Hvornår er det nu jeres barsel starter?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Hvornår er det nu jeres barsel starter?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Min starter d. 11/6 men jeg har faktisk bedt om at få lov til at gå fra før tid (med ferie).

Hvad med jer?

Kh. Moriaugust

marabou4marabou4
    Medlem

Min starter tidligst den 30/6, men ellers den 2/7. Jeg er studerende og skal lige have afsluttet eksamen, inden jeg kan gå på barsel, og den ligger desværre ret sent i år. Men på den anden side, så er det rart at have lidt travlt. Det er jo rimeligt stillesiddende, så på den måde ingen belastning 🙂

Hvor lang tid holder du Moriaugust?

Jeg starter på studiet igen i slutningen af april. Jeg synes et år er for meget, og ½ er for lidt, og så passede det lige med 3 skole moduler. Jeg synes simpelthen bare, at vi har planlagt det så godt rent tidsmæssigt 🙂

Anne

Anonym
    Gæst

hej anne:)

hvad er det egntlig du er ved at uddanne dig til?

du har sikkert skrevet det tidligere,men du ved,graviditets hjerne:)

kh anett

Uha. Mht. barsel, så vil jeg gerne holde 1 år. Men alligevel overvejer jeg også en anden option. For eks. forkorte selve barslen og så holde en ugentlig fridag eller forkorte arbejdstiden.

Men nu må vi se.

Kram,

Moriaugust

CountrymumCountrymum
    Medlem

Min barsel starter også 11.06. Dvs ifølge overenskomsten først 24.06., men med afholdelse af 3 omsorgsdage og lidt ferie, landede det på 11.06. og jeg GLÆDER mig og synes jeg trænger. Jeg kan ikke holde mere ferie inden, selvom min arbejdsgiver gerne ville have det fordi jeg har patienter bokket i kalenderen.

Jeg regner med at holde et år, det bliver forhåbentlig godt for mig og familien som fra august er på fem ialt.

Gitte 27+5

marabou4marabou4
    Medlem

Anett, jeg læser til sygeplejerske, og er halvvejs når jeg går fra, så det skal bive helt godt med et lille pusterum… hvis man ellers kan kalde det det 😉

Anne

anittasbanittasb
    Medlem

Min barsel starter onsdag den 30 juni, men jeg holder lige lidt ferie inden så det betyder at jeg går fra søndag den 13 juni …. og jeg glæder mig helt vildt. Jeg arbejder som SSH og kan godt mærke at det er ved at være hårdt. Der bliver ikke taget hensyn på jobbet, så der er fortsat mange tunge forflytninger…hvilket resultere i en meget øm krop med mange plukver..

Heldigvis har jeg en helt del fridage tilgode, hvilket betyder at i de tre uger jeg har tilbage har jeg faktisk kun omkring 11 arbejdasdage … dejligt

Anitta 26+5

wexoebabywexoebaby
    Medlem

men jeg går allerede hjemme og har gjort det siden 14. april. Er sygemeldt med bækkenløsning. Skulle egentligt starte lidt op igen, bare et par timer hver dag, men så viste lillepigen sig at være for lille og så nedlage jdm veto imod det. Jeg skulle blive hjemme og ruge så hun kan blive stor og stærk.

Glæder mig dog til jeg kan sige barsel i stedet for sygemeldt. Kan godt mærke at nogle mennesker kigger skævt til en når man siger man er sygemeldt, for jeg ser jo ikke særligt syg ud, blot gravid.

Kristina 29+4

Hej Kristina.

Det gør mig ked af at læse at folk kigger skævt på dig fordi du er sygmeldt! Det irriterer mig faktisk.

Jeg tror næppe at de fleste har lyst til at være sygmeldt og kukkelure derhjemme og det irriterer mig altså at folk ofte slet ikke ved hvor hårdt det er at være gravid – for den sags skyld gravid med en ikke helt problemfri graviditet (jf. dit indlæg om at din pige vejer for lidt).

Denne graviditet startede godt for mit vedkommende, og jeg har det da stadig nogenlunde godt – men jeg kan også godt mærke at det er hårdt at være 2. gangsgravid og have en krudtugle på snart 3 og et fuldtidsjob og et hus som skal passes. Jeg ved slet ikke vide hvordan det så er når man er endnu mere besværet. Så du har min fulde sympati og opbakning. Og så synes jeg at folk skulle se og få noget andet at tage sig til end at se skævt på dig!

Kæmpe kram,

Moriaugust

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Ja jeg er vist endnu engang rosinen i pølseenden mht barsel 🙂 Med en termin den . september og  ugers barsel kommer jeg helt hen i slutningen af juli, før jeg kan gå af. Jeg håber virkelig at det bliver til at holde ud. Har kontorjob, så sidder rigtigt meget ned i løbet af dagen, og allerede nu, kan jeg mærke at bækkenet værker efter en hel dag i kontorstolen. Så prøver at stå så meget op som muligt, med det er bare ikke det samme og stå op med computeren!

Jeg har godt nok også en masse ferie til gode, men der skal en barselsafløser på og hun skal starte den . juli, så det passer med en måneds overlapning. men det er også ok. manden venter med sin ferie til jeg går af og  uger er rigeligt førbarsel for mig, så længe kroppen er ok 🙂

Signe 24+5

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

… ja der skulle så stå 6 ugers førbarsel – numberlock grrrr. 🙁

Christa79Christa79
    Medlem

Hmm… Jeg skal da vist have mig en ny overenskomst…

Jeg går fra 31/7, da jeg har fire ugers barsel før terminen.

Christa 26+2

Aller2009Aller2009
    Medlem

Det lyder som om, at mange af jer er ansat i det offentlige, siden I kan gå fra så tidligt?

Jeg har termin 29/7 og går fra ca. fire uger før – i dag er der præcist fem uger til – yay!

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.