Reality check!!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    marabou4marabou4
    Member

Ja, så er jeg kommet hjem fra JM. Jeg har fået en ny, da den anden har fået nyt job. Hun virker rigtig sød, og går lige til sagen; det kan jeg godt lide. MEN hun var fuldstændigt forfærdet over, at lægen jeg var til samtale med, nærmest havde lovet mig en vandfødsel, og havde skrevet det ind i min fødselskontrakt.

DEN går ikke, når man tidligere har fået KS, for så skal man overvåges nøje pga risiko for ruptur af arret. Jeg må gerne komme i vand à korte perioder, men INGEN fødsel. Det er ok med mig, og fedt at hun sagde det nu, så jeg ikke fik sat mig selv op til en romantisk (smertefri tihi) vandfødsel, for så bare at få at vide på dagen, at det ikke kan lade sig gøre.

Desuden var hun meget striks omkring, hvornår jeg skal komme til fødegangen, igen pga arret og risikoen for ruptur. Når veerne er regelmæssige, og der er 5 min i mellem dem, så skal vi være på vej.

Men ellers er alt fint, den lille står ikke fast, og hun siger, at den stadig har god plads derinde, så de kolbøtter jeg mærker, er reelle nok. Dog vender hovedet nedad. Hun skønner den til at veje 2400 g.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds 🙂

Anne

Anonymous
    Guest

lækkert med et godt jordemoder besøg:) tænk hvis du først havde fået det med vandet af vide mens du havde veer:(( totalt nedtur…

jeg kan faktisk bedst lide de lidt “strenge” jordemødre… altså alt med måde tak.. men jeg føler mig bedst tilpas hvis hun er godt garvet,med maaange fødsler bag sig,og så en god portion humor;)

hende som undersøgte mig på hvidovre i torsdags hun var den type,godt rillet i ansigtet,og hun underholdte mig med at min livmoder nok var godt slap,ligesom en ballon som var blevet pustet op flere gange,jeg var flad af grin,hun sagde det selvfølgelig med glimt i øjet… så en lidt skrap tante til mig tak…

vægten lyder da også perfekt;) så kan da godt forstå at du er glad:)

tænkte lige på: er du stadig i tvivl om det er en dreng eller pige du har i mavsen? er det noget som “fylder” hos dig?

kh anett 36+5

marabou4marabou4
    Member

Haha Anett, ikke noget fedt billede med den der ballon, men det er jo nu engang sådan naturen er 🙂

Jeg kan også godt lide dem der er kontante og har humor. Ikke for meget føleri!! Hende vi havde til Jeppes fødsel, kaldte min mand og jeg for “Lotte Heise Light” -hun var bare så skarp og lidt skrap, det var lidt som at være med i et stand-up show, men uden at være FOR MEGET (derfor “light”) 😀

Jeg er stadig i tvivl om kønnet, men de har garanteret ret 😉 Det fylder ingenting for mig, det eneste jeg tænker er, at jeg ikke kan bruge oplysningen til noget, og at det er lige meget, for vi køber alligevel ikke kønsspecifikt tøj og udstyr. Jeg køber 1 sæt tøj til den lille, og tænker, at den nok overlever, at være iklædt grønt, blåt eller brunt tøj det første døgn, den kommer alligevel til at arve en del af Jeppes tøj 😀

Anne, 34+5

CountrymumCountrymum
    Member

Så var jeg også til jordemoder/ reality check.

Alt var fint, men det er en stor baby, hun skønnede ham til 3000 gram idag hvor jeg er 34+6, men jeg regner også med en slutvægt omkring de 4000-4200 gram.

Jeg sagde at vi herhjemme havde joket lidt med at jeg ikke tager fra sygehuset hvos jeg mener at være i fødsel (med sidste fødsel i tankerne) og min sagde i sjov at de jo kunne indlægge på pt. hotellet. Det sagde jeg til jordmeoderen. Hun tog det helt alvorligt, og sagde at det kunne jeg godt blive – de vil gøre alt for at jeg får en god oplevelse!

Vægten siger +14 kilo, og jeg har en del vand i kroppen.

Han har hovedet nedad, står ikke fast men inden for bækkenet alligevel, og derfor tror hun han bliver ved med at vende med hovedet nedad.

Jeg er vanvittigt forpustet og utng, men blodtrykket er super 105/70 og det er nok bare masser af baby der fylder op under lungerne.

Næste jordemoderbesøg 03.08.

Kh Gitte 34+6

Anonymous
    Guest

hej gitte:)

sikke en flot størrelse han har;) herligt sundheds tegn;)

det er da super at de tager dig så alvorligt ang. hurtig fødsel,så føler man sig virkeligt i gode hænder…

min massør (som jeg jo var hos igår) hun fødte sin tredje på havegangen på vej ud til ambulancen!!!!! totalt vildt!!!!

det vil sige at hovedet kom ud mens hun stod på fliserne,og så bar de hende op på båren og den ene ambulance mand hev kroppen ud uden at hun havde en VE!!! hun sagde at hun var tæt på at tæve ham lige der!!        

han var meget ung,så har sikkert ikke læst på lektien… men alt gik godt..

men sådan et forløb er der vist ingen af os som ønsker,så ind på hospitalet med dig så snart der er optræk til noget;)

jeg tror også at jeg vil ringe til min jordemoder ang. en lidt hurtigere tid, hende vikaren jeg var hos sidst gav mig først en tid 5/8 og da jeg talte med mig egen i telefonen sidst,synes hun at der var for længe til. men vi glemte så at aftale ny tid…

jeg har kun været hos jordemoderen 3 gange i denne graviditet,har en fornemmelse af at i andre har været mere afsted,har i det???

kh anett 37+0

CountrymumCountrymum
    Member

Hej Anett

Ja, jeg synes også det er en stor baby, men tænker også at det er sundt og godt, de andre har været skønne og runde med deres 3950 og 4215 gram.

Jeg føler mig rigtig tryg ved Skejby, og glæder mig. Jeg tror jeg har været ved jordemoder 4 gange indtil nu, og kan komme 2-3 gange mere. Næste gang i 38. uge og igen i 40. uge.

Jeg vil også til massør, det kunne være himmelsk,ligger du på siden?

Kh Gitte 35+0 

Anonymous
    Guest

hej gitte:)

min massør har en graviditets madras,specielt konstrueret til os med maver;)

helt mærkeligt at kunne ligge på maven igen.. lææænge siden…

der er et fint hul til mavsen i den og en blød pude i bunden af hullet,så man ikke føler at den bare hænger og dingler;).. der er desuden også hul til brysterne,så det er helt igennem behageligt;)

spørg om de har en sådan maddras,det er ret vigtigt,jeg har prøvet da jeg ventede frederik at være til en massør hvor jeg skulle ligge på siden,og det er slet ikke behageligt:(

håber du finder en rigtig god en,du vil elske det;)

kh anett 37+0

marabou4marabou4
    Member

Dejligt du fik snakket med din JM om det tidligere forløb Gitte, så kan der komme lidt ro på. Det er egentligt sjovt, som det kan komme bag på os, at de tager os alvorligt, men hvor er det betryggende at de gør det. Og selvfølgelig gør de det!!

Og så er det godt at høre, at det er en solid lillebror I får ud. Og når de 2 andre også har været gode stærke babyer, så kender du det jo 🙂

Anett jeg har også kun været ved JM 3 gange, og i den brochure jeg fik fra JMcentret stod der, at 2. og flergangsgravide kun fik 3 besøg, men er så vist blevet bedre. Jeg skal igen den 2/8, og så må vi se, hvor mange gange mere det bliver til 🙂

Jeg fik et gavekort til massage af min mand i julegave, og besluttede mig for at gemme det til min barsel. Det skal bruges i næste uge!!

Anne, som så må være 35+0

Anonymous
    Guest

jep Anne) 35+0 er du idag,nu har selv jeg styr på det;)

øv,jeg vil også flere gange til jordemoderen,bare fordi at vi er såkaldt garvede,vil vi da ikke gå glip af noget:))

det er bare en lækker gave at få (massage)…

du er da gået på barsel nu ikke? eller husker jeg helt forkert?

kh anett 37+0

marabou4marabou4
    Member

Jow jow Anett, jeg barsler helt vildt!!! Sidder lige nu med benene oppe, computeren i skødet, pålægschokolade på brødet, kaffe i koppen, læser lidt nyheder, og funderer over, om jeg skal bevæge mig ud i verden i dag 😉

Du må nyde din fridag 🙂

Anne

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.