Navne: Hvor er det svært!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Navne: Hvor er det svært!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Hopla83Hopla83
    Medlem

Jeg synes godtnok det er svært med navne. Tænker hele tiden, hvad nu hvis man fortryder det, og gad vide om folk mener det når de siger dekan lide det.

Det skal siges, at vi taler om meget almindelige navne, i hvert fald pienavne, såsom Linea eller Julia, og drengenavne måske lidt mere specielle som Elias eller Leander.  

Men nøj, det er svært…

Og så er der jo mange der siger, at når man først ser baby, så synes man ofte slet ikke det valgte navn passer.. Man bør nok have nogle stykker at vælge mellem og så beslutte sig endeligt, når baby er kommet til verden.

Hvordan gør I andre?

Og hvad med efternavne og mellemnavne? Vi har begge et familie-mellemnavn, og har talt om at bruge min mands mellemnavn og så mit efternavn, da det er de mest specielle, men æj altså, så er jeg pisse bange for at skuffe min mor og min mormor ved ikke at bruge det mellemnavn jeg har og som min mor, mormor og oldemødre derudaf har haft i mange år (som er “Lykke”), hvis altså det bliver en pige…

Men navnet er altså bare vigtigt; og det vigtigste er, at barnet kan trives med det, og at det “klinger”…

Det var blot nogle navne-frustrationer fra mig 🙂

Mette

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Hej Mette

Ja jeg synes også det er svært med navnene, men vi har indtil videre kun 2-4 navne i spil…

Hvis det bliver en pige har jeg hele tiden tænkt hun skal hedde Aia-Marie og det har jeg hvis fået overbevist Dennis om, bliver det en dreng vil han gerne have han skal hedde Jonas og det kan jeg godt forholde mig til, men den sidste tid har jeg tænkt mere over det og jeg har også overvejet Felicia hvis det bliver en pige og Sebastian hvis det bliver en dreng.

Men jeg tror også det kommer meget an på hvordan barnet ser ud og som mange siger så passer de navne man har tænkt på ikke altid til barnet alligevel.

Med hensyn til efternavn så er de bestemt, for da vi blev gift sidste år ændrede vi begge navne, så nu har vi mit efternavn som mellemnavn og Dennis’ efternavn.

Jeg forstår godt det er svært for dig og ja det er noget som virkeligt skal overvejes nøje…

Kh Anne-Mette

Jeg ved

Hopla83Hopla83
    Medlem

Hej Anne-Mette

Ej, det er altså også suuper søde pigenavne I har der. I kender heller ikke kønnet så; det giver lidt ekstra spænding! 🙂

Jeg tror også på man skal holde lidt fast i sine første intuitioner, og hvad man selv synes lyder godt og som ikke er for usædvanligt. Man tænker jo også meget på at de små poder ikke skal gå hen og blive mobbet. Men det skulle de i hvert fald heller ikke med de navne vi og I har i spil.

Fortsat held og lykke med navnejagten – jeg leder videre men holder nok fast i de første intuitioner 🙂

Er faktisk igang med familiestyrelsens navneliste, hvor jeg er nået til O i drengenavne – puh den er lang – men bare liiige for en sikkerheds skyld, hvis der nu skulle være et navn der er fuldstændigt uovertruffent :-).  

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.