Føj, hvor blev jeg nervøs.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2004 Føj, hvor blev jeg nervøs.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    olivia02olivia02
    Medlem

Hej

Christoffer begyndte at klare over ondt i ørene lørdag, men ingen feber eller andet. Da knægten har meget snørklede øregange og meget ørevoks, så prøvede at rense ørerne. Tirsdag gik turen til lægen, da han slet ikke kunne klare at man rørte hans ører. Svømmeører var diagnosen (eksem med ekstra dødehusceller)og vi fik dråber. Om eftermiddagen blev han mere og mere sløv og fik feber. Ved aftensmaden klagede han over ondt i kæben og ingen appetit. Så vi gav til juniorpanodil og i seng med ham.

Onsdag morgen-PANIK. Han havde stadig feber, ondt i ørerne, nakkestivhed og hovedpine. Alle mine alarmklokker skriger Menigitis. Vi ringer til lægen og får en tid til 9.30. Heldigvis var lægen meget rolig og undersøgte ham meget grundigt og fandt ingen vigtige tegn på menigitis. Vi lærte så nogle metoder til selv at tjekke en anden gang. Tilgengæld kunne hun se at Christoffer nok havde fået MØB oveni svømmeørerne, så nu får han pinicelin.

Jeg fik bare de ondeste tanker om død, begravelser og mistede børn. Både Steen og jeg prøvede at lade være med at vise panikken og jeg tror ikke Christoffer opfattede vores paniske tilstand. Det er først idag at jeg kan sætte mig roligt ned og skrive om det. For hele min krop og hjerne har været i alarmberedskab og tankerne har (og gør stadig) kørt rundt. For fanden hvor var jeg bange.

Jeg ved egentligt ikke hvorfor jeg skriver det til jer, måske fordi at I altid er der og lytter. Eller fordi I kan sætte jer ind i panikken man får når ens børn er syge og måske i fare.

Knus Lena

Ninna333Ninna333
    Medlem

Jeg kan godt forstå dine paniske tanker. Med jeres historie synes jeg, at det er utrolig godt gået, at han ikke mærkede noget…

Skriv endelig her. Det er jo tit det, vi har brugt dette forum til.

Giv ham et ekstra kram i aften (hvilket du jo nok allerede HAR gjort).

Mange tanker til dig og Sten,

Ninna

ingefdingefd
    Medlem

Hej Lena,

jeg kender godt panikken, men jeg har faktisk snakket med en læge engang, fordi en lærer netop nævnte muligheden for menigitis(godt nok en totalt uvidende lærer, som v i heldigvis er sluppet af med!!)

Men lægen sagde, at der skulle meget høj feber til, opkastninger, nakkestivhed(ikke ondt i nakken). Så jeg er ikke hlet så panikslagen mere 😉

Det er bare aldrig sjovt, når ens barn er sygt, især ikke når det reagerer anderledes, end det plejer, og allerværst, når de bliver sløve, for så ved man bare, at det ikke er godt.

Godt det “bare” var MØB, selv om det også er ret ubehageligt.

Knus

Inge

BeagleBeagle
    Medlem

Skriv endelig Lena, du er ikke den eneste der går i panik når børnene bliver syge. Man forestiller sig altid the worst case.

Sender dig rigtig mange knus og kram !

Knus fra Beagle.

katja1850katja1850
    Medlem

Jeg forstår dig udmærket Lena, hvem ville ikke reagere sådan i dine sko.

Knus Katja

MettkkMettkk
    Medlem

Hvis du ikke kan skrive HER, hvor så???

Der er altid plads til indlæg, uanset emne her, sådan har det vist altid været :o)

Jeg synes det er imponerende hvordan i klarede det, så han slet ikke mærkede jeres panik. Og jeg kan så udemærket forstå i “knaldede” ud!!

Mette

Puha, sikke en grim oplevelse. Jeg kan godt forstå, at I blev rigtig bange!

KH Anja

tanteettetanteette
    Medlem

For Søren, der er da al mulig grund til at I gik panik! Kan sagtens forstå det!

Og skriv da endelig herinde!

Håber han hurtig bliver frisk igen!

KH Henriette

camillabagcamillabag
    Medlem

Altså jeg er jo ligesom selv læge, ik. Men jeg er ikke rolig, når feberen kommer nær de 40. Så våger jeg over dem, og sætter uret om natten for at tjekke, at de er ok. Det er rigtigt, at meningitis = høj feber, gentagne opkastninger og dårlig almen tilstand… men det ER en lumsk sygdom, som i nogle tilfælde kan udvikle sig ganske hurtigt. Jeg har faktisk selv haft det som 13 årig, og derfor sidder det også i mig, son en uhyggelig oplevelse… at man kan blive så dårlig så pludseligt…

Nå, det var jo ikke for at skræmme – men altså det er OK at være bange, når børnene bliver syge, og du har jo oplevet alle forældres værste mareridt, så du er bare i din gode ret til at gå i panik!

Kh Camilla

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.