Stress og jag!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Stress og jag!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    camillabagcamillabag
    Medlem

Jeg er ved at få pip! Der sker bare ALT for meget lige nu!

I kender det sikkert – man halser afsted for at følge med… 6 døgnvagter på 2½ uge – 3 unger, hvoraf den ene skal starte i skole i næste uge og de 2 andre skal skifte fritidsklub – nyt hus, hvor der skal koordineres håndværkere – en mand som rejser til USA i en uge snart – 3 upcoming børnefødselsdage, som kommer til at kolidere med flytterod – og så alle de andre 117 milliarder ting, der liiiige skal presses ind. I dag var vi f.eks. i Lyngby fpr at købe ny skoletaske til Mathias, da hans gamle pludselig faldt fra hinanden…

Bilen kører stadig på vinterdæk…. jeg har fået mindst 3 rykkere, fordi jeg skal til lægen og have taget den der prøve fra livmoderhalsen… jeg havde tandpine for et par uger siden. Det er heldigvis gået over, men man burde vel tage omkring tandlægen og få set på det alligevel… ÅH, jeg kan fanme ikke falde i søvn om aftnen, fordi følelsen af at have glemt et eller andet vigtigt holder mig vågen.

Det er vist det, de kloge kalder stress… min søster siger, jeg bare skal tage en dag ad gangen. Jeg prøver…

GODNAT

Camilla

SmoothieSmoothie
    Medlem

Det lyder ikke sundt, Camilla!

Tror din søster har ret – har du prøvet at skrive lister over gøremål? Det virkede utrolig godt for mig, da jeg var nede med stress for et par år siden. Det gjorde det lettere at falde i søvn om aftenen, og kom jeg på noget, jeg havde glemt, havde jeg papir og blok liggende på sengebordet, så jeg kunne skrive ned i stedet for at ligge og spekulere…

Knus

Rikke

dreamoutlouddreamoutloud
    Medlem

men du har travlt.

Med stress ligger man blir alt pludselig sort og man ligger i fosterstilling i sin seng og kan ingenting overhovedet. Og det er ikke noget man så abgefter bare atger sig sammen og komme ud af.

Men det lyder som om du er rimelig godt på vej til at brænde ud. så jeg håber for dig, at du laver om på din strategi for at være her, inden det er for sent!!!

Så mit råd lige nu er, at sætte digselv i forste række. Så aftalen hos lægen kommer allerførst. Og så finde ud af hvad der betyder noget, hvad der sagent kan vente.

Bella

DitteDitte
    Medlem

Et stort krammer herfra, Camilla! Der er mange ting, du skal ha’ styr på!

Og jeg synes også, jeg halser efter med alle de der tider, der skal presses ind i dagligdagen, vagter og børnene, der også gerne skal nå og have legeaftaler … – men det er vist ingenting i forhold til dig :-/ Din stakkel …

Det bliver dejligt, når I er kommet på plads i det nye hus 😀

Knus fra Ditte

acinchinaacinchina
    Medlem

Jeg har det lidt paa samme maade lige pt. skal bare ‘overleve’ til d 11 juni for saa kommer min mor (og saa bilder jeg mig selv in at saa blir det hele meget bedre ;))

og saa har jeg prioriteeter og faaet sat i system med babysitter som tager noget af det som jeg ellers selv skulle. boernefoedsesdage, fritids aktiviter mm.

Simon har taget en hel del fra og det er dejligt det goer at der er mindre ting som jeg skal huske.

/AC (som bare glaeder sig saadan til om en mrd – der flytter vi nemlig!)

DitteDitte
    Medlem

Det ER altså også svært at være en børnefamilie i Dk.

2 forældre på fuldtid og børn, der skal hentes og bringes ….

Knus fra Ditte 

camillabagcamillabag
    Medlem

Ej, hov hov ro på. Jeg trængte bare til de sædvanlige rygklap, fordi jeg havde sovet dårligt en enkelt nat. Jeg sov fint denne nat, og jeg har selv valgt, at det skal være sådan lige nu, at jeg har et krævende job skal flytte samtidig med at mine 3 børn skal hhv. starte skole og skifte fritids pasningsordning…

Jeg er ikke ved at gå ned med stress, og har ikke brug for tid hos en læge – men jeg indrømmer (hvor ynkeligt det end måtte være) at jeg lige havde brug for de der opmuntrende svar, jeg får herinde – i stil med, ih, det kender jeg godt, og jeg har også for travlt lige nu, og som Rikke skriver, at det kan være godt at lave lister over gøremål. Det er rigtigt – det gør jeg næste gang, jeg ikke kan sove.

Kh Camilla

acinchinaacinchina
    Medlem

Camilla, ved du hvad det vaerste er??? lige nu syntes jeg at jeg har travlt med at flytte, arrangere med maend, papire, pakke sammen flytte telefon, tv mm oven i min almindelige hverdag. Jeg har en idee om at naar bare jeg ER flyttet saa blir det hele meget bedre. Skal bare holde ud til 25 juni. Men hver er det lige jeg nare…?

Jeg ved fra tidligerer at det her kun er starten paa kaos – de foerste uger efter man er flyttet er helt forfaerdeligt. bare det at skulle have toej paa kan vaere en udfrodring da alt er kaos, ligger nye steder og man intet kan finde 😉 Og saa vil jeg taenke tilbage paa nu og syntes at det var pieces of cake.

Jeg troede indtil idag at det imorgen var 3 Juni – og har lige faaet en hel uge foraerende – ved ikke helt om det er godt eller skidt – en uge er jo altid rar men saa har jeg maaske fortalt Oscar om hans nye skole liiige lovlig tidligt 😉

/AC

camillabagcamillabag
    Medlem

Åh, AC jeg kan levende forestille mig det – altså de der par uger efter flytningen… det bliver virkelig mega katastrofe! Vi har jo ingen skabe eller reoler at putte tingene ind i. Noget skal vi købe i IKEA, og det kan man jo nok rimelig hurtigt få indkøbt og skruet sammen… men de lidt dyrere møbler, er der vel en vis leveringstid på, og vi kan ikke rigtig få dem bestilt før vi har overtaget huset, og kan gå og måle op og se det lidt an… så ja, jeg tror du har ret – meget af tingene kommer til at ligge i kasser i begyndelsen… men ok, på en god dag, kan jeg sagtens se det spændende og sjove i hele profektet. Det er bare ufedt, at der lige mangler læger på afdelingen her i maj måned, så jeg er blevet sat på så mange døgnvagter. Har faktisk også vagt lige nu, men er hjemme, så længe det varer… kunne godt bruge ikke at blive kaldt i nat, for vi skal så mange ting i morgen.

Jeg fik lige grinet lidt over at du har været en hel uge foran – kender godt det med at være en dag forkert på den – men en hel uge, det er sgu godt gået AC 🙂

Kh Camilla

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Puh ha jeg misunder dig ikke perioden op til en flytning. Jeg husker tydeligt vores forår 2008 hvor vi overtog hus, skulle rydde ud i det gamle, overtage og renovere det nye  – jonglere rundt med 3 børn og alt hvad det normalt indehærer af aftaler og logistik samtidig og så havde vi lige Jens’ 40 års fødselsdag 3 uger efter vi var flyttet ind hvor der kom 40 gæster:)

En flytning figurerer meget højt på listen over stress-faktorer så selvfølgelig er du presset og meget presset. Det er en spidsbelastning.

Min overlevelses-strategi i forbindelse med at flytte var lister, lister, lister og daglig opdatering af dem. Derudover sendte vi ungerne på 1 uges påskeferie hos mine svigerforældre, har i mulighed for lidt aflastning hos nogle af bedsterne? eller at de henter fra skole 1-2 gange om ugen i en periode så du/I får lidt mere tid til praktiske gøremål?

Det bedste at gøre er nok det her med 1 dag af gangen og så tænk på at pludselig er det altså overstået – det varer jo ikke ved. Pludselig sidder I nede/ovre i det nye hus og er flyttet, og der kommer endnu en dag, til at rydde op i og komme på plads i – så det går alt sammen.

Stort knus herovre fra Minsk hvor jeg lige sidder pt

Christina

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.