Så har Jacob haft sin første skrigetur!!!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Så har Jacob haft sin første skrigetur!!!!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Vi har jo været så priviligerede at Jacob aldrig har haft en “rigtig” skrigetur….

I går ved halv seks tiden gik det så løs,efter en dag hvor han kun havde sovet max 15 min. sammenhængende… jeg forsøgte at ligge med han i soveværelses mørket,så den lille mand kunne få lidt ro,men intet hjalp.. han var ikke ked i løbet af dagen,bare træt..

han begyndte ud af det blå at skrige helt fortvivlet… jeg forsøgte alt!!!! havde lovet min datter at jeg ville besøge hende i hendes lejlighed og kom da af sted med en skrigene Jacob,og han fortsatte hjemme hos hende i 1,5 time,så måtte jeg køre hjem igen,hvor han igen fortsatte….(selvfølgelig en aften hvor chr. ikke var hjemme) da kl. var 22.00 lavede jeg sukkervand efter at have læst indlægget herinde om the og vand… han fik sutteflasken af mor og drak 50 ml. i en kører!!!

Og så blev der sørme ro;)) jeg gik i seng med ham med det samme,og vi lå og nussede og så sov vi efter 20 min. han har sovet som en sten kun afbrudt af en enkelt amning og sover i skrivende stund stadig med farmand;))

Men hvor er det dog hårdt når de skriger og man bare prøver alt i denne verden for at de skal have det godt igen…

Spekulationerne er mange… Onsdag aften kom Frederik til at lægge sin hånd på Jacob,da han lå i sofaen og sov… Frederik ville sige godnat til chr. og løb hen til sofaen uden at opdage at Jacob lå i sin dyne,og lænede sig ind med alt sin vægt på den hånd som så endte på Jacob…chr. kunne slet ikke nå at reagere,og Jacob skreg!!! puha,ens hjerte hopper lige et ekstra slag over… så havde han en noget urolig nat,med meget grøfferi… så igår var vi jo bange for om der var sket noget i forbindelse med sofa situationen!!! har tjekket Jacob og han er ikke øm eller noget,så tror ikke at det er derfor….

Lige et spørgsmål??? er det i overkanten med 50 ml. sukkervand??? det kan jo næsten ikke have været sult,da han har sovet godt i nat,eller hvad???

Nå,men ville lige dele min oplevelse med jer herinde;)

kh anett

sonne38sonne38
    Medlem

hej mie…

tak for dit svar:)

måske skulle jeg også prøve med den koncentrerede blanding som i bruger,den tager jo ikke plads i maven,så der stadig er plads til mælken..bruger i det mellem hver amning eller kun når hun skriger???

det opløsning jeg brugte var 1 tsk. til 100 ml. vand,jeg læste “opskriften” i indlægget fra igår… jeg vil ringe til min SP når hun har tlf. tid idag og lige tage en snak med hende,puha selvom det er mit fjerde barn,så føler jeg mig sgu ikke som et spædbarns orakel;))

åh,alt det grøfferi fra de små kan virkelig holde en vågen… og man er bare helt flad dagen efter… med jacob bliver nætterne bedre og bedre med mindre grøfferi,så håber at det samme vil ske hos jer:)

kh anett,jacob 8 uger idag

julemajjulemaj
    Medlem

Hej Anett.

Sikke en aften i har haft. Det er SÅ hårdt når de små bare skriger og man ikke synes man kan stille noget op. Mon ikke han bare har været overtræt den lille fyr og haft svært ved at finde ro?  Dejligt at han dog har sovet godt i nat. Det er mere end hvad jeg kan prale af. Ida Marie har bare øffet rundt i nat, gylpet, hvilket hun ellers aldrig gør om natten og holdt mig vågen med sit øfferi. Nu sover hun så i barnevognen og jeg burde jo smide mig på sofaen og indhente noget søvn istedet for at sidde her 🙂

Jeg har fået anbefalet sukkervand i meget små doser som lindring af mavesmerter. 2 ml kun i en sprøjte. Opløsningen hedder 1 dl. vand til 1 spsk. sukker. Skal ikke kloge mig på om Jacob har fået for meget, men da Ida Marie havde sine skrigeture med ondt i maven var 2 ml. sukkervand nok til at få ro på hende.  Det er noget med at den mængde i den opløsning “slår” luften i tarmene i stykker og dermed giver ro.

/Mie

haii anett

det er aldrig rart når ens baby græder.. 

jeg tror ikke at han har fået for meget, men det er nok bedst med det koncenterede, det er meget let fordøjeligt, så hvis det er sult, så skulle han gerne sige til kort tid efter, vi har også haft held med de små doser, men ikke i særlig lang tid af gangen…

håber at han opfører sig pænt overfor sin mor i dag…

knus striterlaus

julemajjulemaj
    Medlem

Vi har kun brugt sukkeropløsningen når hun har skreget. Og de må kun få det en gang i timen ca.

Det var mest da hun var helt ny, at vi brugte det. De sidste par uger har det ikke været nødvendigt. Synes jeg er blevet bedre til at læse hendes signaler, så jeg får hende ordentligt bøvset af inden hun bliver lagt til at sove, og ikke mindst bliver lagt til at sove til tiden.

/Mie

sonne38sonne38
    Medlem

tak for alle svar;)

idag har han simpelthen sovet hele dagen og gør det stadig!!! sikkert totalt udmattet fra igår.. vågner kun og spiser og sover så igen,det er første gang han nogensinde har sovet så meget i dagtimerne…

jeg håber at igår var en engangs forestilling,og at vi idag er tilbage til normalen igen,jeg vil benytte mig af den koncentrerede sukker blanding,hvis han skulle få skrigeture igen;))

kh anett

julemajjulemaj
    Medlem

Det var da dejligt Anett. Ja han har jo nok trængt til søvnen 🙂
    Tænkte at det måske også kunne være et tigerspring. Det andet tigerspring ligger nemlig omkring 8 ugers alderen. Bare en tanke, når nu man søger efter en forklaring.

/ Mie

sonne38sonne38
    Medlem

Hej Mie;)

Sjovt nok så søgte jeg lige på nettet efter det med tigerspring,jeg har aldrig læst om det før med de andre unger… ved ikke om det passer,men meget pudsigt sammentræf…. igår aftes opdagede han mit hår,ved godt at det lyder lidt underligt,men han lagde mærke til nogle andre ting end han plejer… var meget focuseret på mit hår og på nogle andre ting ved hans pusleplads end han plejer.. så hans far måtte rykke puslepuden,så han kunne se den nye ting,først der faldt der ro på ham,ellers lå han og sprællede vildt;))

det er ellers en skæg alder han har,der sker en hel del med ham.. han smiler meget og selvfølgelig super sødt;) ELSKER at komme op og stå på benene,og prøve at sætte fra,mens han smiler over hele femøren;)

er begyndt at brokke sig hvis vi lige lægger ham,jeg vil OP…. meget bevidst…

kh anett og Jacob 8 uger ,1 dag

mybabylovemybabylove
    Medlem

Hej Anett 🙂

Lyder da til det blot var en engangsforestilling med skrigeturen – heldigvis. Det er lidt sjovt med de tigerspring, hvis der sker en større ændring i babys adfærd, og man lige prøver at læse om tigerspringene, så hænger det faktisk ofte sammen. Arthur havde det første her som 3 uger gammel, det var hovedsagligt et appetitspring, men hans vågenperiode blev også længere.

Øjenkontakten er bare så dejlig og selvfølgelig også den lille pludren – sjovt  Jacob fik kommunikeret så godt med farmand, at han fik ham til at rykke puslehynden.

Kh Anita og Arthur 3 uger, 5 dage

morigen4morigen4
    Medlem

ja kan jo kun sætte mig ind i hvordan det er, for sådan har vi det HVER DAG !! Tror det hos dig skyldes overtræthed…. og håber det var en engangsforestilling.

Kh Camilla, som er ved at være godt træt af skrigeture.. jeg har ringen for ørerne når hun sover og her er ro…. fordi jeg er  vant til “sirenen” i mine ører

sonne38sonne38
    Medlem

Ja, camilla.. jeg føler virkelig med dig,tænk at du går igennem det hver dag!!!! puha,man vænner sig da aldrig til det…:((

Anita: der er faktisk sket endnu en ny ting med Jacob (nu vi er ved tigerspring) han har opdaget sine hænder og har puttet dem i munden hele tiden idag og suttet løs;))

totalt nuttet….

kh anett

sonne38sonne38
    Medlem

så nåede jeg lige igår aftes at skrive indlægget oven over da han tog 2,5 times skrigetur igen… snøft… helt utrøstelig igen,og forsøgte igen alt:(

gik i seng med ham kl. 22 og han snork sov igen til kl 05 i morges hvor han blev ammet,efter at jeg nærmest måtte vække ham,da min babs var ved at eksplodere!!!

sov til halv 9 og skreg igen en halv time… nu sover han i min arm,og jeg spekulerer som en gal over hvad der piner ham….. også fordi at han aldrig i sit liv har skreget på den måde…. lidt sent for en slags kolik i en alder af 8 uger….

gav han 2 omgange sukkervand sidst på aftenen igår…

hvis det er de der tigerspring,så ender det sgu med at ungen kan gå når han vågner:))

kh anett og en lille ked søn

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.