Øv, baby i UK stilling 36+6

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Øv, baby i UK stilling 36+6

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Hopla83Hopla83
    Medlem

Ups, jeg er kun 36 + 6 – det gør jo det hele bedre, så er der jo en hel uge mere for baby at kunne nå at vende sig rundt :-).

He he, kan altså ikke rigtig hitte rundt i det der med ugerne – hvor pinligt. Håber I kan bære over med mig:-)

Kram

Anonym
    Gæst

Hej Mette;))

åh,det er synd for dig at du skal have det at spekulere på:(

jeg tror bestemt også at der er meget stor chance for at bebsen når at vende sig af sig selv uden indblanding… det må vi håbe at den gør;)

selvfølgelig bliver du super ked af den melding,man vil jo gerne have at alt bare er som det skal være..

nu skal du heldigvis snart til jordemoderen,og så hvis den lille ikke har vendt sig,har hun nok en masse erfaring med vendings forsøg,og kan forhåbentlig berolige dig lidt;)

ja,at føde selv er de flestes ønske,og jeg håber at det lykkedes for dig også;))

op med humøret,der er god tid til termin endnu,meget kan nå at ske;)

kh anett

Hopla83Hopla83
    Medlem

Ja, så var jeg ved lægen tirsdag, og rigtigt nok så sidder baby op i fin UK stilling.. Øv øv. Det værste er at det lyder på lægen som om at det slet ikke er normalt, og at jeg skal indstille mig på planlagt kejsersnit, da sædefødsel normalt frarådes førstegangsfødende.  

Tudede hele vejen hjem til manden, som heldigvis trøstede mig rigtig godt.

Kan simpelthen ikke udholde tanken om kejsersnit! Jeg vil føde vores baby på naturlig vis!

De taler om at forsøge at vende den rundt, og i 50 % af tilfældende plejer det at lykkes. Så der er da stadig håb. Ligesom der da også stadig er håb for at den selv når at finde ud af det. Hvad jeg kan læse mig til i bøger, så er det vidst egentlig ikke så unormalt endda, at den ikke vender rigtigt på dette tidspunkt, da der stadig skulle være plads til kolbøtter derinde.

Desuden er det kun ca. 4 % hvor den ikke vender rigtigt. Je ger derfor stadig optimistisk og tænker, den skal nok finde ud a fdet. Men frygter sgu meget hvis den ikke gør.

Skal til jordemoder på onsdag den 4., så må vi se. Hvi den ikke har vendt sig der, vil jeg få en tid, hvor en læge og en jordemoder vil forsøge på at vende den rundt.

Det var blot lige lidt tristhed og frustrationer fra mig.

Det gør desuden pisse ondt at have et hoved presssende op i øverste del a flivmoderen samt ude i siderne, når jeg skal sove, for slet ikke at tale om alle sparkene i blæren.. Jeg ville mege thellere have ondt i skambenet og mærke dens hoved mellem benene, og blive sparket i ribbenene ;:-) Håber det snart kommer.  

Knus Mette  

Hopla83Hopla83
    Medlem

35 + 6 🙂

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Hej Mette

Jeg var i tirsdags ved akupuntur og der snakkede jeg med ham om mange forskellige ting og han fortalte om en eller anden metode med jeg mener det var en cigar som kineserene bruger til at varme en tå og det får barnet til at vende sig-ja det lyder som noget hokus pokus og jeg ved ik om der er hold i det men han sagde bl.a. der var en engelsk undersøgelse omkring det som viste at 80% af kvinder der prøvede den behandling vendte barnet sig i løbet af et døgn mener jeg. Måske det var værd at undersøge hvis barnet ikke bare lige selv vil vende sig.

Knus Anne-Mette 38+2

Hopla83Hopla83
    Medlem

Tak for jeres svar Anett og Anne-Mette.

Anne-Mette, ja det lyder da vist som noget hokus pokus, men meget interessant 🙂

Jeg lever videre i håbet  noget tid endnu 🙂

Kram  

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej Mette,

Træls at baby ikke har vendt sig, men hvis det trøster dig ville min førstefødte heller ikke vende sig før til aller sidst – men han gjorde det 🙂 Jeg var også igang med alle spekulationerne, og det tror jeg er godt, så du er forberedt.

Med hensyn til sædefødsel, er de vist meget forskelligt, hvad man bliver rådet til, og hvad det enkelte sygehus har af politik og erfaring omkring det. Jeg har dog læst en del om førstegangsfødende der har fået lov, bla. på http://www.minmave.dk, så hvis det er noget du har mod på, kunne det måske være en god ide at læse lidt om det, så du har lidt skyts til jordemoder. Jeg tror personligt, at jeg ville give det forsøget, hvis lægerne kunne bakke op om det 🙂

krydser fingre for en snarlig babyvending – naturlig eller forseret 🙂

Signe 34+2

Hopla83Hopla83
    Medlem

Tak for svaret Signe.

Det er skam en meget stor trøst. Har snart hørt det fra nogle stykker, at de kan vende sig ret sent, så håbet er da ikke ude endnu.

Nu er det på onsddag jeg skal til JM, og er spændt. Den flytter sig en del rundt særligt om natten, men er overbevist om, at hovedet stadig er oppe, og jeg mærker kun spark forneden. Så vi får at se.

Mette

marabou4marabou4
    Medlem

Hej Mette, nu ved jeg ikke hvor meget du er til “den slags” men man skulle kunne gøre lidt selv. Det er sådan lidt yoga-agtigt, og jeg kender til flere, som har haft held med det. Siden er på engelsk, og jeg må indrømme, at jeg ikke selv har sat mig ind i det, men måske kan du bruge nogen af principperne:

Spinning Babies: Comfort in pregnancy and birth

Jeg håber i hvert fald, at den lille arter sig derinde, så du kan få en uproblematisk fødsel 🙂

Anne

altankassealtankasse
    Medlem

Jeg var til vægtskanning i min uge 35, da fandt de også ud af at min baby lå skiftevis på tværs og i uk, så jeg er blevet skannet i uge 36 hvor han stadig lå i uk og så i torsdags var jeg igen til skanning hvor der også skulle foretages vendingsforsøg og da jeg kom kl 14 lå han på tværs og da de endelig var klar til vendingsforøget ca kl 17 havde baby selv vendt sig rigitg, jeg har selv på fornemmlesen at det var den medicin jeg fik til at afslappe livmoderen der fik ham til at vende sig. Så fortvivl ikke helt, der kan stadig nå at ske et lille mirakel…

Krydser fingre for dig

Gitte 38+0

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.