Hikke

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hejsa

Sidder og mærker babyen hikke i min mave og kom til at tænke på, at nogle siger, at der, hvor hikken mærkes tydligst, der ligger hovedet. Hvis det er tilfældet, så ligger hans hoved lige under mine ribben… Troede, at han lå med hovedet nedad.

Er der nogle af jer, der kan sige, om man på en eller anden måde kan fastslå babys placering ud fra, hvor de hikker voldsomst?

🙂 Projektbebs, 35+1 (og 4 dage til barsel!!!)

CountrymumCountrymum
    Member

Hej Projektbebs

Jeg ved altså ikke om jeg tror man kan sige noget om baby’s placering udfra hikke! Har godt nok selv tænkt på det, men men men…..

Jeg tror man skal lade jordemoderen om den slags. Jeg troede at vores baby, vores trejde barn måske sad op, netop pga. hikken, men det gjorde han ikke da jeg kom til jordemoder.

Fortsår godt at du ser frem til barsel, hvad arbejder du med?

Kh Gitte 36+5 (har faktisk gået hjemme siden 11. juni!)

Hej Gitte

Næhh, tror heller ikke, at der kan siges noget, hvordan baby ligger ud fra hikke – i så fald er det meget blandede signaler, jeg modtager 🙂 Skal til jordemor på fredag, så glæder mig til at høre, hvordan han vender og om han har sat sig fast.

Uhh, kan godt blive lidt misundelig over, at du har været hjemme så længe, men kunne måske godt have haft svært ved at få tiden til at gå. Nu har jeg arbejdet sammen med min vikar i snart 5 uger, så har haft alle muligheder for at overdrage opgaver – luksus i forhold til, hvordan andre har det. Men det er nu også lidt mærkeligt at være den, som snart er tilovers. Jeg arbejder med markedsføring rettet mod håndværkere, så det er noget med at sidde på en stol hele dagen – den glæder jeg mig til at komme væk fra 🙂

Hvad har du/I fået tiden til at gå med derhjemme? Tager gerne imod tips til, hvad det er fornuftigt og ufornuftigt at bruge barselstiden på 🙂

Sanne, 35+3

Anonymous
    Guest

hej sanne;)

lidt om tvebaks hikke da han lå i mavsen,jeg vidste jo at han lå med hovedet helt nede og var heller ikke i tvivl,da hans hikke tydeligt kunne mærkes nede ved skambenet lidt mod højre… og det var det samme sted hvergang;)

spændende at du skal til jordemoder,det er altid hyggeligt synes jeg,husk at opdatere os om besøget;))

ang.barsel har jeg det nok som dig,jeg er så vandt til at arbejde meget og komme sent hjem,så da jeg gik på delvis barsel,(arbejdede nogle timer hver dag de sidste 2 uger) for at drosle lidt ned.. skulle jeg lige tilvende mig at have “alt den tid” men det sneg sig ind på mig og jeg satte stor pris på det efter nogle dage;)

jeg synes at du skal som det vigtigste: huske at tage og nyde en lækker eftermiddags lur hver eneste dag,det vil gøre både dig og bebse det godt… den sidste uge op til min fødsel sov jeg mere end normalt,min krop gjorde klar til at samle kræfter,og jeg havde da også et stort overskud både under veerne og selve fødsel,så tror at det er vigtigt at man giver sig hen til kroppens signaler;))

og så skal du bare gøre klar til den lille,hygge dig og en ting som jeg var vild med,var at læse en hulens masse fødselsberetninger (tror at det er netbaby som har en masse af dem )

gør dig selv lidt lækker med luksus,få ordnet fødderne,ansigts maske,massage,farv øjenbryn,alt muligt som du nu får tid til…

ellers er vores gruppe jo fantastiske til at bage og lave andre lækre ting i køkkenet,så det er da også en mulighed,der er en tråd med opskrifter;) hvis du er til den slags:)

tag en samtale med manden om fødslen,hvordan han tror at han reagere og hvad du tror og den slags,det er rart lige at runde det hele af;)

min chr. er jo blevet far for første gang og jeg gjorde meget ud af at forberede ham på hvad som ventede;) så godt som muligt,han så hele fødslen på nært hold og var dybt fasineret af det;)

giv dig hen til din barsel og nyd det;)

kh anett

LajsensmorLajsensmor
    Member

Hej Sanne,

Altså jeg har faktisk godt kunnet mærke at hikken har haft udspring ved skambenet efter at han har vendt sig. Kan også mærke hikken andre steder samtidigt, men den har været ret kraftig dernede :-)Har været i tvivl om han rent faktisk stod fast, men det fik jeg bekræftet igår på en lynskanning! Jeg har også haft nogle dage, hvor jeg ligesom har kunnet få fat i hans skuldre nede mellem navle og udgang og kan også mærke numsen over navlen i den ene eller anden side lidt efter hvor han ligger. Men har som sagt også været i tvivl om han rent faktisk permanent står fast for det er nogle meget akrobatiske stillinger han kan indtage derinde 🙂

Det lyder dejligt at du endelig kan tælle dagene til barsel. Er selv først lige stoppet, efter en gang vikaroplæring, så kan sagtens følge dig 🙂 Det er anden gang jeg tager afsked fra den samme arbejdsplads og det har været mærkeligt begge gange, sådan at give roret videre til en anden 🙂 men sidste gang var det helt fint at komme tilbage igen, så det regner jeg da også med denne gang, selvom der er laaaang tid til 🙂

Signe 34+1

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.