Alenemor….

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    mallehonmallehon
    Medlem

….det umulige er sket….

Jeg er simpelthen begyndt at se en jeg har mødt. Det er stadig super nyt ( læs: 2 uger) og jg aner ikke hvad jeg skal synes om noget som helst. det korte af det lange er at det er dejligt med noget mor-omsorg og han er super sød, omsorgsfuld og gør mig glad.

Hvordan gør man lige det her når man er alene mor og har børn det meste af tiden. Den store dreng har heldigvis været nogle dage hos sin far, hvor vi har kunne ses, men er nu hjemme igen og har mødt ham 2 gange ( hvor vi har sets som venner – ingen kys eller lign). 

Hvis vi skal ses er jeg nødt til at finde en løsning, men hvordan passer jeg påmine børn i dette cirkus ( han har også børn, men ser dem kun hver anden uge, så han venter selvfølgelig med at sige noget) 

Jeg synes ikke det vil fungere or mig at bare at se ham de dage hvor jeg ikek har den store. Jeg ser det heller ikke som en løsning at han kommer efter puttetid og går inden de står op ( den store står nemlig nogle gang op om natten, og jeg vil helst ikke skabe mystiske situationer).

Jeg har overvejet at forælle at jeg synes at han er rigtig sød lige nu og derfor gerne vil bruge tid sammen, men måske synes jeg at han er rigtig dum om en uge eller en måned. Men jeg kan mærke at jeg er ude i en noget for noget og hvis han ikke siger noget ( hvor kommer den fra, for det er jo en anden situation) 

Hvilke overvejelser har andre gjort og hvad er de endt op med at gøre? 

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

gik der før mine drenge mødte min kæreste. Og i flere år begrænsede jeg samværet når drengene var hjemme, så vi også havde meget tid uden min nye kæreste. Vi har stadig dage uden min kæreste, da jeg har valgt ikke at flytte sammen med ham endnu selvom der efterhånden er gået over 4 år.

Det første halv år var det sådan når det kunne lade sig gøre. Efter de var lagt og så bare tpar timer. Og så selvfølgelig når der ikke var børn.

Der  er sikkert mange løsninger.

Bella

acinchinaacinchina
    Medlem

Hvor er jeg bare glad paa dine vejne! det lyder bare saa godt!

Hvis jeg var dig ville jeg ikke sige noget som helst. Ikke goer noget ud af det men feje det hen hvis de spoerger. Nok lade vaere med at kysse for meget mens de ser paa det 😉 og saa ville jeg faa Matis ud af sovevaerelset ASAP!

Jeg ville ogsaa lade ham komme naar det passer DIG og ikke kun om aftenen efter sengetid og inden de vaagner. Altsaa se ham naar drengene er vaagne, spiser med til aftens mad mm. Spoerger Matis om I er kaerester eller hvorfor han er der saa meget siger du at han er ven af huset og at du godt kan li at han er der. og saa skifte emne…

Gaar det ikke saa og de spoerger hvorfor xxx ikke kommer mere siger du bare at i ikke er venner mere. og saa skifter emne til noget andet. Du behoever da ikke  sige noget som helst med mindre de spoerger.

Jeg ville klart se ham saa meget som DU har lyst til saa maa drengene  accepterer at saadan ser verden ud nu og maaske er den en helt anden imorgen… Jeg tror det vigtigste er at de kan se deres mor er glad og lykkelig.

/AC

SmoothieSmoothie
    Medlem

Ja, det er jo nok en sag, der er mange meninger om – og min er nok ikke populær og helt efter bogen ;O)

Frederik mødte Rune meget brat, da vi grundet de ydre ‘omstændigheder’ var nødt til det efter et par uger (jeg havde pludselig ikke noget sted at bo og fik lov til at bo hos ham)

2 måneder efter vi mødtes, var jeg gravid med Gustav. Og her knap fem år efter har vi nu Gustav på 4 (om en uge i hvert fald) og Oskar, som fylder ét år om en god uges tid ;O)

Det var absolut imod alle ‘regler’, heldigvis var forholdet så ét der holdt, så Frederik ikke endte med at møde en masse forskellige – havde omstændighederne været til det, ville jeg heller ikke have introduceret ham for Rune så tidligt, men man kan jo komme i situationer, hvor det er svært at undgå (som med dig, der har børn hjemme faktisk hele tiden + 6-årig der står op om natten)

Jeg vil blot sige: gør hvad din mavefornemmelse siger dig er rigtigt – der er ikke noget rigtigt eller forkert mht. hvornår ‘husvenner’ skal introduceres for børnene.

Rikke

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Det lyder skønt Marlene:)

Jeg har jo ikke situationen til give gode råd, men tænker at du skal svare på de spm han stiller og give ham alderssvarende korte forklaringer – altså læner jeg mig nok ret meget op af det AC foreslår.

Held og lykke med det hele.

Knus Christina

tanteettetanteette
    Medlem

Synes også AC’s foreslag lyder realistisk og godt! 🙂

Og hvor er det dejligt for dig!!!

KH Henriette

ingefdingefd
    Medlem

Hej Marlene,

det lyder jo spændende 🙂 Og hvorfor skulle det dog være umuligt 🙂

Jeg er sikker på, at du bare skal gøre det i det tempo, som du syntes er rigtigt.

Knus

Inge

mallehonmallehon
    Medlem

Tusind tak for input.

Det har givet lidt at tænke over – dejligt med lidt meningsudveksling, når man nu mangler nogle at sparre med om alle de valg der skal tages stilling til.

God Sommer til alle

Toga2Toga2
    Medlem

Nu er det lidt lang tid siden, du har skrevet det her… men svarer lige alligevel 🙂

Jeg har jo selv været i samme situation – et par gange. Mine unger har mødt en del af mine kærester (4 stk ca) og bare blevet præsenteret for dem som venner. På samme måde som de møder dem, der jo bare er mine almindelige venner…Dvs at vi ikke har kysset osv foran børnene.. jeg har ikke tænkt så meget over det… Hvis der har været overnattende gæster, så har det selvfølgelig været når de var trygge ved ham, og så har jeg bare sagt at XXX sover her i nat. Jeg har ikke gjort så meget ud af det og man er NØDT til at ses en masse i starten for at finde ud af om det er noget jo… 🙂

Så spring ud i det:-)

Hilsen Tina.

Ninna333Ninna333
    Medlem

Hej Mallehon.

Hvor er det dejligt, at du har mødt en… Jeg giver AC ret… Det er dig, der skal vurdere, hvornår han er der. Der er ikke nogen grund til at gøre et stort nummer ud af det. Så gør Matis det nok heller ikke.

Hislen

Ninna

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.