Kan pludselig huske hvordan en ve føles!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Kan pludselig huske hvordan en ve føles!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej piger,

Puhhha kan pludselig huske hvordan en ve føles. Efter at have taget en god eftermiddagsskraber tog jeg et bad og da jeg kom ud igen fik jeg den vildeste spænding i min mave fra livmoderen og om i lænden/balderne. Den gjorde ondt, men på den der mensagtige måde…. Det der var vildt var bare, at den blev ved som en konstant muren/trækken/smerte i næsten en time uden pause! Kan man have en ve i så lang tid? Jeg skulle op og hente min dreng (er alene hjemme), så var nødt til at køre op efter ham ved dagplejen, og jeg har åbenbart set så forpint ud, at hun også spurgte om jeg havde veer! Da vi kom hjem holdt den op efter ca. 15 minutter, men inden da nåede jeg på toilettet to gange med meget dårlig mave! Tror bare ikke at det kun har været det, for det var slet . Ved min sidste fødsel, rendte jeg også konstant på toliettet i vefasen og kastede også op, så det kan jo sagtens være en reaktion!

Nu er spændingen og smerten i maven væk og har været det en halv times tid, men det murrer stadig godt i ryggen!

Hvad siger I? Kan man have sådan en mega ve, der bare går i sig selv igen?

Signe 37+2, der synes at det var en mega mærkelig oplevelse, og nu er spændt på om det er optakten til noget???

Anonym
    Gæst

hej Signe;)

ugen inden jeg fødte,faktisk torsdagen inden (præcis en uge) fik jeg sammentrækninger på jobbet,som kom og gik,ikke plukkeveer..

da jeg kom hjem om eftermiddagen blev de ved og nogle gange blev det bare ved med at nive i laaange træk…var sikkert på at det var optakt,selvom jeg synes at det var underligt at de var laaange nogen af dem,ikke meget smertefulde,men kunne bestemt mærkes…

det forsvandt som dug fra solen kl.20.00.. øv øv…

ja,og som du ved,så fødte jeg ugen efter;))

så tror bestemt at din krop er ved at gøre sig rigtigt klar,det er jo heller ikke urealistisk,da du jo har rundet de magiske 37++++

ja,så slår det en hvordan det er at veer føles… puhadada

kh anett,hvordan går det nu???

mybabylovemybabylove
    Medlem

Hej Signe

Jeg får nogle gange temmelig kraftige plukkeveer, de kan godt gøre lidt ondt, være lange og efterlade maven hård i lang tid. Tror vi har forskellige måder, hvorpå kroppen lader op til fødslen, så måske du er godt igang med det.

Hvis du alligevel synes, at det ikke var helt, som det bør være og er en smule nervøs, synes jeg du skla kontakte din jordemoder.

Kh Anita 39+1 – spændt på at høre om der er sket yderligere.

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej I to,

Nej der er sket absolut ingenting 🙂 Men det er nu også ok. Hele aftenen igår havde jeg muren i maven og trækninger i lænden og plukkeveer, der kom og gik, men ikke nogen der gjorde ondt, som den der mega en om eftermiddagen. Så jeg sad i sofaen med en varmepude på lænden og tog en panodil, for hvis jeg skal være helt ærlig, trorde jeg heller ikke selv på det og rent praktisk må det altså godt vente til næste mandag 🙂 Dog sørgede jeg lige for at sikre mig at vores venner er hjemme i weekenden, til at sitte Nikolaj, hvis nu det bliver nødvendigt 🙂 Gik tidligt i seng og er idag vågnet dejligt udhvilet og med ro i kroppen 🙂

Jeg var egentlig ikke nervøs, mens det stod på, men fik da lige ringet til Dennis og sagt til ham, at han skulle køre direkte hjem fra arbejde, hvis det nu skulle blive til mere og pludselig gå stærkt 🙂 Synes bare at det var underligt med den der laaange konstante sammentrækning, når nu min sidste fødsel havde et veforløb efter bogen med gradvist længere og længere veer 🙂 Men håber da også at kroppen er igang med at øve sig – det vil være dejligt ikke at gå over tid denne gang…

Signe 37+3

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.