Børnechecken

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    TrineJuliTrineJuli
    Medlem

Åh for filan, kan slet ikke overskue hvordan vores økonomi skal hænge sammen når vi mister en stor af vores børnecheck. Principielt er jeg enig i at man skal forsørge sig selv når man kan. Jeg synes også det er fair at højtlønnede ikke modtager offentlige ydelser, det er også fint at de højtlønnede, som det er nu, betaler mere i skat end lavtlønnede. Men i forhold til børnechecken så er jeg sgu så trist over at jeg opfatter DF’s forhandling som en racistisk og intolerant holdning. Den er primært til for at indvandrerfamilier ikke skal ‘nasse, når nu de avler så mange børn’ Det er bare så uetisk og usmageligt at skyde med den slags spredehagl. 

Jeg betaler en høj skat og gør det for at være solidarisk og bidrage til det fællesskab som jeg er en del af i Danmark, men lige nu har jeg bare slet ikke lyst til at støtte den slags holdniger – skal det virkelig være det Danmark vi ønsker at være fælles om og ønsker at betale ind til? øv. 

Trine – bare trist trist trist over det menneskesyn.

Ninna333Ninna333
    Medlem

Jeg er helt enig med dig Trine. Jeg synes, at DF og Venstre gjorde Danmark til et sørgeligt sted i dag!

Jeg havde ingen respekt for det parti i forvejen. Venstre har ikke haft meget men har nu heller ikke noget!

Øv øv øv… Hvor er det Danmark, jeg kender??

Hilsen

Ninna

camillabagcamillabag
    Medlem

JA!

ingefdingefd
    Medlem

Helt enig, jeg hørte Pia K. i morges, og hun sagde direkte, at det var fordi, hun ikke kunne se, hvorfor vi skulle forsørge invandrefamilier, som fik både 8 og 9 børn og som IKKE bidrager til det danske samfund!!!!!!!!!!!

Med den type udtalelser så kan hun godt gå hjem og blive der.

Vi er heldigvis ikke afhængige af børnechecken, men jeg syntes godt nok, det var en skrap omgang, lige at skære den ned i et hug.

Mindst lige så slemt syntes jeg faktisk, det er, at dagpenge perioden er halveret, havde de så nøjes med at skære et år af perioden, så kunne jeg forstå det, men der er simpelthen så mange, som kommer til at gå fra hus og hjem, fordi de ikke vil ha’ mulighed for at få kontanthjælp. Jeg har faktisk indtil flere kursister lige forøjeblikket, som vil falde for den grænse. For der er bare ikke arbejde på Fyn lige nu.

Jeg syntes altså, der er mange andre måder at skære på, som ikke rammer lige så hårdt. Desværre kunne jeg se i dag, at Margrethe Vestager agter at støtte forslagene, så de bliver under alle omstændigheder vedtaget 🙁

Giv mig Danmark tilbage!!!

KNus

Inge

DitteDitte
    Medlem

Og  så må jeg sidde og undres over, at der ikke bliver rørt ved efterlønnen, som jeg, helt personligt, mener burdes give til de personer, der virkelig er nedslidte efter fleres års hårdt arbejde …. – og ikke til alle dem, der bare mener, at det kunne være rart at kunne læne sig tilbage og rejse lidt rundt for pengene …

Så kom dagens sure opstød … – men helt ærligt, hvordan kan vi være Pia K. bekendt!??

/Ditte

Anonym
    Gæst

Vi mister ca 10000 årligt. Det er da også en slat penge. Vores børnepenge er en del af budgettet ellers kan det slet ikke løbe rundt, da vi i forvejen ikke er så højt lønnede. Vi skal nok klare det, men det er da lidt surt, at ferien og andre goder nok kommer til at ryge på den beskostning, når der i forvejen ikke er noget i overskud :o(

Marie

majahamajaha
    Medlem

puha vi har været i gang med at regne på det, som det ser ud lige nu mister vi ca 1500 pr kvartal, til at leve med… Men nu venter vi jo så Elna-Marie her om 6 uger og vi “mister” 21500 kr. Heldigvis har vi ikke prøvet at have dem. Men planen var jo at de skulle gå til at betale hendes DP. eller i hvert fald tilskud til det…

Vores økonomi vil da i hvert fald blive lidt skrabet (mere end den er allerede).

Er skide forbandet sur over den pakke, Nej vi har bestemt ikke fået børn pga børnechecken, men det er da med til vi kan give vores børn lidt luksus en gang imellem…

Knus Jannie 33+3

karinanjkarinanj
    Medlem

Ja – vi bliver jo også ramt – på flere områder eftersom de jo også fjerner noget af fradraget v fagforeningerne. Heldigvis har vi ikke indregnet børnepengene i vores økonomi, men pengene bliver da brugt alligevel.

Jeg bliver rigtig sur på DF og regeringen – deres lorte politik har igennem de sidste år ødelagt så mange områder, og nu den her fantastiske genopretningspakke som de kalder den.

Pia K. giver mig røde knopper – hvordan kan hun få gennemtrumfet så meget i dansk politik – og hvem i alverden kan finde på at stemme på hende?

Noget andet er at de fjerner muligheden for gratis kunstig befrugtning – hvis de på den ene side står og råber på at danskerne skal føde flere børn, hvorfor vil de så ikke hjælpe dem der har svært ved det – og samtidig fjerner noget af børnechecken, så man ikke har “råd” til flere børn?

/Karina

sussansussan
    Medlem

Pyha sidder også her med en dårlig smag i munden.. man skal ikke leve efter børnecheken,,men man kan blive nødt til det. Her har vi en på knapt tre en på et år og en på vej til oktober så årligt bare på børnecheken mister vi 18.000 om året vi har ikke prøvet at have dem … men øv det var dem der skulle betale dagplejen el vuggestuen – dem der gjorde at jeg kunne arbejde 30 timer i stedet for 37 i den periode hvor de går i børnehave.. æv æv samlet bliver det ca 2000 kr om mdr – det er dælme mange penge —

så den skattelettelse der tidligere på året er givet, er hermed taget tilbage – ævæv det er faktisk ligefør det kan betale sig at jeg går hjemme og passer børnene vi ville næsten få det samme ud af det som hvis jeg startede på arbejde igen..

Pia kærsgård Df siger de gamle skal have det godt helt enig men men nu må det holde .. :(((

Sus

nilla1969nilla1969
    Medlem

Helt personligt synes jeg nok at det værste er, at familier nu kommer til at miste penge på at passe deres syge eller handicappede børn. Der bliver lagt loft over, så man højest kan få – hmmm, vist nok ca 19000/mdr.

Jeg kender ikke mange, der ikke ville kunne mærke end nedgang fra deres løn og til 19.000 om måneden – men det bliver vilkårene for nye familier med børn, der har brug for at blive passet hjemme. Som om det ikke allerede går nok ud over evt. raske søskende at have en syg eller handicappet bror/søster, så skal hele familien nu også til fx at undvære fx sommerferien for at få råd til at passe barnet hjemme.

Selv skal jeg nok klare den – det ser ikke ud til, at “gamle” familier er omfattet, og hvis de viser sig at være det, så har jeg heldigvis en fleksibel arbejdsgiver og en meget hjælpsom mor – så må jeg klare det ved at arbejde meget lange dage, arbejde om aftenen osv. Men jeg har stor medlidenhed med familier, der får et sygt barn og ikke lige har mine muligheder!

knus, Pernille

nilla1969nilla1969
    Medlem

Jeg vil lige for god ordens skyld understrege, at jeg selvfølgelig også føler med andre, der får problemer pga. “pakken”!

knus, Pernille

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.