Overskud igen :-)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Overskud igen :-)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    marabou4marabou4
    Medlem

Åh ja, vi er begyndt at sove GODT her hjemme, og for pokker det hjælper på alting. Jeg har godt nok været en omvandrende zombie de sidste 14 dage, men nu har vi fundet noget der ligner en rytme. OG en løsning på mit søvnunderskud:

Min mand går meget sent i seng, klokken 2 eller deromkring, for han arbejder bedst om natten (skriver og laver musik), så når den lille er faldet i søvn om aftenen, gerne ved 20-tiden, så går jeg i seng (ja, det er skide kedeligt) og den lille sover i kravlegården i stuen, hvor min mand kan høre ham. Når han så vågner og vil have mad ved 2-tiden, så kommer min mand ind i soveværelset med ham. Jeg ammer og vi sover alle sammen videre. Og vups, jeg får min. 8 timers søvn -godt nok afbrudt, men det gør godt alligevel 🙂

Nåh ja, det er så ikke jver aften jeg går i seng klokken 20, men senest klokken 23.

I går var vi ved kraniosakral terapeut med den lille fordi han stadig bøvler med maven. det er vores SP fra Jeppe som ved siden af sit job som SP er KSterapeut.

Vores SP havde sagt, at man ofte ser maveproblemer hos børn, der er blevet trukket meget i under fødslen, så jeg syntes det var værd, at få ham kigget efter. Hun er bare så sød vores gamle SP, og det var dejligt at se hende igen. Hun er sådan en person der bare ELSKER sit job, og hun elsker børn og er bare så naturlig. Hun kiggede på lillebror, og kunne se, at han var temmelig skæv i ryggen. Hun viste mig, at når han ligger på maven, trækker hele hans krop lidt til højre. ved at kigge på hans korsben, kunne vi se, at han faktisk var 2 cm “skæv”. I løbet af ½ time fik hun genoprettet symmetrien, men spændingerne der gør, at han trækker til højre skal der arbejdes lidt mere med. Så hun viste mig, hvordan vi selv kan hjælpe.

Han NØD behandlingen, og han kom af med så meget luft undervejs, at man skulle tro det var løgn. Og så var han bare træt bagefter, så han sov stort set hele dagen. Bortset lige fra den ½ time vi var på besøg på sygeplejeskolen, der var han så vældig vågen, og pigerne fik lov til at tage hans strømper af, og nulre hans små fødder. Jo jo, der blev sat gang i æggestokkene 😀

Nå, men jeg må indrømme, at jeg er hægtet lidt af, og opgiver at læse bagud, men nu tror jeg nok, at jeg er med for fuld skrue igen. Jeg har bare lige et hus der skal gøres rent 🙂

Knus & tanker til jer alle

Anne

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej Anne,

Velkommen tilbage. Jeg har nu også været det tynde øl her på siden den sidste uges tid 🙂 Synes ikke armene er ret meget fri 🙂 Så jeg er også håløs bagud, og får absolut ikke svaret på alle de indlæg, som jeg ellers gerne ville.

Dejligt at I har fundet en løsning mht. søvnen. Jeg kan selv mærke hvor meget det betyder at få en god nattesøvn. Ligesom dig er jeg ok med at skulle afspise Thomas om natten, men får jeg ikke mine 7-8 timers søvn, er jeg fuldstændig kvæstet! S her soves der længe. Thomas vågner gerne en gang eller to om natten, sidste gang ved 5 tiden, så min mand sørger for Nikolaj om morgenen, så vi lige kan sove lidt længere Thomas og jeg 😉

Det lyder også godt med KS-terapien. Jeg gik jo selv et par gange med mit bækken i løbet af graviditeten og det gjorde en kæmpe forskel, så vil derned igen om et par uger, for mit bækken gør skrækkeligt ondt stadigvæk. Jeg kan kun sove på ryggen, fordi mit bækken låser, hvis jeg ruller over på siden 🙁 Jeg havde faktisk også tænkt på at få Thomas tjekket igennem. Min terapeut er nemlig også sundhedsplejerske og har snakket rigtigt godt for sin sag 🙂

Rengøring??? Skal man det? Puhhh må vist snart komme ud af babysumpen og tilbage til virkeligheden 🙂

Er I forresten kommet nærmere et navn? Jeg læste Elins tråd med kælenvne og så at I kalder ham Buster – det kan man da godt hedde rigtigt 🙂 Jeppe og Buster er da super sødt 😉

Signe og Thomas 8 dage 🙂

sonne38sonne38
    Medlem

velkommen tilbage fra mig også;)

faktisk har jeg det som jer,jeg synes heller ikke at det er super hårdt et blive vækket om natten,og jeg har kun en gang efter Jacobs fødsel sovet til middag,og det var vist 2 dage efter han blev født;)

men disse dage er nætterne hårde ved mig,da jeg vågner mindst 10 gange pga. mit sår som klør,og så styrter jeg ned på badeværelset igen og igen… men det er jo kun en kort periode… jacob har sovet som en drøm i nat,kun fået mad en gang og så igen i morges kl. 06.30… lækkert… men det skifter lidt fra nat til nat;)

i starten orker man ikke så meget andet end at passe bebsen og lærer dem at kende,så selvfølgelig kan i ikke passe mødre gruppen så meget som før,men så pludsselig er man på vej ud af osteklokken og får lidt ekstra overskud igen;))

det lyder da helt vildt fedt med den behandling;) og det har hjulpet jer begge to kan jeg forstå… håber da at det hjælper på lillebrors mave Anne;)

Signe: i min 2 graviditet var jeg også meget ramt af bækken som låste sig,og tro mig jeg kan godt huske smerten!!!! det gik først rigtigt væk efter 2 år… så få du hellere hjælp til dit;))

kh anett

marabou4marabou4
    Medlem

Surt med dit bækken Signe, jeg håber sørme, at det snart vender, for det er da ikke til at holde ud 🙁

Ang. navne så er vi stadig strandet ved Bjarke og Karl, men nu er der gået så lang tid, at ALLE navne føles forkerte og kunstige. Men det holder jo ikke, at kalde ham lillebror eller babyen resten af hans liv. Jeg regner med, at inden weekenden er omme, så har vi et navn til ham 🙂

Buster er fint som kælenavn, men lidt svært at tage alvorligt, synes jeg 🙂

Anett jeg håber altså også snart din tilstand bedres, det har da stået på alt for længe.

Anne

sonne38sonne38
    Medlem

tak anne;) det håber jeg sgu også;))

det falder mig stadig ikke naturligt at kalde Jacob ved hans rigtige navn,jeg prøver selvfølgelig,men det flyder ikke bare ud af min mund… og som du ved var vi også lidt længe om at bestemme os,14 dg. til 3 uger tror jeg at det tog…

jeg hepper på Bjarke… hep hep hep.. men det er også fordi at jeg synes at det er nemmere med 2 stavelser i navne,når man frks. skal kalde på dem…

chr. (som jo er en tosse) gjorde det hvergang at jeg kom på et navn,at han åbnede terrasse døren og råbte højt ud i haven: CARSTEN så kører vi!!! eller et andet navn!! og jeg var flad af grin og alle navne lød totalt latterlige;))

tænker også på hvad naboerne tænkte.. hi hi.. flere gange om dagen gjorde tossen det samme med forskellige navne;))

men held og lykke med navne valget;)

kh anett og tvesen

CountrymumCountrymum
    Medlem

Hej Anne

Sikke da et dejligt positivt indlæg, og sikke et flot langt stræk lille Karl tager fra 20-23 stykker til kl 02, her soves stadig MAX 3 timer, og mest 2½ til 3 timer.

Her i weekenden skal vi afprøve at min mand giver et af natmåltiderne med flaske, det var helt fint sagde sunhedspl. så får både jeg og mine hårdt prøvede bryster et hvil. Er noget spændt om jeg bare kan sove, mens han får rigget flasken til……

Gitte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.