Babysprog

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    minimuminminimumin
    Medlem

Har I hørt at alle babyer åbenbart taler det samme sprog? 

Fik sendt link til det her interview hos Oprah 

http://video.google.com/videoplay?docid=4052428020269668962&hl=is# 

Priscillu Dunstan mener at alle babyer siger de samme fem lyde – i starten af gråden – som alle betyder noget bestemmt. 

Neh – Jeg er sulten 

Owh – Jeg er træt

Heh – Jeg har det ikke godt – for varmt/ brug for ny ble etc. 

Eairh – Ondt i maven

Eh – Brug for at bovse

Interessant…? 

XmarenXXmarenX
    Medlem

Jeg så udsendelsen engang for hundrede år siden på kanal 4 – og det er da meget sjovt 🙂

I praksis syntes jeg dog at lydende kan ligge ret tæt på hinanden og Villads græd de første mange uger ikke ret meget (med mindre jeg var uendelig langsom til  at tage ham op), men gryntede og smaskede i stedet, når han havde brug for noget.

Så jeg syntes egentlig det er nemmere at orientere mig på Villads’ adfærd, end på hans gråd. Altså at han f.eks trækker benene op, når han har ondt i maven eller er urolig ved brystet, når det er tid til en bøvs. Ren ble giver ligesom sig selv (det kan jo for søren da lugtes!) og det tager jo heller ikke mange sekunder for en ammende mor at afprøve, om barnet er sultent, hvis ikke ihærdige blikke mod barmen og en lille tunge der stikkes frem hele tiden, skulle give mig et vink 🙂

Kobbel11Kobbel11
    Medlem

haha hvor sjovt, aya maria har netop altid sagt “neh” når hun er sulten 🙂 nogen gange er det mere “meh”. Har mistanke om, at ind imellem betyder det at hun vil tryghedssutte fordi hun er træt eller har ondt i maven. Men det er ret påfaldende, lagde tidligt mærke til det 🙂

vil prøve at lægge mærke til de andre også. Det er da fint med en lille rettesnor, så har man da noget at forsøge sig med 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.