Hvordan mon baby vender?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvordan mon baby vender?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    CountrymumCountrymum
    Medlem

Jeg tænker en del på det og prøver at gætte/mærke, men det er dælme svært. Har helt sikkert et hoved eller en lille numse under ribbenene, og nogle ben der de sidste mange dage har sparket mod min højre side. Jeg prøver at gætte lidt ud fra baby’s hikke, det mærkes helt tydeligt nederst i maven, tror I så han har hovedet opad eller nedad???

Mit gæt er at han sidder op, men det føles smatidig som om noget er langt nede i bækkenet når jeg skal bukke mig fremover…….

Kan I mærke hvordan jeres vender?

Skal til jordemoder på tirsdag, hun kan jo nok mærke det.

Kh Gitte 34+1

Fidus2010Fidus2010
    Medlem

Jeg var ved jordemoder igår og hun sagde at baby næsten stod klar med hovedet nede i bækkenet, sidst jeg var ved læge og jordemoder stod den også med hovedet nedaf, men ikke helt så tæt på. -men havde jeg ikke været afsted ville jeg ikke have en ide om hvordan baby stod og har ikke kunne få fat i f.eks. en fod eller noget som nogen beskriver de har prøvet.

Jeg har numsen i højre side og benene bevæger sig i venstre side og op ved ribbenene også derovre og flere gange har vi lidt en kamp om hvor meget der skal fyldes der for jeg synes ikke det er så behageligt. Men jeg får ikke helt lov at bestemme. Når jeg ligger ned er der livlig aktivitet både i højre og venstre side tror den både sparker og slår eller i det mindste strækker sig.

I uge 29 målte jordemoderen min mave til at være 31 cm, i uge 32 målte lægen maven til at være 34 cm og i går i uge 35 målte jordemoderen maven til at være 32 så den er blevet lidt mindre men hun mente ikke vi skulle bekymre os om det, for 32 er lige midt på kurven og nu er det jo ikke den samme som har taget alle mål og hun vurderede også baby til at være omkring de 2500g så det var jo dejligt, for jeg frygter lidt der kommer en kæmpe baby eller barn i stedet for en baby på de der 3500-3800g. Men nu får vi se.

Nå nok for mig for denne gang.

Knus Anne-Mette 35+2

Anonym
    Gæst

hej gitte:)

min lille fyr ligger dybt nede med hovedet,hans ryg ligger langs min højre side og sådan har han ligget et godt stykke tid,han skulle ligge fast nu siger de kloge;) jeg kan heller ikke napse en fod,men kan tydeligt nusse ham langs med ryggen,og det gør jeg mange gange dagligt…

spændende hvad din jordemoder har at sige på tirsdag,jeg tror at din bebs ligger med hovedet nedad,da min også hikker meget og det mærkes tydeligt helt nede ved skambenet mod højre;)

kh anett 36+1

CountrymumCountrymum
    Medlem

Hej Anett

Tak for din beskrivelse af din baby’s hikke, for så tror jeg faktisk også han ligger med hovedet nedad. Jeg synes ikke jeg kan få fat i en fod, men jeg kan tydeligt følge den langs maveskindet, det  kunne jeg heller ikke de andre gang, så det er lidt sjovt.

Kh Gitte 34+2

Anonym
    Gæst

hej gitte:)

ja,man kan bedst lide når man ved at de vender den rigtige vej:) så har man da ikke det at spekulerer over;) jeg er nemlig god til at finde på ting at bekymre mig over;) smadder irriterende altså,men nu skal det være slut med det…

kh anett 36+2

marabou4marabou4
    Medlem

Jeg synes min tager nogle ordentlige tumleture engang i mellem, altså så hele maven ryster.. ikke bare lidt, men temmelig meget. Tror I stadig de kan slå kolbøtter derinde?

Jeg har enormt svært ved at mærke hvordan den vender, men jeg skal til JM i morgen, så jeg håber også på lidt klaring 🙂

Anne

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Min lille bandit har helt sikkert ikkke vendt sig endnu, men der er også længe til termin endnu. Storebror vendte sig meget sent og jeg var faktisk begyndt at forberede mig på hvad der skulle ske, hvis han ikke vendte sig. Jeg har fået at vide at der er masser af fostervand denne gang (det var der også sidst), så jeg forestiller mig at han vender sig sent ligesom storebror. det er både godt og skidt, for jeg kan tydeligt huske hvor ondt det gjorde til sidst, da Nikolaj vendte sig rundtt derinde 🙂

Signe 31+5

Hopla83Hopla83
    Medlem

Min ligger med hovedet ved navlen og deromkring, og mærker sparkene nederst i livmoderen (giver en skøn tissetrang hver nat). Sidst jeg var til jordemoder, sagde hun at den gerne skulle have vendt sig til omkring uge 36, ellers vil de prøve at begynde og vende den. Jeg håber den lille fyr eller pige selv finder ud af det inden da, så vi ikke skal til sådan noget!

Kh Mette (34+6)

elin_melin_m
    Medlem

den lille bebs, og så se at få sig vendt 🙂

Men det er lige omkring den tid du er nu, at min den også vendte sig, og jeg var slet ikke i tvivl den aften det skete, mærkede tydeligt at det bare væltede rundt i maven, jeg fik det rigtig dårligt, måske fordi den trykket på nogle vitale indvolde, og dagen efter kunne jdm. konstatere, at den stod med hovedet nedad.

Men kan godt huske bekymringen over, om den nu også får sig vendt, og skal man til at overveje sædefødsel? Håber snart du får en ordentlig omgang røre i maven…

Elin 38+5

Anonym
    Gæst

hej mette:)

jeg håber også at din spunk vender sig af sig selv,som elin skriver er der stor chance for at det stadig sker af sig selv,så tror ikke du skal være bekymret;)

kh anett 37+1

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.