Af med sutten?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    puffelinepuffeline
    Medlem

Hej (hvis der stadig er nogen, der kigger herind)

Er I begyndt at tage sutten fra jeres poder? Jeg synes ikke rigtig tiden er inde, men hvornår er den egentlig det? Thea blev storesøster for 4 måneder siden, vi står overfor en flytning og børnehavestart i oktober, så jeg hælder mest til at vente til november/december, når der er faldet ro på…

Hvad har I gjort/tænkt jer at gøre?

Hun bruger kun sutten, når hun skal sove eller har slået sig meget og  i sidstnævnte tilfælde afleverer hun hurtigt igen, når hun er ovenpå efter uheldet.

Og endnu mere vigtigt – hvordan har I gjort det/tænkt jer at gøre? Har lige læst et sted, at man ikke skal belønne med en gave, men sjovt nok var der ikke angivet en alternativ metode…

Hilsen Puffeline, som altså stadig ikke kan lide dette nye steds udseende og funktioner – tilbage med det gamle netdoktor!

ChathrineChathrine
    Medlem

Jeg har ingen ide.. Jeg står midt i en grum skilsmisse så jeg synes måse ikke at jeg har overskudet eller hun skal ha fjernet hendes tryghed lige pt. Men synes at huske tandlægen sagde noget med når hun blev 3 skulle man begynde, så vi har et par måneder at løbe på endenu..

puffelinepuffeline
    Medlem

Øv – Chathrine –  det lyder ikke spor rart. Håber, at I kommer nogenlunde helskindet ud af det, selvom det lyder til at være slemt lige nu.

Ang. sut:

Min tandlæge sagde, at det skulle være nu, men jeg tror, at det er længe længe siden, han har haft små børn. Jeg tror vi venter til engang i november/december efter børnehavestart.

Puffeline

mugelvigmugelvig
    Medlem

hejsa,

længe siden jeg overhovedet har skrevet noget, men her kan jeg godt byde ind. 🙂

Vores dreng har været uden sut nu i 5 uger, vi var så heldige at han skulle have en lille fætter i maj måned. Så her aftalte vi med min storesøster, af deres dreng Emil skulle have dem i fødselsgave, vi har gjort meget ud af i måneden op til, at forberede ham på at sutterne skulle videre til den ny baby. Jeg tror ikke han ville have reageret lige så positivt på det, hvis vi bare havde taget dem fra ham. Han har kun spurgt til dem nogle få gange, men vi har hver gang kunnet sige at dem havde hans lille fætter, og det har han fuldt ud accepteret. Jeg er glad for han er kommet af med sutten, det tror jeg også hans tænder er, han havde nemlig fået en suttetand, som nu er ved at komme ordentlig ned. 🙂

Han har ligesom din pige også kun været vant til den ved sovetidspunkter og hvis noget gjorde virkelig ondt.

I har ikke en kommende baby i omgangskredsen som kunne overtage dem?!? Eller et suttetræ, eller sende dem til suttefeen?!?

Jeg skal ærligt indrømme at vi gav ham en gave, cirka 2 uger efter vi havde afleveret sutterne, så tror egentlig mere han bare tænkte at det var fedt at få en gave ud af det blå, tror ikke han har koblet det til at sutterne var afleveret, selvom han fik det fortalt.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald min erfaring med sut.

mvh mugelvig 

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Puffeline

Mikkel er lige kommet af med sutten for ca. 2 måneder siden, og jeg vil da gerne røbe hvad vi har gjort … Selvom det i følge alle de kloge er yderst upædagogisk 🙂

Vi begyndte at snakke med ham om at han nok snart skulle sende sutten til julemanden (gør vi her hos os) og til gengæld måtte han ønske sig liiiige det han ville i gave af mor & far. Til at starte med ønskede han sig en ny sut, og vi vurderede at han så nok ikke var helt klar. Snakken gik over noget tid og vi fik dagplejen med på at snakke med ham om at skulle af med sutten. Så en dag da jeg hentede ham sagde DP at han hele dagen havde sagt at han i eftermiddag skulle sende sutterne til julemanden og så skulle han have Lynet McQueen med racerbane i gave. Da vi kom hjem stak knægten i et hyl, hvorefter jeg spørger hvorfor han hyler. Dertil svarer han at han jo skal sende sutterne til julemanden og det kan faktisk kun gå for langsomt. Frem med en stor kuvert, drengen samler ALLE sutterne og putter i den. Derefter kørte vi i Fætter BR og købte Lynet McQueen med racerbane, videre til nærmeste postkasse og Mikkel smed selv kuverten med sutterne i og væk var de. Selvfølgelig har han været ked af det og savnet sine sutter når han skulle sove, men det varede kun 2 aftener så var det ovre. Så mest af alt tror jeg at det er et spørgsmål om at tage beslutningen som forældre, og hvis det så kan lette det for barnet at blive belønnet med en gave… Så er det OK i min verden ( men jeg er heller ikke særlig pædagogisk korrekt !)

Knus

Mette & Mikkel … som også savner det gamle Netdoktors Babyklub

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.