Ahr…..for fanden da også….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2010 Ahr…..for fanden da også….

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    anittasbanittasb
    Medlem

Ja undskyld men nu syntes jeg sku´ at det er ved at være lidt træls med de der kære JM. Og ja ja jeg ved jo godt at det ikke er deres skyld, men alligevel ØV. Hvorfor skal alt bare være sådan noget rod? Jeg mener bare helt ærligt hvor svært kan det lige være?

Nå men der er jo nok nogen der har brug for lidt info, for at kunne sætte sig ind i mit sure opstød.

Har lige modtaget brev fra Hadsund JM, hvor jeg går. Der er nu for mange gravide i kommunen, så de er nød til at skære ned på det antallet der kommer hos dem for at lette deres arbejdsbyrde. Hm ja der tænker jeg jo bare mit… Hvordan kan det komme som en overraskelse hvor mange de har taget ind??? Hvordan kan man være bekendt at vippe folk ud på den måde??

Ja ja jeg skulle jo naturligvis ikke stå uden JM så jeg kunne jo så selv vælge om jeg vil fortsætte i Hobro, Støvring eller Aalborg… Flot siger jeg bare – jeg arbejder i Hadsund og kan ikke bare lige sådan komme til en af de andre byer.

Ringede til damen der blev henvist i brevet, og forsøgte at sætte hende ind i min situation i håb om at jeg måske kunne blive hos JM i Hadsund hvor jeg jo ligesom er startet. Men nej det var sådan at tingene var…

Nu er jeg altså bare skide sur..Har prøvet i to dage at ringe til JM i Aalborg hvor det så vil være “lettest” at komme til. Den ene dag to de slet ikke telefonen (og ja jeg ringede i deres telefontid – mange gange). Og i dag tja.. ja der kunne de kun give mig en tid på en dato hvor jeg ikke kunne.. Men jeg kunne da bare ringe igen i morgen og så måtte de jo se om de kunne finde en tid der passede mig bedre. Hun kunne ikke hjælpe mig i dag – vrissede den formiddags sure telefondame..

Status er altså at jeg må smide hvad jeg har i hænderne i morgen på arbejdet x antal gange for at komme igennem og MÅSKE få en tid.

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke “gad vide om det er besværet vær – de skriger jo op om, at os der har født før bør kunne det hele selv” Måske skulle man droppe JM og tage til takke med sin læge.

Undskyld at jeg er sur – men for fanden da også lige…

Anitta 26+1

elin_melin_m
    Medlem

…og så undrer man sig over, at flere børn dør i maven på moren, men det tror da pokker, når man med møje og besvær knap nok kan få de tilsyn man skal have!

Hvor er det godt, jeg har mine 2 kendte jdm. fra Region Sjællands Hjemmeføds.ordning, at jeg får alle de besøg jeg vil have fra dem, at de kender mig, mine graviditeter og mine tidligere fødsler.

Men suk, på alle jer andres vegne, at man har så lidt fornøjelse af en jdm.

Elin 30+3

morlinda30morlinda30
    Medlem

ej hvor er det bare trist føler virkelig med dig,, kan slet ikke sætte mig ind i det, da jeg har jordens bedste jordmoder havde hende også med min datter og vi har det bare suer godt sammen.. håber for din skyld at du finder en løsning for dig, det skulle jo gerne være hyggeligt at gå til jordmoder og at være gravid

linda 25+3

LajsensmorLajsensmor
    Medlem

Øv hvor træls. Kan godt forstå at det er surt a skulle bruge 45 minutters transporttid, hver vej 🙁

Men jeg vil muntre dig lidt op og fortælle at jeg har været rigtig glad for Aalborg Jordemodercenter både nu og i sidste graviditet 🙂 De gange jeg har været afsted, har der overhovedet ikke været ventetid, og jeg er kommet til med det samme. Og så har jeg kun mødt søde jordemødre 🙂

Hvis du ikke er klar over det har de telefontider – jeg synes ikke jeg har ringet forgæves 😉

Aalborg Jordemodercenter
    Dag Hammarskjölds Gade 4
    9000 Aalborg.
    Tlf: 96 33 62 00
    Tirsdag, onsdag og torsdag kl. 9.00 – 12.00 & kl. 13.00 – 15.00
    Mandag og fredag kl. 9.00 – 12.00.

Håber det lykkes at komme igennem … og så har du jo en undskyldning for at gå shop amok i Aalborg efter endt konsultation 🙂

Signe 24+0

Anonym
    Gæst

halløj…

kan godt se at det er surt at skulle bruge såå lang tid på transport,det var jeg højst sansynligt også blevet vanvittig over:(

men jeg er bestemt også typen som hader at bruge tid på transport;)

jeg håber at du i det mindste bliver glad for din nye jordemoder,så der kan være lidt positivt i det…

min jordemoder kendte jeg ikke før.. hun er sådan meget økologisk med islandske trøjer (som sarah lund) og langt naturligt hippie hår;) hun er vist fra island ud fra hendes accent… men hun er skide sød og har også humor,så min første skræk jeg fik har lagt sig;)

kh anett 29+0

usdaneusdane
    Medlem

Hej

Øv altså for dig!!! Det værste er da næsten at skulle til at lære en ny jordemoder at kende?

Jeg har været mega heldig denne gang, har fået to jordemødre i den såkaldte kend din jordemoder ordning, og har ikke haft problemer med at få fat på dem udenfor deres tlf. tid osv.

Men til gengæld har også Næstved store problemer med for mange gravide, så jeg kom først til min første samtale i omkring 21. uge. Og sjovt nok fortalte jordmoderen i scanningscentret, at det lige nu er en meget lille årgang, så mon der mere er tale om besparelser end for mange gravide???

Held og lykke med tlf opringningerne

Stina 27+4

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.