Enlig mor i en uge…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Enlig mor i en uge…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    MettkkMettkk
    Medlem

Hmmm, føler mig lige lidt stødt når du skriver, at vores tilbud ikke passede mig – det lyder meget negativt og som om vi bare kun acceptere det vi selv vil.

Det gør vi måske også, men havde trods alt også fået at vide samtlige steder, at dette var det rigtige, sååå….

Men det var sikkert ikke sådan ment, håber jeg :o)

Jeg er dog meget imponeret over, du siger du ikke skal noget særligt denne uge og så remser du ellers bare en helt stribe begivenheder i uges løb op – jeg tror jeg var gået kold :o)

Mette – der er imponeret over dig ind imellem

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Så er Kenneth taget en tur til Kos i en uge med sit arbejde. Så her sidder jeg som enlig mor til 5 med krævende job. Jeg var også alene i en uge sidste år og det gik fint, det jeg savnede allermest var en voksen at tale med i løbet af aftenen. Det praktiske får jeg børnene til at hjælpe med, så det fint. Men det er sgu hårdt, især hverdagene med alt praktisk, bringe og hente, handle m.m. Puha, bliver helt svedt ved tanken. i forvejen er jeg lidt fortravlet for tiden, det er som om den her årstid sammen med december bare er booket op med alverdens arrangementer i skole, SFO og børnehave. Sommerfester, forældremøder, skolegruppemøder, sportsafslutninger m.m.m. Jeg synes bare vi er afsted hele tiden. I forrige uge glemte vi at vi havde en aftale på Ingers specialundervisningsskole, de skulle gennemgå en rapport de havde udarbejdet. Det var ret pinligt. Men vi forsøger at hænge så godt med som vi kan. I næste uge der heldigvis kun øjenlæge med Arendse og Simon, fodboldtræning med Inger og Arendse, fordboldtræning med Elias x 2, aftenmøde i mit lederforum, spejdermøde med Johanne, fodboldturnering med Elias og familietur til Knuthenborg. Det er spredt ud over hele ugen, så det klarer jeg da også lige. 

Så alt i alt går det godt, jeg læser med herinde og følger med i Henriettes følgeton vedr. Gørnland, Mettes kamp mod et tilbud som ikke passede hende, Camillas travlhed (Camilla – jeg læste det altså også som om du var lige på vippen til at vælte – men kan forstå på dit svar at det ikke var det) og alt det der med en i New York og en i Minsk og alle de andre indlæg. Men kan ikke følge med i forhold til svar, det er også noget med det her system som er så tungt når man kun lige har 5 min. 

Nå men nok ynk herfra 🙂

Trine

acinchinaacinchina
    Medlem

Rigtigt god fornoejelse 🙂 jeg kan godt genkende det med voksen kontakt om aftenen… Hvis du har brug for at chatte saa sir du bare til jeg er paa skype det meste af eftermiddagen anyways (sti_apreisler) eller ihvertefald indtil kl 21 dk tid..

/AC

ingefdingefd
    Medlem

Hej Trine,

jeg bliver helt forpustet af alle de ting, du skal nå efter arbejde. Jeg syntes også alle tingene lige falder sammen lige nu. Vi mindst et skole/BH arrangement ud over det sædvanlige hver uge, de næste 4 uger. Hvis vi så ganger det med 5, så kan jeg godt se, at du får travlt.

Knus

Inge

TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Mette, det var bestemt ikke for at støde dig, sorry. 

Trine

tanteettetanteette
    Medlem

Åh jeg føler med dig!

Håber du kommer ud påden anden ende af ugen og tænker:” det gik sgu ret smooth!”

Og:enden på følgetonen er jo, at vi IKKE tager til Grønland, men bliver i det sønderjydske et stykke tid mere.

KH Henriette

nilla1969nilla1969
    Medlem

Hold da op, jeg taber pusten totalt – respekt 🙂

Jeg kender i øvrigt godt det med om aftenen, men så er det hyggeligt at kigge herind (når jeg da ikke bare ender med at flaaaaaade ud foran tossekassen…)

knus, Pernille

camillabagcamillabag
    Medlem

Nå, ej men det er altså bare lidt svært nogle gange det her medie, hvor man udtrykker sig på skrift…

Jeg beklager meget, hvis det blev for bombastisk, så I blev bekymrede for mig – godt jeg fik dementeret det med det samme 🙂

Jeg er også enlig mor i næste uge… men kun til 3 🙂 – men jeg er jo slet ikke bare ½ så sej som dig, så jeg fik så ondt af mig selv, dengang Michael annoncerede at han ville tage til USA i en uge, at jeg valgte at tage en uges ferie, så jeg glæder mig faktisk rigtig meget til en pause fra jobbet!

Herhjemme afløser det ene arrangement også det andet. I lørdags, hvor jeg havde døgnvagt og Michael skulle til en lang eksamen, da måtte mine forældre træde til og tage til sommerfest i den teatergruppe, drengene går i. Hurra for bedsteforældre!  I dag var det så afslutning i børnehaven – i morgen starter Nanna i SFO. Drengene havde i dag første dag i deres nye fritidsklub (som afløser SFO’en) De havde heldigvis en god eftermiddag derhenne.

Pøj pøj med din uge som enlig mor Trine!

Knus Camilla (som kun sover dårligt sådan ca. 1-2 gange om ugen 🙂

BeagleBeagle
    Medlem

Trine, hvordan går det ? Holder du skruen i vandet. Jeg ville være løbet skrigende væk forlængst. Jeg har det rigtig dårligt med at skulle være alene bare med to dejlige børn i 1 uge. Det kan jeg slet ikke overskue, men overlever alligevel.

Men det program, jeg ville gå død i det allerede på 1. dagen 😮

Du er altså bare for SEJ !

Knus,

Beagle.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.