Klassesammensætning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Klassesammensætning

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg skal lige høre, om der er flere af jer, der har fået oplyst kønsfordelingen i de kommende 0. klasser? Vi modtog i dag Mads’ klasseliste og der oprettes 3 0. klasser med 15-16 drenge og 7-8 piger i hver. Hold da op det er mange drenge!!! Er der virkelig så mange drenge i vores årgange eller er vi blot “uheldige” at bo i et område med mange drenge? Jeg kan godt nok ikke se nogen fordele ved det andet end at lærerne forhåbentligt er ekstra gearet til at håndtere drengene, så de ikke blot bliver larmende elementer. Og tænk at skulle have 16 drenge til fødselsdag….. Suk!

Marie

ingefdingefd
    Medlem

Hej Marie,

På Emils årgang var de i sidste uge 16 drenge og 21 piger, så her har vi et lille overskud af piger 😉 Men da det er en byskole kan det meget hurtigt ændre sig.

Vi havde egentlig også tænkt os at holde fødselsdag for Emil, når han er startet i skole, men da de jo ikke bliver delt, så blev det også lige lidt for uoverskueligt med 16 drenge til fødselsdag.

Knus

Inge

inge55inge55
    Medlem

I Rikkes klasse bliver de 15 drenge og 10 piger – I Alexanders nu 1. klasse startede de 7 piger og 14 drenge så der er åbenbart også overskud af drenge her i Bjerringbro :-))

Inge

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

er jeg ikke lige klar over. På mine ungers overgange er det nogenlunde fifty-fifty med den lille overvægt af piger. 16 drenge til fødselsdag er tåleligt, hvis man har et barn der har fødselsdag i sommerhalvåret eller har et foreningslokale at holde det i 😉 At finde 16 unger i SFO’en, hente og hjembringe dem er en opgave ;-0

Har fornøjelsen af 2 gange drengeskolefødselsdage her før sommerferien med 5 dages mellemrum. Der kommer kun henholdvis 11 og 12 drenge……Suk!

Bella

nilla1969nilla1969
    Medlem

Ieg tror måske pigerne bor her i kommunen 😉

I hvert fald er der flere piger end drenge i Asgers gruppe i sfo’en – og det ser der også ud til at være i de andre grupper.

Jeg må indrømme, at jeg har tænkt samme tanke som dig, bare med omvendt fortegn – at så er der forhåbentlig mere ro i klassen så de kan få lært noget… Så jeg forstår godt dine lidt bange anelser.

knus, Pernille

karinanjkarinanj
    Medlem

I min Mads’ klasse bliver de 8… i alt – kun to drenge og seks piger.

Underligt, for i den nuværende 0. klasse er de 27, og næste år er der over 20 igen, så jeg ved ikke lige hvad det var der skete i 2003/2004…

I Emils klasse er de ca. halv halv – 13 drenge og 11 piger – næste skoleår er der tre drenge der stopper i klassen. men 13 drenge til fødselsdag kan også være en prøvelse.

Karina

SmoothieSmoothie
    Medlem

Hold da op, Karina, det var ikke mange elever! Og jeg synes ellers, jeg gik i en lille klasse i folkeskolen. Vi var 10 – fem drenge og fem piger, stille og roligt :O)

Jeg har lige holdt mandtal med Frederiks formentlig kommende klasse – 13 drenge og 11 piger, så det er næsten fifty-fifty. Men her er heller intet sikkert endnu, det skifter hele tiden, men sådan er det jo nok med byskoler..?

Rikke

Vestjyde30Vestjyde30
    Medlem

I Anders’ klasse bliver de 10 drenge og 10 piger. Det samme gør sig gældende i 0.B – hvordan sammensætningen er i 0.C ved jeg ikke,  men tror at det er nogenlunde det samme… Der starter 61 børn i 0.

Kh. Ellen

BeagleBeagle
    Medlem

gør de sådan på Alberts skole, at de laver en fælles fødselsdagsfest hvor de tager et eller andet sted hen. Alle kommer afsted medmindre de er syge eller på ferie.

Så de børn der har fødselsdag i den måned, Oktober fx. arrangerer et eller andet sammen med deres forældre. Så skal alle derud fx. Capella legeland, FunCity etc.

Noget der fungerer rigtigt godt, har jeg hørt !

Beagle.

BeagleBeagle
    Medlem

De bliver 11-12 drenge og piger i Alberts klasse. Jeg kan ikke præcist huske det, men vi fik for 1 måned siden en liste over navne og adresser på de kommende klassekammerater.

Jeg ved ikke hvordan det er i den anden klasse. Albert går i B klassen, der er også en A-klasse. Eleverne kommer fra Bagsværd, Lyngby, Holte og Hillerød. Så det er ikke fra samme by. Måske skolen bare har været heldige at lige præcis drenge og piger skal starte på skolen.

Beagle.

I Linneas klasse bliver de 17 piger og 11 drenge, så vi har åbenbart fået en stor del af pigerne her 🙂

Som Pernille også skriver, håber jeg, det giver mere ro i klassen med en stor overvægt af piger. For jeg synes godt nok, at 28 børn i en klasse er rigtig mange.

KH Anja

katja1850katja1850
    Medlem

Vi ved hvilken klasse Dicte skal i (hun bliver a’er lige som sin moar). Men har iNGEN ide om hvordan sammensætningen bliver.

Det eneste vi ved er at hun vist slet ikke kommer i klasse med nogen af dem fra BH’en (og de var ellers 5 der skal starte samtidig)

Knus Katja

acinchinaacinchina
    Medlem

Vi har ikke modtaget noget om Oscars klasse endnu. Men det er lidt sjovt. Oscar har altid gaaet paa en stue eller i en klasse med overtal af Drenge. Den foerste hervore var der KUN drenge 10 stk i alt! Den klasse han gaar i nu er der 7 piger og 10 drenge og det er den klasse med flest piger oscar nogen sinde har proevet. Den nye skole ved jeg ikek hvad der er andet end er er er 20-22 elever i hver klasse og 5 1.klasser ialt. Saa over hunderede elever i foerste klasse. Det er lige noget der passer Oscar – han blev saa glad da han hoerte det. Saa er det helt sikkert en der vil lege tag med mig sagde Oscar.

Albert har derimod altid gaaet paa stuer eller i klasser med overtal af piger. Den klasse han gaar i nu er der 5 drenge og 18 piger – om eftermiddagen er han den ENESTE dreng ud af 8 boern ialt. I hans gamle skole var der ogsaa kun piger og Albert og saadan var det ogsaa i DK. Albert at tit legeaftaler med pigerne og der fungerer fint selv herovre 😉

jeg er lidt ked af der ikke er flere drenge til Albert saa det er godt han har sin bror og alle hans drenge venner!

/AC

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.