Frustration – hvad kan man med en blender?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Frustration – hvad kan man med en blender?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Der er så mange opskrifter, som består af forholdsvis faste ingredienser, hvor der står, at ingredienserne skal kommes i en blender og blendes til en jævn masse. Det kan min blender bare ikke! Det skal være ret vådt, før det lykkes at få det til at køre rundt.

I går flottede jeg mig så og købte en spritny og meget kraftig blender (som angiveligt havde vundet en eller anden test…

Glad gik jeg hjem og lagde kikærter i blød i tryg forvisning om, at jeg nu kunne blende ingredienserne til falafel, som der står i opskriften… NOT!

Det ER godtnok en kraftig blender, som larmer så meget, at man helt sikkert får en høreskade i løbet af 0 komma 5, og selvom jeg kører på laveste blus, sker der ikke en fis. Jeg endte med at bruge stavblenderen, og tror det bliver nogenlunde. Jeg har ikke stegt dem endnu…

Hvad bruger I jeres blender til, og hvad gør I med alle de mange opskrifter, hvor der står, at man skal bruge en blender, men hvor man helt klart ikke kan bruge en blender…?

Kh Camilla – meget frustreret og 900 kr. fattigere (den var endda på tilbud!)

Øv, hvor surt!

Jeg har aldrig ejet en egentlig blender. Jeg har en stavblender, som jeg bruger til alle de “våde” ting, og så har jeg en foodprocessor til de tørre. Den kan f.eks. snildt klare en omgang kikærter.

Så desværre ingen gode råd fra mig om, hvad man kan bruge en blender til…

Mvh. Anja

SmoothieSmoothie
    Medlem

Jeg har en blender. Bruger den faktisk kun til at blende tomatsuppe med (smider hele løg, hvidløg mv i gryden og blender det hele, når det har simret en masse timer) og til at lave frugtmos med til Oskar :O)

Til tørre ting plejer jeg at bruge min minihakker, den er nemlig forrygende til det meste – og koster ikke en halv bondegård :O)

camillabagcamillabag
    Medlem

Falaflerne blev VILDT go’e – men det var altså min go’e gamle stav-blender, der måtte holde for – den blev helt varm til sidst.

Kh Camilla – som istedet lavede banan-milkshake sammen med Nanna i blenderen.

Annette70Annette70
    Medlem

Hej

Hvis den er så kraftig at den kan knuse is, så kan du lave smoothies?!

Ellers er jeg enig med Rikke, minihakkeren er super til kikærter, det kræver bare lidt tålmodighed, for der kan ikke være ret mange af gangen 🙂

Jeg har ingen blender, men en smoothiemaker, som vel egentlig bare er en blender med en tap-hane i bunden!

/Annette

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Jeg synes også jeg har haft dette problem med at for tørre ting ikke lod sig gøre i blenderen:(

Nu er jeg så blevet ejet af en KA og den kan altså bare noget mere…

Jeg laver smoothies hver morgen. Derudover blender jeg mange af de supper jeg laver. Så laver jeg hummus og bønnedip i den og hakker nødder og andet som f.eks. chokolade – til eksempelvis en kage. Enkelte gange har jeg blendet avocado når jeg har skullet lave guacomole:)

Så jeg synes jeg får meget ud af min. Godt at høre at falaflerne blev gode -deler du ud af din opskrift:)

Knus Christina

camillabagcamillabag
    Medlem

Ah, Katja – det skal jeg huske – det må jeg prøve en dag. Jeg har jo også brug for argumenter, når Michael vender hjem fra en uge i USA og vil vide, hvorfor jeg har købt denne fantastiske blender…HOST HOST

katja1850katja1850
    Medlem

Hmmm hvad bruger vi blenderen til??

De klasiske som Smoothies og supper. Men ellers laver jeg de mest forrygende Bernaise og Hollandaise saucer i blenderen 🙂

Knus Katja

camillabagcamillabag
    Medlem

500

g. kikærter
    1  tsk. koriander
    3  tsk. spidskommen
    1  spsk. salt
    1  tsk. sort peber
    6-10  fed hvidløg
    2  store løg
    1   stort bundt persille
    4-5  spsk. hvedemel

og så er det så, at man “blender” det hele til en jævn masse – lader det stå 4-6 timer ved stuetemperatur og frituresteger forholdsvis små og lidt flade “boller”, indtil de er brune udenpå – MUMS

camillabagcamillabag
    Medlem

Altså kikæreterne skal selvfølgelig lægges i blød dagen i forvejen – ved ikke lige, om nogen måske ikke ved det… i så fald kan en stavblender nok ikke gøre tricket 🙂

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

Har en gang haft en rigtig blender som jeg havde arvet – kan ikke huske hvad den blev brugt til før de nstod af. Siden har jeg kun haft stavsjovere. Vi bruger dem kun til, at blende “våde” ting med. Så jeg tror ikke den der belnder som kan tage “tøre” ting findes.

Jeg er til gengæld vældig glad fominihakkere og gør’ en dyd ud af at købe supermarkedernes egne billige mærker. Man kan med held mere eller mindre undlade køkkenmaskiner og bruge hænderne – det er godt for “vinkemusklerne” 😉

Kh Bella

camillamorcamillamor
    Medlem

Pandekagedej er vist det jeg oftest bruger min blender til. De våde ingredienser i først og de tørre til sidst.

Når jeg indimellem får et flip med smoothies klarer blenderen også det, inkl isterninger og frosne bær :o)

Men ellers har jeg det ligesom dig – i mange opskrifter står der at man kan/skal bruge blender – f.eks. til at lave pesto med. Jo tak – måske hvis man skal lave pesto nok til en hel hær, men ellers synes jeg blenderen er alt for stor til at håndtere det. Wromm siger det, og alt sidder på siderne i blenderglasset og intet “kører rundt” 🙁

Jeg er også fan af minihakkeren – bruger den fra alt til at hakke nødder, hekke løg, lave pesto og guacamole.

Kh. Camilla

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.