Det med tøjet!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    marabou4marabou4
    Medlem

Jeg vil gerne købe en lille smule nyt tøj til den lille, men jeg synes det er pokkers svært, for hvor meget/lidt skal de have på de første uger? De kan jo ikke selv regulere varmen, så er det nok med bare en body? er en heldragt for varm? Hvad gør I andre?

Selvfølgelig er der ingen der kan spå om vejret, men august er jo gerne en ret varm måned.

Jeg har været i gang med at vaske babytøj, og kan se, at vi ikke ligefrem MANGLER nyt tøj 🙂

Anne

Anonym
    Gæst

hej anne:)

jeg var på lidt shopping lørdag formiddag og fik købt lidt mere tøj hjem til stumpen,er selv totalt i tvivl om hvor meget jeg skal købe til i starten og hvad størrelser… jeg har købt 4 bomulds natdragter,en del bodyer,både langærmede og kortærmede,lidt bluser og et par enkelte bukser…

jeg har købt mest i str.56,men også lidt i 50,og så også noget i 62, det er død svært det med hvad størrelse jeg skal købe,for man aner jo ikke hvor stor stumpen bliver,og samtidig er det også surt og stå med en nyfødt og det tøj man har købt er for stort:(

tænker også at august kan være en lummer affære,og hvor meget bliver de egentlig længere på en måned….

puha,nogen gange føler jeg mig som en førstegangs fødende,der er så mange af de her små ting som har forladt min hjerne…

så jeg ville være glad for lidt indput ligesom anne,der er en del herinde med små puslinger,måske kan i hjælpe….. ;))

hvor hurtigt vokser de små?

en anden ting: er der nogen som har erfaring med den der ble spand som de reklamerer med herinde? den ser rigtig smart ud,og det kunne jo være fedt hvis man ikke skulle rende ud i den store skraldespand hver gang de har skidt… vil bare være sikker på at lugten bliver inde i posen,før jeg køber den:))

hjælp og vejledning fra alle jer med små poder modtages med kyshånd;)

kh anett 29+5

kh anett 29+5

Nu har vi jo et augustbarn i forvejen så jeg vil da gerne give mit besyv med.

Vi genbruger jo rigtig meget af tøjet fra sidst, og her har vi mange bodyer i bomuld og ligeledes nogle bomuldsbukser og sokker.

Jeg synes de små poder vokser generelt hurtig og generelt passer størrelserne meget godt ift. H&M dvs. en str. 50 er til mdr. 56. er til 1-2 mdr. og 62 er til 2-4 mdr. osv.

Da Marcus kom hjem fra hospitalet iført en sparkedragt uden ærmer og en langærmet bomuldsbody nedenunder + en blød bomuldshat. Herudover havde så en stofble som ‘tæppe’.

Det var lige tilpas med tøjet – dvs. hverken for varmt eller for koldt.

Faktisk var det i sin tid min største bekymring om han ville kunne blive forkølet, fordi de små pus godt kan blive kolde selvom det er varmt. Så mit tip er egentlig: Bomuldstøj og tøj der kan ånde og som nemt kan tages af og ligeledes gives på igen. Man kan mærke om børnene sveder ved at mærke efter i nakken (fik jeg i sin tid oplyst af personalet på sygehuset og SP).

Kh. Moriaugust

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Starter med det sidste, jeg syntes det er hundedyrt med de der poser til blespanden. Ellers kan jeg nu godt lide dem, men vi har valgt at tage den man får i gratis pakken fra babysam / pampers. Der får man også et start tilbud på refils. Jeg har nu 5 pakker refil, og når de ikke er mere, så tror jeg vi går over til at sætte en stor pose i i stedet for.

Til de to andre har vi altid haft for vane at putte lortebleer i en frysepose og slå knude på inden den røg i skraldespanden.

Mht tøj, så har jeg faktisk købt en hel del både i 50 og 56. Dette fordi jeg ved at lillepigen ikke er så stor, så ved at hun kan passe det i noget tid.

men vi har klart mest i str 62, det er bare stadig pakket væk, for der går mindst 3 mdr inden hun kan passe det.

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Starter med det sidste, jeg syntes det er hundedyrt med de der poser til blespanden. Ellers kan jeg nu godt lide dem, men vi har valgt at tage den man får i gratis pakken fra babysam / pampers. Der får man også et start tilbud på refils. Jeg har nu 5 pakker refil, og når de ikke er mere, så tror jeg vi går over til at sætte en stor pose i i stedet for.

Til de to andre har vi altid haft for vane at putte lortebleer i en frysepose og slå knude på inden den røg i skraldespanden.

Mht tøj, så har jeg faktisk købt en hel del både i 50 og 56. Dette fordi jeg ved at lillepigen ikke er så stor, så ved at hun kan passe det i noget tid.

men vi har klart mest i str 62, det er bare stadig pakket væk, for der går mindst 3 mdr inden hun kan passe det.

marabou4marabou4
    Medlem

Vi kun ganske få bodyer i str. 50 resten af tøjet var str. 56 og opefter. Jeppe vejede 3450, så han var ganske standard 😉 Denne gang køber vi ikke noget i str. 50, men har en del heldragte uden fødder i, så der kan smøjes op 🙂

Ang. blespanden så har jeg også hørt, at det er ekstremt dyrt med poserne til spanden. Vi brugte bare de billige skraldeposer -i ved dem hvor man køber 3 ruller for en 10er eller noget i den stil, og så smed ud for hvert bleskift. Det passer bedre til mit temperament 🙂

Tak for inputs so far 🙂

Anne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.