Aalborg sygehus

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    anittasbanittasb
    Medlem

Hejsa alle sammen..

Jeg har termin den 24. august og skal føde på Aalborg sygehus. I 2006 fødte jeg en skøn lille datter på samme sygehus – og havde en rædsom fødsel, men et fantastisk barselsophold.

Desværre har meget jo ændret sig siden sidst – og jeg er faktisk pænt meget i panik over at blive smidt hjem samme dag. Det har jeg overhovedet ikke lyst til, og syntes at det er en skrækkelig tanke at skulle hjem så hurtig.

Jeg er godt klar over at jeg ikke behøver at være at være der i 3-5 dage, men hvis jeg bare viste at muligheden for et par dage var der, ville det gøre mig meget mere tryk.

Jeg har forgæves forsøgt at forklare min/mine jordmødre om min angst og om hvor meget at det fylder for mig – men det hjalp ingenting…det var sådan at reglerne var nu..

Dog kunne jeg da få en amme samtale hvor de kan visitere et par dages barselsophold, hvis de vurdere at det er strengt nødvendigt. Men det skulle jeg da bestemt ikke regne med, da mit amme forløb ved min datter var gået fint (ammede i næsten 1½ år).

Ja jeg ved godt at jeg er et bette pjok – og at det jo nok skal gå alligevel..men jeg kan sku´ikke gøre for det, og jeg er pisse bange for at skulle hjem så hurtig

Sååå hvem har overskud til at fortælle mig lidt om Aalborg sygehus, stort som småt alt info kan bruges.

Kh Anitta 30+1

Åh undskyld – I skal naturligvis alle have et stort tillykke med jeres små guldklumper..

morlinda30morlinda30
    Medlem

jeg syntes det er mærkeligt at der er så stor forskel på sygehuse… kan got forstå din angst jeg vil bestemt heller ikke hjem med min den lille vil gerne være der et døgn.. men de har jo helt andre regler åbenbart på roskilde sygehus, der må man være der den tid man har brug for det, det er bare så skønt, men jeg ville holde fast i at jeg ikke vil hjem og at du har behovet for at have en enkelt overnatning, i den sidste ende kan de vel ikke bærer dig ud af hospitalet,

knus linda 29+2

CountrymumCountrymum
    Medlem

Hej Anitta

Jeg kan ikke hjælpe dig med konkret viden om Ålborg sygehus, men jeg har født to børn og første gang ville jeg også være skrækslagen ved at blive sendt hjem nogle timer senere, men anden gang VILLE jeg hjem, de ville gerne have beholdt mig en nat, men jeg fik lov til at komme hjem. Det havde jeg heller ikke forestillet mig, men fødslen gik enormt stærkt, var kun på fødegangen i 9 minutter, og vores søn var bare så fin, suttede 30 minutter på brystet lige efter, og alt var fint.

Hvad handler din angst om? Ved du det? Hvis fødslen ikke går ukompliceret og der er noget med dig eller baby så bliver I jo ikke sendt hjem, kun alle de som føder ukompliceret og har friske børn kommer hjem. Man har jo nummeret til fødegangen eller barselsgangen med og skal jo ikke være alene.

Jeg synes det var skønt at komme hjem og opleve min dengang 3årige datter møde sin lillbror, se hendes reaktion, som var var temmelig afslappet og vågne i min egen seng, og bare tage hul på livet med vores søn derhjemme, det var rigtig dejligt. 

Er det mere selve fødslen der plager dig i tankerne? Hvorfor var din datters fødsel rædsom? Hvad gjorde barselsopholdet så godt? Måske hjælper det at fortælle det til os som ikke kender historien!

Kh Gitte 31+0, og mor til to.

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Hej Anita,

Jeg fødte min førstefødte på Aalborg Sygehus i 2008 og det var bare en rigtig god oplevelse. Jeg synes faktisk at hele graviditetsforløbet og fødslen var et godt møde med det danske sundhedsvæsen, hvor der blev taget tid til en, og det er den samme fornemmelse jeg har denne gang. Jeg glæder mig helt vildt til den næste fødsel og har kun gode forventninger til sygehuset. Godt nok er jeg som dig også lidt bekymret ved tanken om at blive udskrevet kort tid efter fødslen, især da jeg huser, hvor fysisk udmattet jeg var sidste gang, men som Gitte skriver, bliver man jo ikke udskrevet med mindre alt er, som det skal være.

Jeg havde den sødeste jordemoder sidste gang. En garvet kvinde, der gav os den ro og tid, vi havde brug for. Men jeg tror også at det meget er et spørgsmål om kemi og her var den heldigvis god 🙂 Jeg ville ikke lave noget om ved sidste fødsel og håber at kunne kopiere den denne gang.

Vi blev overført til patienthotellet og lå der i to dage inden vi selv valgte at tage hjem. Det var helt fine forhold, men man er meget overladt til sig selv, med mindre man opsøger hjælpen. Men det var rart at vide, at man med et tryk på knappen kunne tilkalde jordemoderen – vi fik bare aldrig brug for det.

Jeg var faktisk til den ammesamtale igår, og må indrømme at det var spild af tid for mit vedkommende. Jeg havde også fået stillet i udsigt at man måske kunne få snakket sig til et patienthotelophold, og den mulighed ville jeg gerne have haft, med henblik på at få amningen til at lykkes (det gik desværre ikke optimalt sidste gang). Men jeg var åbenbart lidt for afklaret omkring det med amningen, til at det blev aktuelt. Men set i bakspejlet var det nok også mest et ønske om at få ro til at koncentrere mig om den lille ny, og den ro må vi så bare finde herhjemme 🙂

Men hvis du virkelig er nervøs ved at skulle hjem er jeg sikker på, at de vil være lydhøre over for dig, så tal med dem og lad dem høre dine bekymringer. Nogle gange hjælper det også bare at få det sagt højt 🙂 Og skulle du efter du er kommet hjem, blive bekymret eller have spørgsmål, må man gerne kontakte patienthotellet, og der er også en fast barselsjordemoder på telefonen. Så selvom du er hjemme er du ikke helt alene 🙂

>Håber at du kunne bruge mine erfaringer 🙂

Signe 28+1

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.