Rengøring

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

Hej piger.

Jeg har et ikke baby relateret spørgsmål… Hvordan tackler i rengøringen? Har I en fast rengøringsdag, får I hjælp udefra (rengøringshjælp) eller?

Her gør vi rent i weekenden, dvs. enten i nogle timer om lørdagen eller om søndagen – og jeg skal være ærlig og sige at jeg hader det! Jo, jeg kan godt lide resultatet, men nøj hvor er jeg ellers bare knotten mens det står på. 😛

Vi prøver selvfølelig at dele opgaverne men det er jo også svært fordi vores 3 årige søn kræver opmærksomhed midt i det hele. Vi har desværre ikke noget familie i umiddelbar nærhed, ellers kunne vi jo benytte os af at ‘parkere’ ham der i nogle timer mens vi render rundt og gør rent.

Men nu er vi så langt om længe nået til det punkt hvor vi gerne vil have en babysitter i ny og næ. Og der tænkte jeg, at det ville være smart at hun kunne passe ham mens vi render rundt som galninge med rengøringsvanvid i øjnene 😉

Jeg har for længst givet afkald på drømmen om et hjem som i Bo Bedre – tror egentlig hellere ikke jeg vil have sådan ét hjem, men jeg synes der er så mange ting jeg gerne vil nå og som jeg kun når en gang imellem, for eks. al den ekstra rengøring (rengøring af vinduer, skabsdøre – you name it -) er det bare mig som er overambitiøs og som må indse at man ikke kan nå alt?

Hvordan gør I?

Kh. Moriaugust – som ønsker sig et hjem der kan gøre sig selv rent 😉

elin_melin_m
    Medlem

…personligt kunne jeg aldrig drømme om, at få babysitter mens vi skal gøre rent!

Hvis ikke vores 3 børn vil lege selv, så får de lov at være med, utrolig så meget gavn man tror man gør, når man som 3-årig får en fugtig eller for den sags skyld tør klud i hånden.

Det er ikke altid nemmere at have børnene med, men det er som lille man skal lære, og som lille er det sjovt, når først man er blevet et stort barn er det ikke så sjovt mere, men man ved bare, at nu er det noget som skal gøres.

Her i huset kan man også sagtens få lov, at møffe rundt med en støvsuger, ikke fordi man nødvendigvis får støvsuget noget særlig, men bare fordi det er sååå spændende. Skal lige siges, at der har vores børn nok været mere end 3 år.

Jo mere de er med og får lov, jo hurtigere kommer den dag, hvor de rent faktisk bliver en hjælp.

Find på noget, som de kan synes er vigtigt, f.eks. er det ikke hver uge, vi tørrer alle stole eller skabslåger af, men det kan et barn være rigtig god til, og der kan gå rigtig god tid med det, mens man får ordnet en masse andet.

Her får man også lov til at være med til at lægge tøj sammen, og nej det bliver bestemt ikke gjort som jeg gerne vil have det, men øvelse gør mester, og jeg kunne aldrig drømme om, at gøre det om, de med møje og besvær har gjort sig umage med! For det gjorde min egen far ved min bror og jeg, og man følte sig bare så værdiløs på den måde, og som stort barn gad jeg slet ikke hjælpe ham, for jeg vidste det aldrig blev godt nok!

Og NEJ, vi får heller ikke et Bo Bedre hjem, men det har jeg heller ikke noget ønske om, her må man gerne se, at der bor en familie med 3 børn, her er rent og rimelig ryddeligt, men ind imellem sejler det, og så er det fordi vi har haft gang i noget vigtigere end at jagte nullermænd og legetøj 🙂

Elin 31+2 med nr. 4

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Ha ha ha 🙂 Super godt indlæg. her sidder jeg selv foran computeren i en overspringshandling midt i  – ja rengøringen!

Jeg må også indrømme at jeg hader hader hader at gøre rent, og det er også et nødvendigt onde der gerne bliver udsat for til sidst at blive presset ind som et weekend sydsel. Så sent som den anden dag sagde jeg til min mand, at jeg ønsker mig en rengøringsdame, når engang barslen er ovre og jeg skal tilbage på job. Synes at det er svært nok at få det passet ind med et barn, så med to!!! Øv!

Jeg ville ønske at jeg var en af dem, der elskede at gøre rent, for det irriterer mig virkeligt, når hjemmet er beskidt, men med en toårig er det bare skruen uden ende. Kan knap nå at stille støvsugeren på plads, før der igen er lavet en kørebane af knuste kiks på gulvet i stuen (yndlingslegen). Ihhhh. Men nej, jeg bliver nok heller aldrig en af dem, der kommer i Bo Bedre 😉

Signe, der hellere må vende tilbage til rengøringen…

Anonym
    Gæst

vi fik en rengøringshjælp sidste år,jeg var simpelthen så død træt af hver eneste søndag når kæresten var på job,så gjorde jeg rent:( min eneste fridag da lørdag også er en arbejdsdag for mig ( indtil juni,juli,august,i år hvor jeg har besluttet at holde lukket om lørdagen) lækkert,lækkert…

vores rengørings kone hedder agnes ( rigtig dejlig praktisk,ligesom hende i matador) hun er ca. 65 år,og hun kommer hver fredag og ordner huset…

det er bare såå skønt at komme hjem fredag aften og huset er rent og lækkert til weekenden….

min kæreste og jeg så rimeligt forskelligt på det med rengørings hjælp,ikke at han mente at ideen var dårlig,men han kunne slet ikke klare tanken om at en fremmed (evt. polak) skulle snuse rundt i hans hjem… så vi aftalte at hvis vi kunne finde en som vi fik anbefalet af nogen som vi kendte,en helt reel, gerne ældre kvinde så sprang vi på… så fik vi så endelig anbefalet agnes ,men vi ledte i ca. 6 mdr.

hun får 500 om ugen og laver det mest almindelige + noget forskelligt ekstra hver gang.. så kan jeg nøjes med at støvsuge 1-2 gange og rengøre badeværelset et par gange efter behov…

vores to teenagere herhjemme sviner også en del,specielt på badeværelset,hvor de jo nærmest lever deres liv af og til;) og hvis der er noget jeg virkeligt hader så er det hår:( er genetisk belastet af min mor som har det på samme måde…

det er selvfølgelig rigtig mange penge at betale hver uge,men vi gør det fordi at vi arbejder så mange timer om ugen,og har det fint med at de penge går til det;)

jeg ved at man kan få det helt ned til 300 dkr. om ugen,(polakker)men min erfaring siger mig at der tit bliver skiftet ud i personalet,nogen tager tilbage til polen,andre kommer herop….

desuden har vi en super god aftale med min mor ( er lige gået på pension) om at hun laver en varm middagsret til os en gang om ugen,så betaler jeg for råvarene,også til dem og så kan jeg tage en dejlig ret med hjem midt på ugen;) det kan bestemt anbefales:)

kh anett 29+5

marabou4marabou4
    Medlem

I vores hus bor der 3 rodehoveder (dvs. os alle) og vi stiller ikke særlig store krav til os selv og hinanden mht orden og rengøring. MEN selv de slemmeste sjusker kan få nok!!

Vi har ikke råd til rengøringshjælp, så for et års tid siden købte vi en støvsugerrobot, og ved I hvad? det skulle vi have gjort for flere år siden. Den er  GENIAL!!! Vi får rent faktisk ryddet op, når vi har den, og så er det bare at trykke på knappen, så kører den. Den støvsuger rigtig godt, men kan selvfølglig ikke støvsuge trapper, lofter og lister, så engang i mellem kommer Nilfisken frem, men det er sjældent. Robotten kører ca. 2 gange/uge i køkken, stue, børne- og soveværelse, og det betyder faktisk, at der næsten aldrig ligger støv på møbler og flader. Jeg ELSKER den robot!!!

En anden ting vi gør, for at holde rodet nede er, at vi hver aften, når Jeppe er puttet, rydder op i 20 effektive minutter (2 x 20 = 40 min.) så der kan man faktisk nå en hel masse, og køkkenet er rent hver morgen, når vi står op. Men vi SKAL bare have den faste aftale, ellers skrider det for os 🙂 Faktisk er vi blevet så gode til det, at der er aftner, hvor vi slet ikke kan finde på noget at rydde op, men så er der gerne lige et skab der kan ryddes op eller en ovn der skal renses. Det fungerer rigtig godt for os.

Anne

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.