Inviteret til tyrkisk bryllup – skal/skal ikke?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Inviteret til tyrkisk bryllup – skal/skal ikke?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    stiniistinii
    Medlem

et “lille” dilemma…

I går havde jeg et klassearrangement, hvor en tyrkisk far kommer og inviterer mig med til deres ældste søns bryllup…???

Det er til oktober og jeg vil få en skriftelig invitation en af dagene…

Jeg har kun haft lillebroderen siden februar og har ikke den store kontakt til forældrene. Jeg har set broren et par gange, når han har hentet i skolen.

Forældrene fortalte meget ivrigt og stolte om det forestående bryllup.

Jeg tænker…:

-jeg er egentlig nysgerrig og har lyst til at opleve et tyrkisk bryllup

-jeg kender ikke familien?

-jeg vil skille mig meget ud

-jeg vil sidde og føle mig meget alene- og alligevel vil jeg sikkert vække opmærksomhed. Ved hvor stolte de er ved sådanne bryllupper og der vil helst sikkert være flere der vil fortælle og snakke med mig?

-hvis vi havde været 2, der blev inviteret sammen, ville mit dilemma nok være mindre

-jeg kender efterhånden en del tyrkiske familier i byen og måske vil der være andre jeg kender – men det vil jo være umuligt for mig at finde ud af inden – med mindre jeg direkte spørger når jeg støder på nogle, om de skal til bryllup den dag…?

Hvad siger I? Skal jeg stikke dem en hvid løgn og sige at jeg skal noget andet? Ved at det absolut ikke er af pligt, men af lyst at jeg er inviteret med?

Bum-bum… tænke, tænke…

Kh Stine

acinchinaacinchina
    Medlem

du skal da til tyrkis bryllup…! Ingen tvivl om det! som jeg siger til Oscar det er jo kun de foerste 10 min du ikke kender nogen… efter 10 min kender du pludselig en hel masse.

Jeg er ret sikker paa at man ikke sidder til bords i 6 timer og hoere paa taler i timevis – jeg er ogsaa ret sikker paa at det er deres kultur at man inviterer laeren.  Jeg har en fornemmelse af at det ikke er 20 mand der sidder intimt til en middag men mere 150 til noget buffe og dans hvor man render undt mellem bordene og ingen laegger maerke til at man pludselig er blevet usynlig!

Og saa googler du what to bring to a turckis wedding og what to where to a turckis wedding saa du ikke fuldstaeendig falder igennem og skulle det ske saa maa du bare huske paa alle de kioskejerer som dagligt goer…

/AC

nilla1969nilla1969
    Medlem

Jeg synes du skal tage med :-)) Jeg tror ikke på at du kommer til at sidde og blomstre alene – jeg tror det bliver en skøn oplevelse 🙂

knus, Pernille

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

Tyrkerne er meget åbne omkring bryllupsfester og inviterer meget bredt. Såvidt jeg er orienteret, så giver man et bestemt beløb i cash.

Jeg har engang været til et indisk bryllup – det var en kæmpe oplevelse.

Bella

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Det er virkelig et af de steder hvor vore forskellige kulturer støder sammen. I Tyrkiet er det kutyme at invitere læreren og andre professionelle med til festlige lejligheder. Her i DK passer enhver sit og det virker underligt at invitere andre end familie og venner. 

Jeg synes du skal med, med mindre du kommer i karambolage med div. personalepolitiske retningslinier, der foreskriver at du ikke må. Eks bliver det sidestillet med at modtage gaver i kraft af tjenesten m.m. Jeg synes du bør drøfte den med din leder eller med dit team, hvis du arbejder i team. 

Glæder mig til update. 

Trine

tanteettetanteette
    Medlem

Jeg sankkede i går med mine kollegaer om det. Og de fleste af os ville diske op med en undskyldning og sige nej tak. Jeg synes også personligt, at det på en eller anden måde er for tæt på. Jeg kan på mange måder godt li’ at der er lidt privatliv,- netop fordi jeg er lærer.

Men synes på den anden side set det ville være spændende at komme med,…

Er MEGET i tvivl om, hvad jeg ville gøre??

KH Henriette

stiniistinii
    Medlem

Tak for jeres svar…

Jeg har ikke snakket med min leder – men med mine kolleger. Tror ikke der er retningslinier om at jeg ikke måtte tage med – men vil da lige høre efter ferien.

Jeg synes det havde været noget andet hvis det var i bh, hvor jeg ville have været tættere på familien på en helt anden måde. Jeg ser max forældrene én gang om ugen og har kun haft eleven siden februar. Og har jo lige sagt farvel til dem igen… Dvs skal fortsætte med klassen i billedkunst og musik.

Men det ser ud tl at jeg faktisk slet ikke behøver bekymre mig om hvad jeg skal gøre. Kan nemlig se at det er samme dato, hvor vi arrangerer gl.klassefesst med folkeskolen :/

Men jeg er ikke i tvivl om at det ville være en super oplevelse – men ville så også gerne have haft en jeg kunne følges med og dele oplevelsen med.

Kh Stine

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.