Mon min baby har vendt sig om ?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Mon min baby har vendt sig om ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Hopla83Hopla83
    Medlem

Uha, jeg håber godtnok min baby har vendt sig med hovedet nedaf.

Det havde den ikke sidt jeg var til JD for to en halv uge siden ca. – er nu lige gået ind i uge 36, og skal igen til JD om halvanden uges tid.

JD sagde sidst, at i uge 36 skal den have vendt sig, ellers vil de forsøge at vende den om, og ellers er det jo kejsernit hvis ikke det lykkes, eller hvis den vender sig om igen efter de har vendt den…

Jeg har lidt svært ved selv at mærke hvad der er hvad derinde på trods af at jeg er slank i forvejen og har den lige inde under maveskindet. Min mand og jeg er nu ret overbeviste om, at det er numsen og ryggen vi kan mærke ude i venstre side, og føler selv at jeg er blevet lidt ømmere nederst i livmoderen. Jeg synes også at jeg mærker hikkene i nederste del, hvor de tidligere har været omkring navlen. Men mærker også spark dernede, men det kan vel også være armene/albuerne den møver rundt med dernede… For et par uger siden, var vi ikke i tvivl om, at vi kunen mærke hovedet tuil venstre for navlen, og dte sagde JD også sidst, at det var rigtigt. Nu mener vi bare det er forstort til at kunen været hovedet, men temmelig hårdt, og presser sig meget ud i venstre side; det er derfor vi tror det er numsen og ryggen, men er godtnok slet ikke sikker. 

Er alt i alt meget spændt på næste besøg hos JD, og beder bare til at han/hun derinde ligger rigtigt nu. Er dog ret overbevist om, at den ikke har lagt sig fast i bækkenet, i så fald kan jeg ikke mærke noget som helst til det…

Er der andre der går med samme spekulationer, eller har været ude i noget af det samme?

kh Mette 36 + 0

elin_melin_m
    Medlem

…bare du har vendt dig for din mor!

Krydser virkelig for dig Mette, så alt bare gå videre som planlagt. Men tror også, når du mærker hikkene nede, at den står nedad, for jeg mærker også klart hikkene nede.

Elin 40+0

Anonym
    Gæst

Hej Mette;)

altså hvis du tydeligt kan mærke hikke helt nede omkring skambenet er jeg sikker på at bebse har vendt sig.. hos mig var det meget tydeligt det med hikkeriet,og jeg ved at han lå rigtigt.. ;))

så,prøv at mærke godt efter hvor den hikker den lille,det er en ret god indikator;))

håber for dig at bebse ligger rigtigt nu;))

kh anett

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Da jeg ventede Nikolaj var han en rigtig bandit, der lavede kolbøtter til det sidste. Det skal også siges at jeg åbenbart er en af dem der udvider mig til en konkurencesvømmehal af kaliber, så der er masser af vand at vende sig på. Jeg var også meget nervørs for om han ville vende sig, men heldigvis gjorde han (og blev der) til sidst. Jeg kan tydeligt huske fornemmelsen af en næsten færdigbagt baby, der vende sig efter forgodtbefindenden inde i maven – av av.

Denne gang har jeg en fornemmelse af at lillebror allerede har vendt sig, men med min erfaring fra sidst, ved jeg også at han godt kan finde på at lave narrestreger derinde og vende rundt igen. Faktisk har jeg både sidst og nu overvejet, hvad jeg vil, hvis ikke han vender sig. Og jeg må indrømme at tanken om et kejsersnit aldrig har tiltalt mig. Jeg tror rent faktisk at jeg vil foretrække at forsøge med en sædefødsel frem for at skulle snittes i 🙂 Har læst en del om det, just in case, på bla. http://www.minmave.dk og synes slet ikke at det virker så overvældende! Tvært imod kan jeg læse mig til at de der har været igennem en sædefødsel er blevet fulgt tæt under hele fødslen og skulle der opstå den mindste komplikation, er der allerede gjort klar til akut kejsersnit, så der bliver ikke taget noget chancer. Men jeg kan også læse mig til, at der er forskellige holdninger til sædefødsler fra sygehus til sygehus!

Måske min holdning til sædefødsler også er en smúle præget af at jeg selv er født som en sådan – og når min mor kunne, kan jeg vel også 😉

Nå det var bare lidt tanker – er sikker på at baby nok skal vende sig mod udgangen i tide 🙂

Signe 33+4

Hopla83Hopla83
    Medlem

Tak for jeres svar!

Ja, min jordemoder gav bare klart udtryk for, at kejsersnit er den eneste mulige løsning, hvis den ikke vender rigtigt. Men Signe jeg forstår dig udemærket – og jeg vil da også klart høre om dette ikke er en mulighed, hvis det ender sådan.. Bryder mig bestemt heller ikke om tanken om kejsersnit..

Jeg mener også at hikkene må være en god indikator, og bilder mig selv ind at den ligger rigtigt, indtil det modsatte bevises.

Det med fostervand, sagde min JD faktisk også sidst, at jeg havde masser af, så det er jo i hvert fald en fordel..

I skal nok høre en nærmere update far mig så snart jeg har været til næste JD besøg.

Kram Mette

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.