Erfaringer med manuel brystpumpe (evt. AVENT modellen)?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Erfaringer med manuel brystpumpe (evt. AVENT modellen)?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hej piger.

Jeg havde jo lejet en elektrisk brystpumpe, men den er nu afleveret tilbage og jeg har i stedet købt en manuel én fra AVENT. Jeg syens godt nok der er en verden til forskel. Det tager laaang tid at pumpe mælk ud og så er den ikke nær så effektiv?

Har nogle af jer piger erfaring med de manuelle brystpumper – kan det virkelig passe at der skal være en så stor forskel ift. den elektriske?

Det skal siges, at lillepigen bliver lagt til rigtig ofte for at øge produktionen men at hun fortsat får lidt i tilskud, så jeg burde havde den samme mængde mælk som jeg altid har haft (endda mere – idet jeg virkelig lægger hende til tit + prøver at malke ud mens hun sover).

Knus Moriaugust

sonne38sonne38
    Medlem

hej moriaugust;)

jeg overvejer selv at begynde at malke lidt ud,så vi har lidt hvis jeg lige skal noget uden lillemanden;)

men har også hørt at de eneste som virker er de elektriske:(( så jeg er da også nysgerrig;))

kh anett

mettemajsmettemajs
    Medlem

Hej.

JEg har en manuel avent pumpe, som jeg er glad for. Jeg har dog ikke  prøvet de der elektriske pumper, som man kan leje, men derimod prøvede jeg en fra pigeon, som jeg ikke kunne få til at fungere ordentligt. Min erfaring med den manuelle er, at man lige skal have lidt tålmodighed før den danner ordentligt vakum, så den begynder at suge mælken ud. Men til gengæld synes jeg ikke at der var problemer, når den først havde fået dannet vakum’et.

Jeg har i hvert fald tænkt mig også at ville bruge den denne gang, så vi har lidt på lager til, hvis jeg skal ud af huset lidt uden lillepigen:)

Håber at dte gjorde jer lidt klogere;o)

Knus Mette, 39+1 på besøg fra sep-terminen

sonne38sonne38
    Medlem

tak for det mette;))

det kræver nok bare lidt tålmodighed;)) desuden er det alt alt for dyrt at købe en ordenligt elektrisk kunne jeg forestille mig;)

tror at jeg også bare køber en som din;)

kh anett

Anonym
    Gæst

det har da været en dyr omgang .. vi så også på brystpumper , begge slags men valgte at det nemmere og gøre det med hånd , da det kun var lige for det sidste i bryst jeg ville have haft en .. synes nu det meget nemmere med håndkraft .. det kommer fint ud og meget af gangen .. også er jeg heldig at kæresten også hjælper til med at få det ud en gang i mellem (:

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.