navn: tvebak eller pattesmølfen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 navn: tvebak eller pattesmølfen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    sonne38sonne38
    Medlem

Tænkte at alle i kloge tøser kunne hjælpe mig med hans navn;) efter at mælken løb til igår hælder jeg mere og mere til “pattesmølf” end “tvebak”…

Han ligner stadig begge dele,så måske begge navne? hvad synes i 😀

HI HI… det går godt med den lille mand og hele hans pukkelryggede familie,han er så sød og nem,spiser nu lystigt (ja,mere eller mindre hele tiden)

Vi trives i bedste velgående,er selvfølgelig bare ovenud lykkelige og render rundt i en lykkerus,føler mig som jordens heldigste menneske,mit hjerte er ved at sprænge når jeg ser på den lille trold,åh, den moder kærlighed… Den tager næsten pusten fra en;))

Jeg er sikker på at han nok skal tage hurtigt på,med den sutteevne han lægger for dagen,så den bekymring er arkiveret i skuffen….

Igår blev han luftet for første gang i sin barnevogn,han er dog ikke sindsyg vild med at være adskilt fra menneskelig kontakt,men er jo også kun en lille fyr endnu.. turen gik til Chr. forældre og normalt ville det tage os max. 15 min. at gå ruten… Men vi (som åbenbart er vildt pylrede) skulle tjekke til ham hele tiden,først mor,så far,og så mor osv. så vi gik så turen på små 35 min. i stedet.

HA HA,man bliver altså helt kulret i hovedet.

En anden ting som gør at jeg konstant har en klump i halsen er at Christian (førstegangs farmand) er så dybt forelsket i sin søn også,han står med ham i armene og siger ting som: Hvordan kan der findes noget så perfekt i hele verden;) han har virkelig tager Fader rollen på sig og elsker sin søn overalt på jorden… Jeg får altså helt tårer i øjnene..

Hele natten vågner han bare den lille siger den mindste lyd eller rører lidt på sig,han ligger sammen med os i sengen og det er bare så skønt.. Så min erfaring taget i betragtning ligger han der nok stadig om 8 år. Hi HI..

Jeg har det super godt,er fuldt ud mobil,og ømheden fortager sig hurtigt. så har ikke noget at klage over lige PT.

En lille sjov historie: i fredags var jeg nød til at tage en smut på arbejde (jordbær kage møde,hvor jeg skulle sige god ferie til de ansatte)

Der var run på i butikken,da det var vores sidste åbningsdag,så var lige nød til at hjælpe dernede en times tid… min livmoder var kun faldet til en ca. 6 mdr. graviditets mave,helt kuglerund stadig.. og en kunde spørger mig hvornår jeg skal nedkomme? Det må da være snart sagde hun så sødt..   Hi Hi,så måtte jeg lige forklare hende at indholdet lå hjemme hos farmand og sov sødt…

men hun er undskyldt,da den virkelig var kuglerund stadig den mavse.. den er faldet godt nu,har haft en del efterveer hver gang den lille bliver lagt til,sjovt som man tydeligt kan mærke,at hver gang han suttet,trækker den sig lidt tilbage og jeg kunne tydeligt mærke at jeg blødte hver gang også.. naturen er fantastisk til at “rydde” op efter sig;)

Nå,men nu har vi alle ferie,og det nyder vi bare.. jeg har hele tiden sagt at jeg ville ønske at “tvebak” ville komme lige op til ferien,og Fredag kunne da ikke være mere perfekt;)

Jeg synes lige at i alle skulle have en lille opdatering på hvordan det står til hjemme hos os:)

Håber ikke at i synes at det er for sukkersød læsning,men det er sådan jeg har det.. og jeg har brug for at dele det hele med lige præcis jer herinde,i har bare været en ekstra gave for mig i min graviditet,og jeg har tænkt mig at i ikke slipper for mig;)

Idag vil jeg helt sikkert lægge en masse billeder ind af os og vores lille vidunder,så i kan godt forberede jer på at der bliver alt ,alt for mange at se på.. men,som sagt kan jeg ikke rigtig styre mig selv disse dage;)

kærlig hilsen anett,i en lykkerus;)

marabou4marabou4
    Medlem

FOR sukkersød læsning??? NEVER Anett!! for du ER nemlig jordens heldigste kvinde, og jeg elsker dine stemningsrapporter. Faktisk så giver de mig et lille løft, og jeg tænker: ja, det stinker lige nu, men inden længe, så er det mig, der sidder med en lille trold i armene, og så kan jeg lige lidt igen. Så keep’m coming 😉

Hvor må det bare være en fed fornemmelse at opleve en mand blive far for første gang, hvor man selv er lidt mere erfaren. Det er dejligt at høre, han trives med rollen 🙂

Jeg glæder mig til billeder 🙂

Anne

CountrymumCountrymum
    Medlem

TAK for dejlig læsning, jeg kan heller ikke få nok lykke, det giver nemlig energi til at klare det sure med det søde ligenu. Hvor lyder han dog dejlig, og hvor er det fedt at læse at han tager godt fra.

Jeg glæder mig også til billeder.

Knus Gitte

marabou4marabou4
    Medlem

Men ang. navnet, så synes jeg nok bedst om “Tvebak” 😉

Har I et par navne i tankerne, eller venter I med det, til I har set ham lidt an?

Anne

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Skøn læsning Anett, det er da dejligt det bare går derudaf -og jeg kan kun sige som Gitte og Anne…

Jeg hælder skam også mest til Tvebak, men det er nok fordi det har han jo heddet længe…

Kh Anne-Mette

CountrymumCountrymum
    Medlem

Ja – By the way, navn……

Hvad med Sebastian? Carl eller August, Oskar er også på min liste over navne jeg synes er vildt gode, men som manden min ikke er med på.

Jeg vil spørge som Anne, har I selv nogle at vælge imellem, eller er det helt åbent?

Kh Gitte

Anonym
    Gæst

Hej igen 😉

Indtil videre er vi faktisk ikke kommet nærmere et navn til “tvebakken”,men nu er det vist på tide at vi får talt ordentligt om det herhjemme;)

Jeg tænkte at det blev nemmere når vi så ham,men sådan er det altså åbenbart ikke ….

Jeg har luftet JONATAN og ANDREAS… men jeg synes at når jeg ser på ham og siger det,så lyder det underligt;) og en lille stemme i mit hjerne hvisker stadig… tvebak,tvebak,tvebak…

Sjovt nok,så tikkede der en sms ind fra min ældste datter igår aftes,hun var hos en veninde,og der stod: Hej Mama;) jeg ved hvad tvebak skal hedde nu:) han skal hedde JEPPE!!! KYS FRA MISSI;)

Så tænkte jeg jo lige på Annes lille Jeppe mand;)

nå,men uanset hvilket navn jeg siger til farmand,så kan han slet ikke samle sig om at tænke navn:( altså mænd….

men tak for jeres indput,kom gerne med endnu flere ,ellers ender det jo med at han kommer til at hedde “tvebak” for evigt;))

kh anett…

marabou4marabou4
    Medlem

Jeg synes alle de navne er gode 🙂

Jeg tænker jo på “Tvebak” fra Brdr. Løvehjerte, han hed Karl, og hans modige storebror hed Jonatan, så det er da passende.

Men Jeppe ER bare et godt navn, fuld af spilopper og charme (synes jeg). Min mand hedder Andreas 🙂

Jeg håber selv på en lille Karl, og MÅSKE er min mand ved at være med på den 😉

Anne

Hopla83Hopla83
    Medlem

Jamen hvor er det bare fantastisk – er jo ikke til at sætte ord på.

Din historie gør bare at jeg glæder mig meget mere, og synes det er så fedt at du kun fremhæver alt som positivt – det er bare et dejligt livssyn.

Rigtig god ferie!

Knus herfra

Ps: Vil det monster gerne se billeder af guldklumpen!

anittasbanittasb
    Medlem

Skøn skøn skøn læsning…kan da godt forstå at du er glad og det skal du da ikke skjule. Del det til hele verden og gerne os – for vi der har prøvet det ved hvad du taler om….og ja dem der er første gang, de har det største i livet til gode

Og drop alle de der navne – han hedder jo tvebak …det er da klar for enhver..

Kh Anitta 35+5

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Anett du må simpelthen ikke snyde os for de her indlæg 🙂 Det er jo dem der holder gang i os alle sammen her i gruppen. Og hvis ikke man må svæve på den største lyseblå sky som nybagt mor, hvornår er det så ok?

Det lyder som om ,at I har den skønneste familieidyl derhjemme og hvor er det bare skønt at høre. Kan slet ikke vente til at det bliver vores tur til at blive nyforelskede igen i en lille grønært. Og hvor jeg glæder mig til at se Nikolaj blive storebror og vokse med opgaven, som årerne går.

Og så er jeg nødt til at bemærke dit totale overskud sådan lige at tage en time på jobbet samme dag som du har født. Til alle jer førstegangsmødre vil jeg gerne pointere, at det ikke er normalt og der ikke er nogen der forventer det af jer 😉 Jeg var i al fald ret bombet de første uger efter Nikolajs fødsel og forventer absolut ikke at kunne gøre Anett kunsten efter. men jeg tror, at du er høj på baby-drugs  og derfor har uanet overskud 🙂

Knus Signe 33+4

Anonym
    Gæst

tror desværre at du har ret;) de ville komme og tage børnene fra os;)

hvad man jo ikke fatter;)

Anonym
    Gæst

det gør de mænd jo over ingenting;) hvis han bliver træt af det så kommer jeg sgu i stedet og gifter mig med dig.. kedeligt det bliver det aldrig;))

kh anett,stadig med kramper

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Ha ha ha, nej det tror jeg du har ret i 😉 Men vil måske være en smule bekymret over vores sammenbragte børns videre opdragelse med to halvskøre mødre…

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Anett – helt ærligt så tror jeg bare, at han må tage sig til hovedet engang imellem 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.