Er så glad og lettet at jeg ku tude

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Er så glad og lettet at jeg ku tude

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej piger,

Har været til kontrol på svangerafdelingen idag med mit problem i de nedre regioner.

Sidste gang jeg var afsted blev jeg jo sendt igennem den store tur både på svangerafd. og på ureologisk afd., uden egentligt at føle at jeg fik et ordentligt svar på det mest presserende spørgsmål: må jeg føde naturligt? Idag fik jeg så at vide, at de ikke kunne se, at det skulle være en hindring for en naturlig fødsel, selvom infektionen stadig er der. Men heldigvis er det ikke noget, der er farligt for baby, og de mente ikke at det vil blive forværret af en fødsel 🙂 Det var bare den dumme ureolog, der ville skære i mig og vurderede kejsersnit 🙂 Men det er åbenbart ikke en normal graviditetsgene jeg har pådraget mig, så der var flere læger inde og kigge og der skulle rådføres inden jeg fik den endelige dom 🙂 Man bliver godt nok imun overfor læger, der kigger og roder rundt dernede i sådan en graviditet 🙂

Jeg undgår nok ikke, at selve infektionen skal skæres væk efter fødslen, men de mente alligevel at der kunne være en lille chance for, at det går lidt i sig selv igen, når babyen ikke længere presser på. Jeg har fået en indkaldelse til 5. december med posten. Jeg blev bare så ked af det, da jeg fik den, fordi det er så sent, og det fortalte jeg idag. Man føler sig ikke særligt lækker, med sådan en infektion i de nedre dele, og vil da gerne kunne hygge med manden igen og gå i svømmehallen mm, når fødselsgenerne er væk. Det fortalte jeg også idag og de var meget forstående og sagde at de synes at jeg skulle presse på for at få en tidligere tid, hvis det stadig er slemt til min 8 ugers undersøgelse! Så det lettede også 🙂

Lillebror har det stadig godt. Hun skannede ikke denne gang, men vurderede ham til 3000 gram. Skal til jordemoder i morgen, så må vi se, om hun kommer frem til det samme. Han står godt fast, men hun mente ikke at jeg var ved at åbne mig endnu (hun tog kun et hurtigt kig). Det gør nu heller ikke noget. kan godt vente pænt de sidste tre uger – ja tjek lige min nye signatur:

Signe 37+0 = et stk. fuldbårent drengebarn 🙂 Jubiii, kan slet ikke forstå at det snart er nu 🙂

mybabylovemybabylove
    Medlem

Hej Signe

Jeg var slet ikke klar over, at du rendte rund med en infektion, og at den kunne få indflydelse på om du måtte føde vaginalt. Lyder også vildt, at den skal skæres væk, så håber da for dig, at den går i sig selv, når lillebror er ude.

Det lyder til, at du har gået og spekuleret en del og at det har fyldt meget – skønt du så har fået accept til at føde vaginalt.

Spændende hvornår han melder sin ankomst.

Tillykke med de 37+0, det er nu altså et specielt mål at runde – Kh Anita 38+5

morlinda30morlinda30
    Medlem

hej signe

hvor er det godt at hører at det hele ordnet sig,  kan godt forstå du er mega lettet det må også være skønt at få sådan en god nyhed smiler…

kan du ikke få noget pencelin mod det betændelse eller skal det skæres væk, håber at du kan få en tidligere tid til hospitalet, der er godt nok lang tid til december øv, vi krydser finger

knus linda

kiskis
    Medlem

Hej synes du skal prøve at kontakte stedet hvor du har tid, og sige at du kan komme ind før, hvis de fx. har et afbud, hvis du alligevel går på barsel er du sikkert mere flexibel end de fleste. Dejligt for dig at du må føde vaginalt, hvis det er det du ønsker mest… held og knus herfra. Kis 39+5

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej Anitta,

Jo jeg har været den heldige indehaver af noget så lækkert som en byld lige udenfor babyudgangen i de seneste 6 ugers tid 🙁 Har haft mange dumme tanker, for i starten troede lægen at det var min blære der var ved at poppe ud, så var ret nervøs for evt. for tidlig fødsel. Har også skrevet et par indlæg om det før…

Har været meget nervøs for at det skulle ende i kejsersnit. Er bare ikke vild med tanken om at skulle skæres i, og nok ikke mindst det med bedøvelsen. En vaginal fødsel, det ved jeg hvad er, og havde en kanon en af slagsen sidst, så det havde for mig været meget nedslående ikke at få lov 🙂 Så derfor har det fyldt meget i tankerne.

Linda: de vil ikke give pencilin, da det åbenbart ikke kan hjælpe noget! Men der er åbenbart heller ikke nogle slemme bakterier i det snask der kommmer ud, så de var ikke så bekymrede for bayen (eller mig). Men de tjekker ham selvfølgelig når han kommer ud 🙂

Kis: God ide – det vil jeg overveje 🙂

Signe

Anonym
    Gæst

Ja,jeg er så en at dem som godt kan huske dit bylde problem;))

Det er da en kæmpe lettelse for dig at du har fået go for normal fødsel,det er da bare den bedste nyhed;))

håber du kan få det fixet hurtigt efter fødslen,som du skriver er det ikke særligt fedt at have en ekstra ting lige der;( så det krydser jeg fingre for at du ikke skal vente med helt til dec…. måske den forsvinder af sig selv efter fødslen…

man er bare sat til udstilling under graviditeten,alle de mennsesker som lige skal glo en op i den private… man bliver helt imun til sidst;))

kh anett,ja,det nærmer sig med dig… skønt når man rammer 37+

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.