 3 til klokken 8.30.

Vi må jo håbe, at vi kommer i træning, og bliver bedre til at forebygge konflikter og i det hele taget få hverdagen til at køre 🙂

Knus

Anne

morigen4morigen4
    Medlem

Føler med dig, det er sgu ikke sjovt når man er hårdt spændt for. Har selv været det en del ( hvilket I også har lagt skuldre til ind imellem ). Mht at være enlig mor vil jeg sige, at man vænner sig faktisk til meget. Jeg blev alene med mine drenge da den yngste var 6 uger gammel og den store var lige fyldt 2 år. Det var hådt, men man kommer hurtigt ind i en rutine, for det er man nødt til. Når man ER alene, når man ved, man ikke har nogen andre at trække på, så vænner man sig til det og finder ud af at få det til at fungere. Synes faktisk hverdagen ofte fungerede bedre for mig dengang jeg var alene med 2 end nu hvor jeg er gift, har 2 halvstore på 7 og 9 og en lille på 3 og en helt lille. Manden arbejder meget, kører kl 8 og kommer hjem ved 19 tiden og er tit væk i weekenderne også. Jeg står alene med alt der har med børn at gøre, møder i skolen, afhentning, kørsel til sport, alt indkøb og madlavning samt rengøring. Og til februar har jeg så 32 timers job oven i. Pyhh…. Men vi kvinder kan meget på een gang… noget vores mænd godt kan lære lidt af !

Men hvis det kan berolige dig, så bliver det lettere med tiden. Og det, at der ikke er så langt imellem dine børn gør det også lettere når de bliver lidt ældre og kan lege sammen. Og indtil da, så bare læs af her…. vi ved hvordan det er, vi har det selv sådan nogen gange.

Kh Camilla

anittasbanittasb
    Medlem

Hejsa Signe.

Puha det er jo en kopi af min aften – og for søren da også hvor det tager pusten fra en´.

Min mand skal være på aften arbejde de næste 14 dage, og ja jeg frygter at ende som en hysterisk kælling inden den første uge er over. Dog hjælper det en del at jeg kan slappe af om formiddagen sammen med lille Jeppe – og nej vi kommer ikke ud af soveværelset før omkring middag. Manden SKAL sørge for at vores store datter kommer op, få morgenmad, bliver vasket og køre hende i børnehave. Jeg ligger alt klar om aften til dem, så han slipper for kjole diskutionen om morgen + alt der hedder madpakker til Lærke og ham selv også er klaret, men så vil jeg sku også have ro om formiddagen ;.)

Men mine børn har også været urolige i aften – mon der er fuldmåne?

Kh Anitta, Jeppe 40 dage, Lærke 4 år om 9 dage

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.