“tvebak” er ankommet;))

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 “tvebak” er ankommet;))

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Stort tillykke! Hvor er det fantastisk.

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går med den lille mand. Det er stadig er jo stadig lidt uvirkeligt at der kommer et barn ud af den her store mave en dag;)

Alt held og lykke.

Nina 35+6

sonne38sonne38
    Medlem

Halløj alle sammen;) jubiii,så er det overstået…

og endelig kan man komme online igen,hele dagen har vi været belejret herhjemme med gæster,som skulle se vores lille krøllede “tvebak” 😉

tusinde tak for alle jeres indput på “føde tråden” det er skide skægt at læse det hele igen og igen:)

Nå,men i ved jo det meste allerede så det bliver jo ikke så langt som forventet….

Starter lige med da vi var til tjek og kurvemåling om aftenen..

Den JD som undersøgte mig,havde vi en super god kemi med,jeg spurgte hende om hun var der om natten,hvis det nu var at der skulle ske noget,og hun svarede at hun havde været der fra morgenstunden og skulle hjem til sine unger. Det var hende som sagde at jeg nok ville komme derind om natten kl. 02.00 og jeg sagde at jeg troede at jeg ville dukke op kl.02.30;)

Efter det sidste i læste blev mine veer meget voldsomme og jeg fik vækket chr.og han tog tid. De kom bragende med 3-5 min. imellem og var laange,1min. og 30 sec. ca.

Han blev ved med at sige at vi skulle vække børn og tage afsted,og mor her sagde konstant: Lad os nu lige se de næste 2 veer an!!jeg ville ikke risikere at skulle hænge på fødegangen alt for længe…

Da jeg så følte at jeg havde en honning melon klemt fast i mit bækken,og kunne mærke et seriøst pres bagud,blev jeg så endelig overbevist om at vi skulle vække ungerne… Det gjorde vi så,og Julia vågnede og var tæt på at gå sukkerkold (helt alvorligt,hun har jo diabetes) Pis og lort,rent ud sagt!! Mor stod med presseveer,Chr. hældte æblejuice og chokoladekiks i munden på hende i en hidtil uset fart!!

Afsted det gik mod fødegangen,ungerne kørte i Michas bil,fordi at jeg ikke ville have at Frederik skulle risikere at se mig vride mig alt for meget.. Fuld fart fremad… Vi ankom på P. pladsen og vi satte kursen mod indgangen,da der kørte en taxi op på siden af os!!! Og hvem stod ud i sommerkjole og totalt morgenhår??? Det gjorde sørme den jordemoder fra tidligere,hun havde aftalt med fødegangen at hvis vi ringede ville hun kontaktes og komme på arbejde… Det fik hun sku da lige en krammer for;))

Og her skal det lige siges at kl. var præcis 02.30 som jeg havde sagt.. hi hi

Hun løb ind og skiftede sin sommerkjole ud med noget mere føde venligt,og så kl. 02.40 var vi på fødestuen.. Hun undersøgte mig og Chr. sagde samtidig til hende at jeg nok ikke ville være helt tilfreds hvis hun sagde at jeg var 5 cm. åben.

Hun sagde at jeg var fuldt åben,10 cm. og bare skulle begynde at presse,og jeg er jo typen som gør hvad der bliver sagt;) så “tvebak” lå på min mave 19 min. efter og kl. præcis 02.59;))

imellem tiden var ungerne i opholdstuen med HOLD FAST chr. forældre og mine forælder og svoger, og de ventede forventningsfuldt alle sammen,heldigvis ikke så længe;)

blev syet med 3 snoldede sting,det ene en rettelse fra min første fødsel,jordemoderen synes at jeg så lidt skæv ud dernede og mente at jeg ville blive kønnere hvis hun lige gav den gamle skade et ekstra sting. hi hi,så nu er jeg altså super køn dernede;))

“tvebak” var, som jeg hele tiden har sagt,en lille bette tør mand.. han vejer 2568 gram og er 49 lang… han har ikke et gram fedt på sin lille krop,og huden er helt løs,han har åbenbart ikke taget helt nok næring til sig,men har klaret sig fint og er selvfølgelig verdens skønneste lille dreng siger forældrene;)moderkagen var også meget lille:)

har har lært et sutte godt her til eftermiddag,så det hele skal nok komme til at køre på skinner med ham. vi skulle blive på fødegangen til kl. 9.00 da de ville tjekke hans blodsukker 2 gange inden vi tog hjem,men det ser fint ud;)

så alt er i den fineste orden med ham;)

vi er vildt lykkelige og dybt forelskede i ham allerede,og det samme gælder resten af familien;)

Nu skal han bare tage på og blive den tykke dreng;)

Men det skal nok komme til ham;)

og tøser… dejligt at være online igen,og endnu engang skal i have tak for jeres opbakning og alt jeres hepperi;)

kh anett,nu mor for fjerde gang óg det er bare det dejligste i verden:)

marabou4marabou4
    Medlem

Weeeee, jeg sidder her og smile og snøfter!!! Det var da noget af en drømme-fødsel Anett, FEDT for Jer, og STORT tillykke med Tvebak.

Og hvor VILDT med den jordemoder der bbare SÅ gerne ville være der til din fødsel. Sikke et menneske.

Pyha, jeg er helt forpustet. Men lækkert at alt er som det skal være, og at I alle har det godt 🙂

Knus

Anne

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Tillykke Anett

Det lyder da helt fantastisk. Det var da en hurtig omgang. Dejligt I har det godt alle sammen:-)

Og det var så dig som fik barn først i aug. gruppen…

Knus Anne-Mette

mybabylovemybabylove
    Medlem

Ups stavefejl – der skulle selvfølgelig stå “Kære Anett” – sorry

Kh Anita

morigen4morigen4
    Medlem

så kom du alligevel først, skarpt efterfulgt af mig 🙂

Sjovt som vi følges ad. Min pige er også en lille mus på 49 cm, dog vejer hun en smule mere, 2660 g men vi følges da ret pænt ad.

Kh Camilla, nu også mor til 4

anittasbanittasb
    Medlem

TILLYKKE…..

Det var sørme også på tide at vi hørte noget – blev jo helt nevøs…Jeg har bare været inde og tjekke X antal gange idag for at se om der snart var nyt fra dig ;.)

Det var rigtig dejligt at læse en August fødselsberetning – nu føler man virkeligt at det nærmer sig….og så er du jo dygtig til at skrive så levende, at man næsten føler man er der…

Dejligt at du havde en god jordemor…det er bare så vigtig

Endnu en gang TILLYKKE, TILLYKKE, TILLYKKE

Kh Anitta 35+3

CountrymumCountrymum
    Medlem

Kæreste Anett

Sikke en dejlig fødselsberetning at komme hjem til. Nøj, hvor sejt at du blev hjemme til presseveer, det gjorde jeg også sidst, men det gør/tør jeg ikke igen.

Jeg kan levende forestille mig hele familien siddende i venteværelset ;-), det er sgu også imponerende at du orkede så mange omkring dig lige efter fødslen.

Godt at han kom ud til jer så han kan få lidt af mors guf og lidt sul på kroppen. Nu er det spændende om han kommer til at hedder Tvebak Sonne?

Fantastisk at jordemoderen dukkede op midt om natten, hun må da også have følt den gode kemi, sikke en dejlig kvinde!

Nyd ham og godt at du kunne åbne ballet!

Kærlig hilsen Gitte, som sikkert først føder 23.08……………

anakmananakman
    Medlem

Stort tillykke med lille Tvebak.

Fantastisk hæsblæsende beretning, det lyder som en forholdsvis hurtig og nem fødsel.

Ana

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

ahhhh forløsning på alle måder. Tak for en dejlig update 🙂

Et kæmpe stort tillykke Anett med jeres lille supermand. Sikke en lynfødsel det endte med at blive til sidst – eller måske i virkeligheden bare godt timet af dig 😉 Synes at du er super cool, sådan at vente til sidste øjeblik og så i øvrigt stadig have overskud til at få samlet hele heppekoret på fødegangen 🙂

Kan ikke vente til at se ham på foto, så du må have datteren igang, når du får overskud 🙂

Knus og tillykke igen

Fra Signe, der ligesom Anne fælder en lille glædeståre og i øvrigt nu (endelig) kan lægge sig til at sove, nu hvor Tvebak er annonceret 🙂

mybabylovemybabylove
    Medlem

Kære Anette, et stort tillykke med jeres lille tvebak. Sikke en skøn fødsel – må have været fantastiske, bare at sidde der i stearinlysets skær på terassen mens resten af familien sover, og mærke at det hele skrider frem. Lyder som en skøn jordemoder du fik dig, dejligt når begge parter mærker kemien.

Tillykke med fødselsdagen lille tvebak, glæder mig til at høre mere om dig.

Knus Anita 35+0

Anonym
    Gæst

Tak til jer alle endnu engang;)

Ja,så er der 2 august babyer i hus,så nu kan vi bruge alt vores energi på at bakke op om jer andre…

I skal bare glæde jer,men det ved i jo allerede mange af jer:)

jeg fik bestemt den drømme fødsel jeg havde ønsket mig,den vil jeg altid huske….

Det er så mærkeligt og stadig meget uvirkeligt at have fået den lille mand,selvom man har prøvet det hele 3 gange før er det stadig et lige så stort mirakel denne gang,vi ser bare på ham hele tiden og han får såå mange kysser;)

Jeg vil se om datteren kan hjælpe mig i morgen med at sætte en masse billeder ind på bloggen. Tror dog at vi bliver oversvømmet af gæster igen i morgen,hvis jeg ikke tager meget fejl..

og så render man sgu også rundt og rydder op efter dem:( men ,det er bestemt også hyggeligt;)

nå,men jeg må vist hellere snart tage mig en lur,den lille og frederik ligger her på terrassen og sover sødt,man burde jo få sig en god skraber mens tid er. vi har kun sovet to små lurer af ca. 20 min. på fødegangen,men man kører ligesom på nogle ekstra resourcer når man har fået spædbarns kuller;))

sov skønt alle mand;)

kh anett…

oktober78oktober78
    Medlem

Stort tillykke med den bette mand – ja han var sørme da ikke så stor:) Vores den store dreng vejede også kun 2690, og havde heller ingen fedt på kroppen da han blev født – der er sgu lidt fugleunge over dem i den størrelse:)

Men skønne det ER de bare uanset størrelse:)

Kh. Pia 16+3 med nr. 3

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Stort tillykke med lille tvebak,

Skøn beretning af din fødsel. Total overskudsagtig. Det vi alle håber på.

tror nu ikke jeg kommer til at følge dit eksempel lige med det samme, lillepigen har i hvert fald ikke vist tegn på at hun snart vil ud. På trods af Tivolitur og hovedrengøring, så er har der været en ufattelig ro i min krop siden i går morges. SÅ de der plukveer var vist bare til pynt.

Igen stort tillykke med lillemanden.

Kristina 38+2

mamawittmamawitt
    Medlem

Ja, jeg fik jo lige øje på, at du var ved at føde online:D så jeg er glad for at læse om den lykkelige slutning på føljetonen. Super sejt gået, Anett og tillykke med den lille mand.

Glæder mig til at smugkigge billeder:)

Kh Mette

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.